Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › weer een corsa b!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juli 2011 om 18:23 #17240310
hey,
eerst even, ik ben nieuw hier dus hallo :p
ok nu de corsa b, ik heb onlangs een corsa b gekocht met een 1.4i motor maar hiervan is de nokken as versleten en de waterpomp is kapot.
dus nu wil ik een 2.0 16v c20xe motor er in bouwen maar ik heb nog nooit een motor swap gedaan
dus ik ben opzoek naar advies, zoals moet er nog veel aangpast worden kwa ophangings punten en leiding enz?
kan ik dit uberhaupt zelf doen met een kameraad? enz.en als het even kan wou ik er dan ook een turbo bij opzetten(als ik toch bezig ben)
melvo333
9 juli 2011 om 18:36 #17907385http://www.corsa-novatuning.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
daar staat alles beschreven
9 juli 2011 om 19:12 #17907386Zie boven
Plus:
Gebruik de zoekfunctie…
Is al een aantal keer behandeld!
(En 1,000,000,000,000x naar gevraagd)9 juli 2011 om 20:33 #17907387Even een turbo erbij op zetten??????
Je weet nog niet eens hoe die gewone 16v erin gaat!!!!!
advies, eerst huiswerk maken en dan naast je schoenen lopen…..!! :???: :thumbdown9 juli 2011 om 21:10 #17907388@robbyrood wrote:
Even een turbo erbij op zetten??????
Je weet nog niet eens hoe die gewone 16v erin gaat!!!!!
advies, eerst huiswerk maken en dan naast je schoenen lopen…..!! :???: :thumbdownkerel ik weet meeer als zat :swear maar ik wil gewoon van mensen horen die wat vaker een opel motor hebben vervangen van hoe of wat want met OPEL heb ik nog niet gewerkt ….
9 juli 2011 om 21:24 #17907389Aan welke auto’s heb je gewerkt dan? (En met name wat heb je er aan gedaan?)
En om ff terug te komen op het XE/turbo combo…
Ik geef je alvast een tip: een compressie van 10.8:1 en drukvulling gaat niet echt goed samen.
Dus je weet wel wat moet gebeuren… toch?9 juli 2011 om 21:40 #17907390ik heb gewerkt aan een peugeot 106 gti, ook een motor vervanging omdat de oude kapot gelopen was…
en die turbo heb ik gezien bij een ander en of dat wil op zon blok weet ik dus niet ZOALS IK AL ZEI ik heb nog nooit eerder met opel gewerkt…
9 juli 2011 om 21:54 #17907391Ik geef je even wat advies.
Kijk op http://www.corsa-novatuning.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; , daar staan de ins en outs van het inbouwen van een C20XE.
En lees deze topics maar eens door:
viewtopic.php?f=8&t=9772
viewtopic.php?f=18&t=116150Kijk ook bij het “Restauratie, verbouwingen en styling” deel van het forum, er zijn meerdere leden die dergelijke ombouwen gedaan hebben.
Lees hun topics even door voor tips/trucs/ideeën/advies.Wil je een turbo? Koop gelijk een C20LET, spaart je een hoop werk!
9 juli 2011 om 23:00 #17907392AnoniemLid sinds:
1 January 1970@melvo333 wrote:
ik heb gewerkt aan een peugeot 106 gti, ook een motor vervanging omdat de oude kapot gelopen was…
en die turbo heb ik gezien bij een ander en of dat wil op zon blok weet ik dus niet ZOALS IK AL ZEI ik heb nog nooit eerder met opel gewerkt…
heeft ook niets met opel te maken ;)
maar ff een turbo op een standaard ongeblazen motor zetten
is eiegnlijk no go (geld voor alle merken)of je moet al met heeele lage druk gaan rijden
maar dan heb t eigenlijk geen zin ;)een xe in een corsa b bouwen is wel te doen
is vaak zat gedaan en info plentie op t web of dit forummaar dan moet je maar ff “zoek”en ;)
zoals gezegd al vaak zat behandeld10 juli 2011 om 09:54 #17907393@KRSA2000 wrote:
Ik geef je even wat advies.
Kijk op http://www.corsa-novatuning.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; , daar staan de ins en outs van het inbouwen van een C20XE.
En lees deze topics maar eens door:
viewtopic.php?f=8&t=9772
viewtopic.php?f=18&t=116150Kijk ook bij het “Restauratie, verbouwingen en styling” deel van het forum, er zijn meerdere leden die dergelijke ombouwen gedaan hebben.
Lees hun topics even door voor tips/trucs/ideeën/advies.Wil je een turbo? Koop gelijk een C20LET, spaart je een hoop werk!
ok bedankt :thumbup
10 juli 2011 om 10:01 #17907394@louwe 16 klepper wrote:
@melvo333 wrote:
ik heb gewerkt aan een peugeot 106 gti, ook een motor vervanging omdat de oude kapot gelopen was…
heeft ook niets met opel te maken ;)
maar ff een turbo op een standaard ongeblazen motor zetten
is eiegnlijk no go (geld voor alle merken)of je moet al met heeele lage druk gaan rijden
maar dan heb t eigenlijk geen zin ;)een xe in een corsa b bouwen is wel te doen
is vaak zat gedaan en info plentie op t web of dit forummaar dan moet je maar ff “zoek”en ;)
zoals gezegd al vaak zat behandeldnee klopt peugeot is ver van opel :P
maar ik wou hier dus ff wat meer info over opel
en wat die turbo betreft dat leek me wel een leuk project aangezien dat die corsa mn 2de auto is en geschorst is maar ik wil eerst de motor goed in die corsa hebben zegma10 juli 2011 om 12:38 #17907395AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik doelde op wat anders ;)
het feit wat je aanhaalt over een turbo ombouw
dat is voor alle motoren het zelfde
en heeft dus niets specifiek met opel te maken :vertag11 juli 2011 om 19:57 #17907396Wat louwe zegt… Turbo ombouw is no-go, tenzij je alles zelf kan doen en voor een prikkie aan onderdelen kan komen.
In de regel is het gewoon goedkoper om een bestaand turboblok te kopen en die ergens in te hangen.Een C20XE voorzien van een turbo is in princiepe gewoon je XE ombouwen naar LET. Het is ongeveer dezelfde motor, maar dan gebouwd voor lage compressie en drukvulling. Reken maar dat de ombouw van het blok vele malen duurder is dan een 2dehands C20LET zien te scoren.
De enige succesvolle goedkope turbo ombouw is gedaan door mede-forummer FreekCorsa. Die heeft een C20NE blok voorzien van een Mitsubishi TD04 turbo en had bij standaard internals iets van 0,9bar boost maximaal. Resultaat was zo’n 150PK (stock 115PK), meen ik.
Inmiddels wel verder geprutst en aanbeland op de 220PK en 340NM.
Info onder voorbehoud trouwens, ik tik het even uit het koppie.Maargoed, hij kan zelf lassen, heeft connecties en kan op een of andere manier altijd voor relatief weinig geld iets voor elkaar boksen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.