Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › weer een belg bij :)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2011 om 11:00 #17238519
hey jongens, ik ben Nico aka Blazeke.. ik ben 26j en woonachtig te antwerpen
huidige daily is een grijze opel omega B1 x20xev uit ’97 met 85000km’s op de teller
ik heb al een paar dinge aangepast maar voor ik verder doe me interieur en exterieur zou ik graag de motor wat opkietelen :)
en aangezien er in nederland nog iets harder getuned(motor) wordt dan in belgie heb ik me hier ook maar lid gemaakt(ben ook lid van opelforum.be)
dus bij deze sta ik open voor voorstellen(hou er wel rekening mee dat in BE geen turbo’s en dergelijke mogen geplaatst worden op atmosferische motoren)ps: foto’s volgen nog
6 mei 2011 om 11:53 #17888728AnoniemLid sinds:
1 January 1970Welkom geheten vanuit Nederland.
en we zijn inderdaad benieuwd naar de foto’s.6 mei 2011 om 14:15 #17888729hier is al een teaser ;)
(excuses voor de grote pic, had wel gedacht da er een auto-resize zou zijn.. zal de rest wel eerst verkleine voor ik ze post)7 mei 2011 om 11:41 #17888730Van harte welkom op dit forum !!
Voor het plaatsen van foto’s en een avatar verwijs ik je graag naar het volgende topic:Hartelijke groet, Rik
9 mei 2011 om 13:49 #17888731Welkom hier !
9 mei 2011 om 15:13 #17888732Heey welkom, voor het kietelen van een x20xev heb je niet heel veel meer nodig als centen haha…
Maar eehh je kunt hier bijvoorbeeld een spagettie spruitstuk, groep A uitlaatsysteem, Gesloten cold air intake systeem andere nokkenassen. en chipje op maat voor laten maken. Dan heb je zon 150 tot 160 pk.
9 mei 2011 om 15:21 #17888733ook van deze kant welkom :D
10 mei 2011 om 15:17 #17888734was aant denken in de richting van de x20xer; andere nokkenassen(snelle), licht vliegwiel, spagettie spruitstuk, cat-vervanger(100-200cells) en dit in combinatie met de software van de x20xer(astra opc)..
later volgen dan versterkte zuigers, andere pistons, versterkte klepveren en als laatste en ook ineens het duurste throttle bodies(taper of direct to head denk ik) van dbilas of jenvey..neem dit allemaal ook ni te serieus want alles kan veranderen :) ik ben nog niet zo lang bezig met het motorisch tunen en moet nog veel lezen en bijleren :D
dus bij deze, alle hints/tips zijn welkom :)10 mei 2011 om 20:24 #17888735Zuigers en pistons ??
10 mei 2011 om 20:53 #17888736versterkte zuigers/stangen en gevlakte cilinderkoppe als da duidelijker is :)
10 mei 2011 om 21:54 #17888737welkom Belg
ben ook ne belg
even over motorisch tunen. kostelijke zaak om atmo te tunen. Je komt goedkoper uit met even een turboblok te steken. die vind je al voor een 1500 euro tegenwoordig. maar ben je nog eens zoveel kwijt om hem erin te krijgen. of je moet handig zijn.
Voor hetgene jij opnoemd ben je nog sneller 3000 kwijt
11 mei 2011 om 20:09 #17888738Om een omega snel te maken met een x20xev zonder turbo of dergelijke , lijkt me een zeer moeilkijke opdracht.
Zelfs een omega 3.2 mv6 met org. 218pk vind ik niet bijzonder snel.
Motortuning kost handenvol geld en je zou wel eens teleurgesteld kunnen zijn met het resultaat.16 mei 2011 om 07:35 #17888739welkom :wors
19 mei 2011 om 19:15 #17888740moet ni supersnel zen, ma moet wel degelijk reagere alsk de pedaal neerduw.. de “snelle” wagen wordt wss een vectra c20let 4*4, alsk nog 1 in goede staat vindt.. desnoods een vauxhall aangezien ik ook een engels adres heb :)
13 juni 2011 om 12:34 #17888741hey jongens al ff geleden, normaal volgen vandaag de pics.. zal ze wel ineens in “Omega” posten aangezien het een daily/project is :)
Grtz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.