Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Webshops gezocht met orginele opel onderdelen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 oktober 2011 om 10:16 #17241934
Waar kan ik origele opel onderhoud spullen bestellen?
Waarom origineel: Omdat ik imitatie troep niet vertrouw heb genoeg narigheid mee gemaakt ermee..
6 oktober 2011 om 11:06 #17924534GM-tuningparts
Original Car Parts
Opel dealer ;)6 oktober 2011 om 11:29 #17924535Opel dealer is vergeleken met de webshops duurder is me opgevallen
@corsaagsi wrote:GM-tuningparts
Original Car Parts
Opel dealer ;)6 oktober 2011 om 18:48 #17924536Er zijn veel bedrijven die zeggen dat ze originele onderdelen verkopen terwijl het gewoon imitatie is, oa Carpartsdirect. Het mag juridisch wel sinds de invoering van de Montywet. Deze wet houdt in dat als een imitatieonderdeel er exact hetzelfde uit ziet als het origineel, mag het als origineel verkocht worden. Wel komt het voor dat bedrijven bij de Opelorganisatie met korting kopen en dan met een kleine winstmarge zelf verkopen. Oa Duparts. En natuurlijk de bedrijfjes die oude magazijn voorraden opkopen. Dan is het wel origineel. Ik lees ook wel eens op dit forum dat het ene bedrijf wel iets kan leveren wat het andere niet kan leveren. Ook onzin. Alle originele Opel onderdelen komen uit één bron. In principe is de Opedealer dus de enige die originele onderdelen verkoopt. Dus als het niet in een originele Opelverpakking zit is het niet origineel Opel!
6 oktober 2011 om 19:19 #17924537weer wat geleerd tnxs voor de info :thumbup
@Arjen wrote:Er zijn veel bedrijven die zeggen dat ze originele onderdelen verkopen terwijl het gewoon imitatie is, oa Carpartsdirect. Het mag juridisch wel sinds de invoering van de Montywet. Deze wet houdt in dat als een imitatieonderdeel er exact hetzelfde uit ziet als het origineel, mag het als origineel verkocht worden. Wel komt het voor dat bedrijven bij de Opelorganisatie met korting kopen en dan met een kleine winstmarge zelf verkopen. Oa Duparts. En natuurlijk de bedrijfjes die oude magazijn voorraden opkopen. Dan is het wel origineel. Ik lees ook wel eens op dit forum dat het ene bedrijf wel iets kan leveren wat het andere niet kan leveren. Ook onzin. Alle originele Opel onderdelen komen uit één bron. In principe is de Opedealer dus de enige die originele onderdelen verkoopt. Dus als het niet in een originele Opelverpakking zit is het niet origineel Opel!
6 oktober 2011 om 19:21 #17924538Toch nog een kleine aanvulling. ACDelco is het onderdelenmerk van GM. Ook origineel dus. En dan de verlichtings- en electro merken natuurlijk zoals SWF, Valeo, Bosch en Carello. ;)
6 oktober 2011 om 19:37 #17924539Precies wat arjen al zegt.
En meestal vindt je die merken ook gewoon bij de autoonderdelenzaken online.
zit meteen even te loeren :D
Rotor/verdeler/luchtfilter/ vind ik meteen van bosch. distributie/v-riem/thermostaat van gates. ook redelijk bekend.
Dus het hangt er maar net van af wat je zoekt.
Veel is dus ook van het betere merk (en zelfs die opel ook gebruikt) te kopen op internet.7 oktober 2011 om 07:51 #17924540Is wel een handige topic, wordt er wijzer van :thumbup
Tnxs!
7 oktober 2011 om 19:06 #179245419 oktober 2011 om 15:30 #17924533Wat is je definitie van origineel of imitatie :hmmz
Origineel bedoel je mee in een Opel / GM verpakking.
Maar denk je nu echt dat Opel alles zelf maakt, niet dus. Dat komt echt allemaal bij de bekende merken vandaan (Bosch, SKF, Valao, Hella etc.).
En die verkopen alles ook weer onder eigen merknaam, de zogenaamde OEM (original equipment manufacturer).Imitatie is een product dat nagemaakt is van het origineel en niet door de originele ontwerper / maker is gemaakt.
En meestal komt dat uit een Chinese of andere goedkope fabriek met mindere kwaliteits eisen.Er zijn legio voorbeelden van prijsverschillen hierdoor!
Distributie setje voor een 2.5 V6:
Opel (met korting) 250 euro
SKF (met klantenkorting bij de automaterialenzaak) 175 euro.Ga zo maar door!!
9 oktober 2011 om 15:36 #17924532De opeldealer verkoopt ook “imitatie” uitlaten. Origineel wordt ook niet door opel gemaakt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.