Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Webers op 2.0s, 40 of 45?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2011 om 14:57 #17233588
Hallo allemaal,
Ik heb in mijn C Coupe een 2.0s uit een Manta liggen waar later injectie opgebouwd is. Nu wil ik graag terug naar carbs en dan wel dubbele webers.
Nu kan ik aan een setje 40-ers komen maar de jonge die deze verkoopt (collega) geeft aan dat je op een 2.0 beter 45-ers kan zetten om te voorkomen dat de motor in hoge toeren te arm gaat lopen en je dus motorschade kan krijgen.
Is dit zo? Of zijn 40-ers ook een goede oplossing?
Daarnaast meteen even de vraag wat het verschil zal zijn tussen 40-ers en 45-ers op mijn CIH 2.0.
Groet Rob
2 maart 2011 om 16:01 #17827753Voor een standaard 20S zijn de twin 40DCOE voldoende, en met de juiste sproeier bezetting heb je geen last met arm lopen.
2 maart 2011 om 18:11 #17827754als je ze juist afstel kan je tot 7000 rpm met standaart motor, daarna schijnt een 45er te moeten
3 maart 2011 om 13:27 #17827755De vraag is hoe lang het met de standaard CIH goed gaat zo rond de 7000 RPM ;)
3 maart 2011 om 13:39 #17827756[rquote=1882458&tid=143760&author=DevilraY]De vraag is hoe lang het met de standaard CIH goed gaat zo rond de 7000 RPM ;)[/rquote]
Bedoel je hiermee dat de standaard CIH geen 7000RPM aan kan, of dat het niet kan met 40ers?
Als ik wat rond zoek op internet zijn er best veel mensen die met 40ers rijden op een 2.0
Daarnaast heb ik verder geen extreme plannen met de motor, het gaat me voornamelijk om de looks en natuurlijk het geluid :wub
Groet Rob
3 maart 2011 om 15:49 #17827757AnoniemLid sinds:
1 January 1970gewoon die 40 ers er op zetten
als die motor verder niet bewerkt isdan heb je niets aan 45 ers
want dan zou je ze op de sproeiers toch moeten gaan “knijpen”anders krijgt die te veel;)
en een standaard cih kan echt niet meer toeren aan door er grotere carburateurs aan te hangen
das gewoon een domme opmerking van die postter:o;)
3 maart 2011 om 17:31 #17827758dat zegt ie ook niet. hij bedoeld, dat hoe lang een doodnormale CIH het vol kan houden als hij 7000 toeren draait….
3 maart 2011 om 17:35 #17827759ik bedoel dat een 40er nooit genoeg zap kan leveren na 7000 rpm
en wil je zelf wel zo veel toeren draaien met een cih,
ik durf met mijne niet verder dan 6000 dan lijken de zuiger als het blok uit te vliegen zon kabaal.
gewoon 40ers erop.
wat voor sproeier bezetting zit erin?
3 maart 2011 om 21:53 #17827760Sproeier bezetting weet ik niet, ik zal het morgen even vragen.
Wat betreft het spruitstuk, heb ik dan deze nodig; http://www.biesheuvel.nl/store/product/36271/manta_ascona_1600_1900
Deze is voor 1.6 tot 1.9 maar 2.0 hebben ze niet, alleen 2.4
Groet Rob
3 maart 2011 om 22:36 #17827761[rquote=1882907&tid=143760&author=Rob]
Wat betreft het spruitstuk, heb ik dan deze nodig; http://www.biesheuvel.nl/store/product/36271/manta_ascona_1600_1900
Deze is voor 1.6 tot 1.9 maar 2.0 hebben ze niet, alleen 2.4
[/rquote]van 1.6 tot 2.0 is toch allemaal hetzelfde?
Ik heb 40-ers op een 2.0E, loopt als de brandweer.
En heel makkelijk tot aan de “zwevende” kleppen.
Moet je niet te vaak doen…4 maart 2011 om 07:43 #17827762ja volgens mij hetzelfde.
heb eventueel ook nog wel een setje spruitstukken liggen:angel
4 maart 2011 om 08:49 #1782776340 of 45 hangt van je motor af en met name van het type nokkenas in combinatie met versterkte klepveren…etc.
het heeft totaal geen zin de motor door te trekken tot 7000 omw/min als de nokkenas bij 5500 z’n maximaal koppel/vermogen heeft.
In de meeste gevallen is 40 voldoende met de wat tammere nokkenassen.
4 maart 2011 om 09:38 #17827764[rquote=1883005&tid=143760&author=Christian-tsx]
heb eventueel ook nog wel een setje spruitstukken liggen:angel[/rquote]U2U
4 maart 2011 om 23:13 #1782776540 mm’s zijn groot genoeg voor een standaard 2.0, zeker als er 32 mm venturi’s in zitten, maar met 30 mm venturi’s loopt het ook goed.
Sterker nog, ik weet van een 2.4 met snelle nokkenas er in dat hij met 45 mm’s niet veel meer gaf als met 40 mm’s.
Ja, met de 40-ers was ie 140 pk aan de wielen en met de 45-ers 145, dus da’s niet spectaculair. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.