Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Webers of DTA
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 maart 2013 om 17:48 #17256645
Hallo,
Ik heb mijn Ascona gekocht met een 2,4 blok met omega zuigers, een 2,4 kop met een scherpe nokkenas en een ingekorte 3,0E met een DTA-systeem.
Het blok is helaas overleden en nu heb ik een 2,2 met origineel onderblok en een bwerkte 2,0E kop met een “sport” nokkenas gekocht.Nu twijfel ik over het overzetten van het DTA-systeem. Ik heb de manual gedownload en doorgelezen.
Ik wordt een beetje bang van wat er allemaal in te stellen is. En er zal zeker het eea aangepast moeten worden.
Daarop het ik bij de importeur geinformeerd en deze geeft mij een vertrouwd adres wat bijna 200km ver is.Nu kan ik ook een set webers aanschaffen. Deze zijn misschien niet zo efficient maar wel eenvoudiger.
Er is altijd wel iemand in de buurt te vinden die een set webers af kan stellenKan iemand mij helpen bij het maken van deze keuze :wors
Alvast bedankt, Robert
29 maart 2013 om 18:29 #18122255Van een programmeerbaar systeem terug naar carbs???
:thumbdownJou dta is veel mooier af te stellen, veel fijner en verloopt niet.
Carbs is vaak afstellen. Dat heb je niet met injectie.De personen die de carbs echt goed kunnen afstellen zijn ook maar op 1 hand te tellen.
Sommige denken met een set sproeiers wel klaar te zijn…..er komt nog zoveel meer bij kijken bij dit soort carbs.Tegenwoordig kan iedereen wel met een vrijprogrameerbaar managment overweg…dus daar is ook zo iemand voor gevonden. :thumbup
Ik zou het lekker zo laten, hoewel ik het geluid van carbs echt te fijn vind….heb zelf 2 motoren op carbs gehad. dat geluid verveeld nooit.
Maar injectie is zoveel fijner, daarom bouw ik op mn 6 cilinder een setje throttlebodies. :afro29 maart 2013 om 19:13 #18122256Of, het dta systeem gebruiken met throtlle bodies, dan heb je het voordeel van de dta, en het geluid van de webers :wors
29 maart 2013 om 20:51 #18122257240 euro per throttlebody….
Een goed gereviceerde weber kost ook aardig wat;)
en die webers nieuw zijn zelfs 4/500 euro :vertag29 maart 2013 om 21:26 #18122258zoveel zal er niet in te stellen zijn gewoon anders mappen en zeker throttle bodies zetten
voor uw DTA30 maart 2013 om 11:48 #18122259Vergeet 200 km rijden, ik kan zo al 2 adressen verzinnen waar je niet al te ver voor hoeft te rijden.
RV Engineering in Nieuw-Vossemeer weet er vast wel raad mee.
Klein stukje doorrijden naar Goes en bij Ruud Fredriks komt het zeker te weten ook goed.
Ik ga persoonlijk het liefst naar Ruud, ook voor webers, mocht je toch daar voor kiezen…
2 april 2013 om 09:01 #18122260Bedankt voor de reacties.
Zaterdag was ik bij “autosport company” waar men ongeveer hetzelfde verhaal had.
Ik heb besloten om de DTA te houden en (nog) niet in webers te investeren.Heb inmiddels ook al wat aanbiedingen binnnen (in een straal van 50km) voor het afstellen van de DTA.
Wordt vervolgd……..
16 mei 2013 om 10:35 #18122261Ik zou voor Webers gaan king: geen draadbundels en andere narigheid, en eenmaal goed afgesteld heb je er weinig problemen mee.
19 mei 2013 om 09:11 #18122262ik wil wel met je ruilen voor een setje webers :angel
19 mei 2013 om 21:02 #18122263Ik niet!
15 juni 2013 om 18:09 #18122264We zijn er deze week achter gekomen dat de DTA stuk was.
De eindtrap van de aansturing van de injectors bleek stuk.
Dit resulteerde in het soms continue of soms niet aansturen van de injectoren.
Het continue of te lang aansturen van de injectoren is de vorige motor fataal geworden door dat er benzine bij de olie kwam.
De eindtrap van de aansturing van de injectoren is overigens een zwak punt van de DTA en bovenstaande storing komt, volgens de deskundige, meer voor.
Inmiddels is de ascona van een nieuwe KMS-unit, inclusief lambda-sonde, bijbehorende DIS-ontsteking en een digitaal display voorzien.De volgende stap (volgend jaar) zijn zeker throttle-bodies :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.