webers en vacuumvervroeging

Forumindex Forums Techniek Cih webers en vacuumvervroeging

  • Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220783
    kiyamizio
      Lid sinds:
      5 February 2010

      ik heb net webers gemonteert op me 2.0E maar nu heb ik geen vacuumvervroeging meer.

      kan ik een gat boren in me inlaat en daar een nippel in tappen??

      ik wou eerst een T stuk tussen met rembekrachtiger doen maar ik dacht je kan beter niet kloten met je rembekrachtiger enzo.

      suggesties?

      mvg mike

      #17666700
      boyanka
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2005

        idd, in je inlaat een nippel zetten

        #17666701
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Zonder vervroeging doet ie het prima.

          Mijn xe op carbs begon te tikken in het onstekingshuis doordat er te weinig vacuum is…..

          edit….ik had hem eerst op het spruitstuk, daarna die afgedopt en via de vacuumklep in de leiding van de rembekrachtiger………..dat kan ook. Maar ook blijven tikken….

          Ik doe het nu zonder, je merkt er toch niets van met rijden.

          #17666702
          boyanka
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2005

            :agentik reed altijd zonder vervroeging (was de kans kleiner op terugslag van de lpg)
            het scheelt wel vermogen, met of zonder vervroeging

            #17666703
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Mijn blok is gesteld op een testbank, daarbij ook de vacuumvervroeger aangesloten om te proberen.

              Ding is dan alleen goed voor een mooier stationair draaiende motor. Boven in toeren gebeurt er niets, hij vervroegt wel wat. maar voor mijn vermogenslijn maakte dit niets uit.

              #17666704
              mr-turbo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                het gaat ook niet om het maximaal vermogen, want het heet een vacuüm vervroeging, en bij volgas heeft ie geen vacuüm

                Het verbaast me dan ook te zeerste dat de vermogenstestbankman dat niet wist.
                als ie zoiets fundamenteels niet weet, moet je daar niet wezen lijkt me

                Het aansluiten van de vervroeging op 1 inlaatpoort, zal het vervroegingsmechanisme erg snel doen slijten , omdat dit een sterk pulserend vacuüm signaal geeft

                #17666705
                Keesjr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 May 2006

                  Als je toch vacuumvervroeging wilt, dan kan je alle inlaatpoorten d.m.v. slangetjes en t-stukjes koppelen om toch een gelijkmatig vacuum op je vervroeger te krijgen.

                  #17666706
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    origineel gepost door Keesjr
                    Als je toch vacuumvervroeging wilt, dan kan je alle inlaatpoorten d.m.v. slangetjes en t-stukjes koppelen om toch een gelijkmatig vacuum op je vervroeger te krijgen.

                    Werkt ook niet………Google het maar.

                    #17666707
                    Keesjr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 May 2006

                      Nee joh??

                      #17666708
                      Fearless
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2005

                        nee,dat is ook al eens getest….dan krijg je nog te weinig vacuum.
                        Voor of na de gasklep zit nog al wat verschil in.
                        4 pijpen doorlinken werkt helaas ook niet.

                        #17666709
                        Keesjr
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 May 2006

                          Op ouwe Alfa’s zit het allemaal zo, dan wel op de carburateurs die dan alle 4 gekoppeld worden en naar 1 slang naar de verdeler lopen, werkt dus toch.

                          #17666710
                          c-dett16v
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 March 2005

                            alfa’s:sleeping:sleeping:sleeping:sleeping

                            :cool:

                            #17666711
                            kiyamizio
                              Lid sinds:
                              5 February 2010

                              alfa’s webers!! alleen de oude spiders enzo.

                              dus ik maak hier uit op dat het niet uit maak of ik poort 1 neem na de gasklep of alle vier, toch even veel vacuum als ze sychroon staan?

                              #17666712
                              Fearless
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2005

                                origineel gepost door Keesjr
                                Op ouwe Alfa’s zit het allemaal zo, dan wel op de carburateurs die dan alle 4 gekoppeld worden en naar 1 slang naar de verdeler lopen, werkt dus toch.

                                Voor of na de gasklep dat is het verschil…
                                Dan dr bij…die vervroegingsdelen zullen er wel op gebouwd zijn..

                                #17666713
                                mr-turbo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  Voor of na de gasklep ? Kun je dat eens uitleggen :hmmz

                                  #17666714
                                  Maartuh
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 August 2004

                                    voor de gasklep heb je helemaal geen vacuum of ben ik nou gek :)

                                    tenminste als je luchtfilter niet verstopt zit :P

                                    #17666715
                                    mr-turbo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 July 2004

                                      daar doelde ik ook op :)

                                      #17666716
                                      Maartuh
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 August 2004

                                        ik heb op mijn c20xe met mikuni’s ook geen vacuumvervroeging. heb er wat over zitten zoeken met google, en het werkt toch vooral bij stationair en weinig gas om het blok wat makkelijker te laten lopen.
                                        Mijne hobbelt inderdaad wat met stationair, maar dat heeft ook wel zo zijn charmes :)

                                        Misschien dat het ooit wel mooi is om hem aan te sluiten maar voordat ik ga lopen boren in mijn spruitstuk wil ik toch wel eerst eens kijken hoe het nu in de praktijk moet zitten, 1 gat aangesloten of 4 gaten met t-stukjes aangesloten

                                        Mijn rembekrachtiger zit op 1 cilinder aangesloten moet ik zeggen, hoe zit dat normaal bij een origineel blok eigenlijk?

                                        #17666717
                                        manstra
                                          Lid sinds:
                                          13 December 2007

                                          Ik kreeg het advies om mijn rembekrachtiger op 2 cilinders aan te sluiten omdat het blok dan
                                          regelmatiger bleef lopen.Ik ben wel nog alles aan het afstellen maar er komt iedere keer
                                          wel weer probleempjes om de hoek kijken waardoor het afstellen niet lukt. :fy1
                                          Hierbij een fototje van mijn moterruimte met dubbele solexen:

                                          #17666718
                                          mr-turbo
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 July 2004

                                            zou ik er maar weer afhalen en op 1 aansluiten…
                                            nergens voor nodig voor de bekrachtiger, het is zelfs onwenselijk.

                                            je zou om dat op te kunnen lossen tussen de 2 aansluitingen een eenrichtingsklepje kunnen zetten

                                            #17666719
                                            manstra
                                              Lid sinds:
                                              13 December 2007

                                              Hoezo onwenselijk?In beide spruitstukken heb je toch dezelfde druk of heb ik het mis?

                                              #17666720
                                              mr-turbo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 July 2004

                                                ja dat zou je denken, alleen heb je ook met pulsaties te maken ;)
                                                dat is ook waarom een snelle nokkenas met dubbele webers een stuk mooier loopt als dezelfde nokkenas met een injectiespruitstuk.
                                                De aanzuigpuls van de ene cilinder heeft dan geen invloed op de andere cilinder

                                                #17666721
                                                kiyamizio
                                                  Lid sinds:
                                                  5 February 2010

                                                  hoe zet je een weber op basis afstelling? ik hoorde iets van die vier schroeven met veertjes er onder 2 slagen uit?

                                                  origineel gepost door mr-turbo
                                                  ja dat zou je denken, alleen heb je ook met pulsaties te maken ;)
                                                  dat is ook waarom een snelle nokkenas met dubbele webers een stuk mooier loopt als dezelfde nokkenas met een injectiespruitstuk.
                                                  De aanzuigpuls van de ene cilinder heeft dan geen invloed op de andere cilinder

                                                  zit die van de ontsteking ook tussende rembekrachtiger?

                                                23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.