Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Weber
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 maart 2010 om 11:08 #17219032
hallo,
ik kan misschien een dubbel weber dcoe 40 mm incl spruitstuk halen, maar zou dit passen?Nu kreeg ik dit als reactie van de adverteerder. Weten jullie of de 12n een aluminium cylinderkop heeft en of dit eventueel past of pas te maken is?
Als de 12N een aluminium cylinderkop heeft zou dit moeten passen.
Je zou de inlaatspruitstuk pakking kunnen vergelijken met die van een 1300, als dit gelijk is past het.23 maart 2010 om 17:56 #17645727als het een 12n in een kadett c of b is dan heeft ie een gietijzeren kop met twee gedeelde inlaatkanalen, bij deze heb je aan 1 dubbele 40 mm weber genoeg als je het juiste spruitstuk erbij hebt.
Groeten Barry
23 maart 2010 om 21:42 #17645728Ik heb eventueel nog een dxf met daarin de inlaatflens en flens van de weber. Als je deze laat snijden zou je zelf een spruitstuk kunnen maken. Scheelt weer 150 euro.
Ik was dit namelijk zelf ook van plan om dit op mijn 1200 te bouwen. Alleen ik heb er toen van af gezien vanwege het brandstofverbruik en afstellen van zo’n carb komt nogal precies.
24 maart 2010 om 08:35 #17645729maar het spruitstuk van de 13n gaat dus niet direct passen op de 12n?
En wat is die dxf precies heb er niet zo heel veel verstand van!
en wat moet daar precies aan gebeuren om die passend te krijgen?24 maart 2010 om 09:45 #17645730Ik weet niet precies of een 1300n dezelfde inlaat heeft als een 1200n.
ALs je niet weet wat een dxf is, is dat ook niet echt interessant voor jou. Dit is meer voor de doehetzelvers onder ons.
Een dxf is namelijk een digitale tekening en die kan je gebruiken om bijv. een lasersnijder, watersnijder of freesbank mee aan te sturen, dat is het idee erachter. (meestal komt er nog wel wat meer bij kijken)Het is lastig om een bestaand spruitstuk aan te passen aangezien dit meestal gegoten alu is. Dit is heel lastig te lassen. Alles kan natuurlijk maar dan heb je wel de benodigde kennis en apparatuur nodig.
24 maart 2010 om 09:53 #17645731ok dank je wel!
Apparatuur is geen probleem!
Weet iemand anders of de 1300n dezelde inlaat heeft als de 1200n?
24 maart 2010 om 15:47 #17645732en de cilinderkop van een 1.2 is van gietijzer, niet van alu.
25 maart 2010 om 23:24 #17645733maar het past dus wel of niet?
26 maart 2010 om 08:48 #17645734Er staat hier op het forum een dubbele weber te koop met spruitstuk. Dit is voor een 1200 n / s
Maar waar moet die weber precies op komen? En die weber die je kan kopen waar komt ie vanaf. Als ie van een 1300 af komt past dit volgens mij niet op een 1200.
Een 1200 heeft de inlaat boven op de kop zitten, een 1300 aan de zijkant.26 maart 2010 om 09:01 #176457351300 n is een OHC blok, een 1200 n een OHV, zijn twee heel verschillende inlaten.
Bij een 1300 n hangt hij achter het blok, bij een 1200 n staat de linlaat boven op de kop.Er bestaat ook een 1200 OHC, maar dat is dan volgens mij altijd een 12S(T)
26 maart 2010 om 09:11 #17645736Goedendag,
Aangezien het nog niet helemaal duidelijk is zal ik het hierbij even opsommen:
OHV
Dit zijn de oude gietijzerenblokken met een inhoud van 1000, 1100 of 1200 cc. De blokken zijn verbouwd in de Kadett A, B, C, D en zelfs nog de E, Corsa A (1000 en 1200), Manta/Ascona A/B (1200) enz. Deze blokken zijn te herkennen aan het plaatstalen kleppen deksel en de inlaat die boven op de kop zit.OHC
Dit zijn de nieuwere blokken met een aluminium kop. De inhoud van deze motoren is 1200 en 1300 CC. Deze blokken zaten in de D en E Kadett, Corsa A en B en nog heel veel meer Opels. De blokken zijn makkelijk te herkennen aan de letters OHC op het kleppen deksel.Als de carburateur inclusief spruitstukken van de OHC motor afkomen en jij hebt ook een OHC motor dan gaat het passen. Mochten ze van een OHV motor afkomen en jij hebt een OHC motor dan past het niet en zul je een ander inlaatspruitstuk moeten zoeken. Andersom geldt natuurlijk hetzelfde.
Hopelijk is het nu duidelijk zo wat het verschil is.
Groeten Olaf
26 maart 2010 om 09:13 #17645737Mooi plaatje(s) bij het praatje !
Dat is trouwens de eerste keer dat ik een OHV en een OHC zie met een zilverkleurig uitlaatstpruitstuk.
Meestal zijn ze bruin verroest :D26 maart 2010 om 10:34 #17645738Er staat hier op het forum een dubbele weber te koop met spruitstuk. Dit is voor een 1200 n / s
Maar waar moet die weber precies op komen? En die weber die je kan kopen waar komt ie vanaf. Als ie van een 1300 af komt past dit volgens mij niet op een 1200.
Een 1200 heeft de inlaat boven op de kop zitten, een 1300 aan de zijkant.Hij moet onder een 12n komen en komt onder een 1300 vandaan, alleen wist de gene ook niet te vertellen of dit mogelijk was op een 1200! maar blijkbaar dus niet!:D
Ja had het setje te koop zien staan, maar aangezien die van de 1300 stukke goedkoper was ging eerst daar over informeren!:D
Thanks allemaal voor de nodige informatie
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.