Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › we worden genaaid met de benzine… tja hoe kan het ook ande
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 november 2010 om 22:41 #17763238
Concentreren gaat ook maar tot een bepaalde hoogte. Volgens mij zijn de flesjes zo ver geconcentreerd dat beter niet zonder extreme kosten haalbaar is.
Moet dat ook nog eens in grote volumes om een tankwagen te voorzien, dan wordt de brandstof nog veel duurder als het nu al is.
Je kan dus beter een flesje in de tank gooien dan premium prut tanken. Je lengt het dan veel minder aan met de benzine en houd dus een hogere concentratie over die de motor in gaat.Wat BP Ultimate betreft ben ik het niet met je eens. Het is gewone Euro98. Wat er eventueel aan additief in zit is gelijk aan wat ze in de andere benzines gooien, en dus ook net zo nutteloos.
Als je geen andere optie hebt om aan 98 te komen, dan is Ultimate een prima alternatief, maar als je het gewoon bij een onbemande pomp kan krijgen kan je dat beter doen.
Het is effectief hetzelfde spul en kost minder.
Wil je een hogere klopgrens dan Euro98 geeft, dan moet je naar duitsland want daar is de V-Power 100octaan, gooit een potje octaanbooster in de tank of schakelt over op E85 bioethanol (105 octaan).24 november 2010 om 23:14 #17763239Ik begrijp die aditieven eigenlijk niet zo, dat moet het vuil verwijderen….waar blijft dat vuil dan?? Verbrand dan alsnog?? Verbranden die additieven ook mee??
25 november 2010 om 05:41 #17763240Losweken en mee de uitlaat uit blazen?
28 november 2010 om 15:29 #17763241We worden toch al jarenlang opgelicht..
Toen ik net m’n rijbewijs had begonnen net de prijzen beetje omhoog te gaan.. Dan wordt het wel balen als je 18 bent met je minimumloon :)
Maar ik houd het lekker bij 95 en als ik de motor schoon wil hebben haal ik wel een flessie bij de halfords..
28 november 2010 om 16:01 #17763242origineel gepost door McKaamos
Concentreren gaat ook maar tot een bepaalde hoogte. Volgens mij zijn de flesjes zo ver geconcentreerd dat beter niet zonder extreme kosten haalbaar is.
Moet dat ook nog eens in grote volumes om een tankwagen te voorzien, dan wordt de brandstof nog veel duurder als het nu al is.
Je kan dus beter een flesje in de tank gooien dan premium prut tanken. Je lengt het dan veel minder aan met de benzine en houd dus een hogere concentratie over die de motor in gaat.Wat BP Ultimate betreft ben ik het niet met je eens. Het is gewone Euro98. Wat er eventueel aan additief in zit is gelijk aan wat ze in de andere benzines gooien, en dus ook net zo nutteloos.
Als je geen andere optie hebt om aan 98 te komen, dan is Ultimate een prima alternatief, maar als je het gewoon bij een onbemande pomp kan krijgen kan je dat beter doen.
Het is effectief hetzelfde spul en kost minder.
Wil je een hogere klopgrens dan Euro98 geeft, dan moet je naar duitsland want daar is de V-Power 100octaan, gooit een potje octaanbooster in de tank of schakelt over op E85 bioethanol (105 octaan).E 85 heb ik op gereden maar vonden me benzine leidingen niet zo lekker.
en de turbo moter in kwestie begon na een stukje rijden te pingelen op esso 98 met 0.8 bar en met 1.1 bar op ultimate ging het prima.
of het nou in de aditive zit durf ik niet te zeggen maar de klopvastheid van bp ultimate is beter en daarom tanken veel turbo tuners het.
ook word hier in Nl challanger benzine aangeboden met ron 100 Gulf challanger 100 alleen moet ik dat nog eens testen. en is lang niet overal verkrijgbaar.
daarnaast heeft volgens iemand hier op het forum, ik d8 ddv die potjes onderzocht octaan booster. en de exacte waardes weet ik niet meer exact uit mijn hoofd maar die waren niet noemswaardig. je zou maar er staat met iets bij dat het nog geen 0.5 punt je octaan verhoogd. en das als je het aanlengst met een liter of 5 a 10.
op een voor een hele tank 0.07 oid heb het topic terug proberen te zoeken maar is al jaar of 7 oud schat ik dus ben bang dat het er niet meer is.
en die flesjes zijn vloeistoffen die aditiven zijn niet vloeistoffen maar is te vergelijken met een stuk hard zeep.
ik bedoel douche gel is ook minder geconcentreerd als harde zeep.. miss dat je het daar mee kan vergelijken, niet dat ik dat wil verdedigen..
ik snap dat je er zo over denkt, maar ik kan e er niet helemaal in vinden. gezien ik alles uit eigen ervaring heb ondevonden.
1 december 2010 om 11:01 #17763243De brandstoffen in nl moeten aan zoveel eisen voldoen dat dit soort toevoegingen overbodig zijn. haal maar eens een brandstoffilter los na 2 jaar en kijken hoeveel vervuiling erin zit. das bijna niks. Hoe kan je als bestuurder daadwerkelijk merken of een auto minder verbruikt. Rij omstandigheden zullen per tankbeurt nooit hetzelfde zijn.
Met een normale rijstijl zal een motor niet snel vervuilen. En wil je echt wat nuttigs in je tank doen gooi er dan afentoe een forté bij.1 december 2010 om 13:44 #17763244Wij komen al bijna 20 jaar in luxemburg en daar is het altijd goedkoop/betaalbaar geweest, en dat we hier genaait worden is dus ook al 20 jaar bekend.
Ook is de brandstofprijs overal gelijk, hier is het bijv: 1,60 en twee straten verderop 1,50.
Zo is het verschil over het algemeen BIZAR te noemen, is dit omdat Beatrix bijna alle aandelen bezit van SHELL ? Of is dit omdat NL sowieso één poppenkast is. Zoals Koubouter zei, we hebben geen eenheid, en zolang we blijven tanken blijven we betalen en hebben ZIJ ONS in de hand i.p.v andersom.En ja, weldegelijk kunnen we zonder Fosilebrandstof(fen).
http://nulpuntenergie.net/index.php
Er zijn al zoveel mensen die auto’s hebben laten draaien op GFT,Co2,Zon,Nul.puntenergie enz maarja daar is niet genoeg aan te verdienen.
Ik kijk er naar uit om in een tijd te leven waarin we eindeloos en kosteloos ons zelf kunnen vervoeren, alleen moeten we dat wel zelf creeren, als het aan die zakkenkloppers ligt komt er straks weer een scheppie boven op, net als bij de sigaretten.
majaaaa gewoon door blijven gaan en er komt van zelf een dag dat we het NIET meer kunnen betalen, toch?
1 december 2010 om 13:57 #17763245origineel gepost door Neut3.24
majaaaa gewoon door blijven gaan en er komt van zelf een dag dat we het NIET meer kunnen betalen, toch?
daarom, gaan we gezellig met zn allen fietsen.:thumbup
1 december 2010 om 14:19 #17763246ik lees zoveel commentaar ,maar wat is de nederlander,als je voorstelt
om met zijn alle die auto 2 weken te laten staan,gaan ze op tilt
warom ik,, hij doet het toch,,en zo gaat het met alles voorheen werdt
er duidelijk verteld dat rokerij duurder wordt,doen ze ook niet meer haal
je een pakje sigaretten kost het in ene 25 cent meer.
en dan het miljeu,hahahahahah,ik lag me l.l uit me broek want
ze zijn zo met het miljeu begaan met al die vieze benzine slampers
maar als jij wel bewust ben,je gaat op lpg rijden op dit moment
de schoonste brandstof,, dan steken die zelfde miljeu bewuste
klootzakken hun klouwen wel in jou zak,mag je 3 dubbel wegen
belasting betalen.dus lang of kort je wordt genaaid door een stel
klootzakken uit den haag die in hun dikke bak met prive chauffeur
rond gereden worden van jou belasting centjes,en zoon l.l
moet dan ff beslissen over jou.
maaaaarrr we zijn en blijven hollanders,,,lekker ouwehoeren,,,en niks doen
vgr tonsr.1 december 2010 om 14:41 #17763247en wat vind jij dat we moeten doen dan?
woon zelf buiten de stad/dorp, en als ik even wat moet hebben pak ik altijd de wagen.
fietsen kost al gauw een half uurtje enkel, dus dat is lastig als je even gauw wat moet hebben.probeer zomers met mooi weer wel op fiets naar het werk te gaan, maar met slecht weer pak ik de wagen.
rijd over het algemeen weinig, doe 2 weken met een volle tank van momenteel 50 euro, dus mij hoor je nog niet echt klagen.
en heb al mijn auto’s belastingvrij en goedkoop verzekerd.:wors1 december 2010 om 18:08 #17763248origineel gepost door Christian-tsx
en wat vind jij dat we moeten doen dan?woon zelf buiten de stad/dorp, en als ik even wat moet hebben pak ik altijd de wagen.
fietsen kost al gauw een half uurtje enkel, dus dat is lastig als je even gauw wat moet hebben.probeer zomers met mooi weer wel op fiets naar het werk te gaan, maar met slecht weer pak ik de wagen.
rijd over het algemeen weinig, doe 2 weken met een volle tank van momenteel 50 euro, dus mij hoor je nog niet echt klagen.
en heb al mijn auto’s belastingvrij en goedkoop verzekerd.:worsdit is dus wat ik bedoel.ben van mening dat jij dus
alleen naar je zelf kijk.niet iedereen kan belasting vrij
rijden niet iedereen doe 2 weken met een tank brandstof
dus kijk ook is verder als naar je zelf.
jij ben dus zo iemand ,wat ik bedoel,warom ik,, hij staat toch
al op de barricade:thumbdown:thumbdown:thumbdown
vgr tonsr.1 december 2010 om 20:24 #17763249origineel gepost door Neut3.24
Wij komen al bijna 20 jaar in luxemburg en daar is het altijd goedkoop/betaalbaar geweest, en dat we hier genaait worden is dus ook al 20 jaar bekend.Ook is de brandstofprijs overal gelijk, hier is het bijv: 1,60 en twee straten verderop 1,50.
Zo is het verschil over het algemeen BIZAR te noemen, is dit omdat Beatrix bijna alle aandelen bezit van SHELL ? Of is dit omdat NL sowieso één poppenkast is. Zoals Koubouter zei, we hebben geen eenheid, en zolang we blijven tanken blijven we betalen en hebben ZIJ ONS in de hand i.p.v andersom.En ja, weldegelijk kunnen we zonder Fosilebrandstof(fen).
http://nulpuntenergie.net/index.php
Er zijn al zoveel mensen die auto’s hebben laten draaien op GFT,Co2,Zon,Nul.puntenergie enz maarja daar is niet genoeg aan te verdienen.
Ik kijk er naar uit om in een tijd te leven waarin we eindeloos en kosteloos ons zelf kunnen vervoeren, alleen moeten we dat wel zelf creeren, als het aan die zakkenkloppers ligt komt er straks weer een scheppie boven op, net als bij de sigaretten.
majaaaa gewoon door blijven gaan en er komt van zelf een dag dat we het NIET meer kunnen betalen, toch?
Daarom willen ze om het tanktoerisme tegen te gaan de prijzen in Luxembourg ook gaan opschroeven zodat het zo een beetje overal qua landen gelijk is.
Afgelopen herfst ben ik op vakantie geweest daar met de family en toen kostte diesel daar ál 1,00 rond per liter. Terwijl die toen in Nederland 1,12 a 1,13 geweest zal zijn.
En als we het NIET meer kunnen betalen zal er een andere oplossing moeten komen zoals meer fietsen, maar aangezien dat voor vrachtwagenchauffeurs bijv. lastig wordt moet er maar iets uitgevonden worden waardoor zei wel door kunnen rijden.
@kimmiej666, ik zag net dat de benzine hier bij de onbemande pomp al 1,48 (4) was. Ben zelf 20 en verdien ook de hoofdprijs niet dus baal er net als jij ook van.2 december 2010 om 09:51 #17763250origineel gepost door TonSR
origineel gepost door Christian-tsx
en wat vind jij dat we moeten doen dan?woon zelf buiten de stad/dorp, en als ik even wat moet hebben pak ik altijd de wagen.
fietsen kost al gauw een half uurtje enkel, dus dat is lastig als je even gauw wat moet hebben.probeer zomers met mooi weer wel op fiets naar het werk te gaan, maar met slecht weer pak ik de wagen.
rijd over het algemeen weinig, doe 2 weken met een volle tank van momenteel 50 euro, dus mij hoor je nog niet echt klagen.
en heb al mijn auto’s belastingvrij en goedkoop verzekerd.:worsdit is dus wat ik bedoel.ben van mening dat jij dus
alleen naar je zelf kijk.niet iedereen kan belasting vrij
rijden niet iedereen doe 2 weken met een tank brandstof
dus kijk ook is verder als naar je zelf.
jij ben dus zo iemand ,wat ik bedoel,warom ik,, hij staat toch
al op de barricade:thumbdown:thumbdown:thumbdown
vgr tonsr.voor degene die veel rijden en veel benzine kwijt zijn is het kloten, en dat begrijp ik best.
tis ook echt niet dat ik alleen aan mezelf denk, dus die mening van jou klopt niet.:thumbdownen als er een landelijke actie zou komen dat bijv. iedereen tijdje gaat fietsen doe ik ook mee, geen probleem, die paar km kan ik wel fietsen. tis alleen wat lastig om ‘even’ wat op te halen.
maarja dan moet er wel meegewerkt worden, dus ook door degene die veel rijd.
2 december 2010 om 20:07 #17763251over tank toerisme gesproken.
was gister en vandaag in Duitsland (taste of chaos :wors )
en reed daar langs de aral pomp en zag dat ze daar bp ultimate verkocht en er stond met koeien letters 102 bij.
nou lees ik overal dat het dus idd gaat om octaan (ron) 102 en ongelood is. en dat de benzine ontwikkeld is voor recreatief sportwagen gebruik (lees circuit dagen) voor mensen die hun motoren max afstellen.
of het echt octaan 102 is weet ik niet. bp klanten service zij dat het 100 was maja. ik zal nog wel eens bellen.
heb nog een linkje voor de geïnteresseerde.
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=23&t=262679
3 december 2010 om 00:13 #17763252origineel gepost door Christian-tsx
origineel gepost door TonSR
origineel gepost door Christian-tsx
en wat vind jij dat we moeten doen dan?woon zelf buiten de stad/dorp, en als ik even wat moet hebben pak ik altijd de wagen.
fietsen kost al gauw een half uurtje enkel, dus dat is lastig als je even gauw wat moet hebben.probeer zomers met mooi weer wel op fiets naar het werk te gaan, maar met slecht weer pak ik de wagen.
rijd over het algemeen weinig, doe 2 weken met een volle tank van momenteel 50 euro, dus mij hoor je nog niet echt klagen.
en heb al mijn auto’s belastingvrij en goedkoop verzekerd.:worsdit is dus wat ik bedoel.ben van mening dat jij dus
alleen naar je zelf kijk.niet iedereen kan belasting vrij
rijden niet iedereen doe 2 weken met een tank brandstof
dus kijk ook is verder als naar je zelf.
jij ben dus zo iemand ,wat ik bedoel,warom ik,, hij staat toch
al op de barricade:thumbdown:thumbdown:thumbdown
vgr tonsr.voor degene die veel rijden en veel benzine kwijt zijn is het kloten, en dat begrijp ik best.
tis ook echt niet dat ik alleen aan mezelf denk, dus die mening van jou klopt niet.:thumbdownen als er een landelijke actie zou komen dat bijv. iedereen tijdje gaat fietsen doe ik ook mee, geen probleem, die paar km kan ik wel fietsen. tis alleen wat lastig om ‘even’ wat op te halen.
maarja dan moet er wel meegewerkt worden, dus ook door degene die veel rijd.
Als ik een heel stuk moet fietsen (half uur) eet en drink ik veel meer, dus of het nou echt milieu vriendelijker is betwijfel ik. Als het weer weer een beetje aangenaam is zal ik de brommer wel weer pakken. Die doet een hele dikke 1op50, dus lekker goedkoop.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.