Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › we worden genaaid met de benzine… tja hoe kan het ook ande
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 november 2010 om 14:32 #17763213
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
Die aditiven worden er in gedaan bij het lossen waardoor er wel degelijk verschil zut in de benzineEn iedereen die ik ken tankt premium. Brandstof voor het verlagen ven de klop grenS niet voor de exsta kilometers
Als dat klopt, zouden ze bij de tamoil dus ook 3 seperate ondergrondse tanks moeten hebben. Daar verkopen ze immers ook euro, premium en diesel.
En toch hebben ze maar 2 ondergrondse tanks (te zien aan de peil openingen van de tanks)Zal morgen ook eens kijken naar de vul openingen van die ondergrondse tanks.
21 november 2010 om 16:01 #17763214origineel gepost door Dolf On Tour
In limburg gelderland en omstreken is hetzelfde het geval als in de amsterdamse haven……
Elke tankwagen van alle merken laden op een depot.Echt oplichterij eerste klas en dan kunnen de maatschappijen wel zeggen dat ze hun dingen toevoegen maar het maakt niks uit wat je tankt …..
Lease maatschappijen willen juist niet eens dat je die extra benzine of diesel soorten tankt omdat het duurder is en geen extra dingen opleverd….
IK tank euro 95 de goedkoopste die er is en mij assie loopt prima …..
En die goedkoopste benzine vind ik al duur……Zielig hoor, sommige mensen hebben werkelijk nergens geld voor..
wees blij dat je nog benzine kan tanken voordat er niks meer is..
21 november 2010 om 16:20 #17763215Mijn vermoedens werden gisteren bevestigt. Oliemaatschapijen hebben een stuk margen ingeleverd omdat de prijzen zijn gestegen en ze concurerend willen blijven. Nu proberen ze die marge terugwinnen met speciale benzine. Gewoon misselijk spelletje, maar we moeten de olie industrie nu niet alleen de zwarte piet toe spelen. Dit gebeurd aan de lopende band hoor, mensen willen soms eenmaal dingen geloven en betalen daar graag voor om iets speciaals te hebben. In mijn handel verkopen we ook verschillende producten die gelijk aan elkaar zijn van verschillende merken, en mensen leggen zo 50 euro meer neer voor een product met een betere naam.
21 november 2010 om 16:40 #17763216origineel gepost door Freestyler
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
Die aditiven worden er in gedaan bij het lossen waardoor er wel degelijk verschil zut in de benzineEn iedereen die ik ken tankt premium. Brandstof voor het verlagen ven de klop grenS niet voor de exsta kilometers
Als dat klopt, zouden ze bij de tamoil dus ook 3 seperate ondergrondse tanks moeten hebben. Daar verkopen ze immers ook euro, premium en diesel.
En toch hebben ze maar 2 ondergrondse tanks (te zien aan de peil openingen van de tanks)Zal morgen ook eens kijken naar de vul openingen van die ondergrondse tanks.
dat zouden ze idd moeten hebben, maar op dit punt moet ik je gelijk geven. vooral veel witte pompen bieden 98 en 95 aan en komt het uit 1 dezelfde ondergrondse tank. althans ik hoor dat van verschillende kanten.
21 november 2010 om 21:04 #17763217Ik heb het gisteren bij Vara Kassa inderdaad ook gezien dat er absoluut nergens een verschil in zit. Ik heb mijn rijbewijs sinds januari en sinds begin maart een auto (automaatje, heb er ook in gelest nl.). Nou zal ik eens in de 3 a 4 weken op zijn minst tanken. Dat wil zeggen dat ik hem niet veel gebruik dus. In al die tankbeurten (zullen er nog geen 10 zijn) heb ik 1x V-Power van Shell getankt wat iets duurder is dus. Ik heb eerlijk gezegd geen verschil gemerkt en als ik dit stukje kan geloven klopt dat ook wel. Je tankt in principe altijd Euro 95 hier in de buurt (zitten een Shell, Tango, Gulf, Esso, Tinq heet die dacht ik en een Texaco die ik zo uit mijn hoofd kan opnoemen, misschien nog wel meer dus) en je kunt hier ook geen 98 tanken (geen BP of Total bijv. te bekennen, Nijmegen misschien).
Kortgezegd komt er er op neer dat je gewoon genept wordt. Je tankt Euro 95 met een schamele toevoeging maar je betaald er wel fors meer voor!! Nooit meer dus als beginnend bestuurder en met in verhouding weinig geld.21 november 2010 om 21:19 #17763218AnoniemLid sinds:
1 January 1970militairen die in duitsland zijn gestationeerd,
betalen voor een liter benzine iets minder dan de helft :ode rest is belasting, zo gaat dat ook met de rokerij in NL :(
21 november 2010 om 23:13 #17763219origineel gepost door eerste-opel
Ik heb het gisteren bij Vara Kassa inderdaad ook gezien dat er absoluut nergens een verschil in zit. Ik heb mijn rijbewijs sinds januari en sinds begin maart een auto (automaatje, heb er ook in gelest nl.). Nou zal ik eens in de 3 a 4 weken op zijn minst tanken. Dat wil zeggen dat ik hem niet veel gebruik dus. In al die tankbeurten (zullen er nog geen 10 zijn) heb ik 1x V-Power van Shell getankt wat iets duurder is dus. Ik heb eerlijk gezegd geen verschil gemerkt en als ik dit stukje kan geloven klopt dat ook wel. Je tankt in principe altijd Euro 95 hier in de buurt (zitten een Shell, Tango, Gulf, Esso, Tinq heet die dacht ik en een Texaco die ik zo uit mijn hoofd kan opnoemen, misschien nog wel meer dus) en je kunt hier ook geen 98 tanken (geen BP of Total bijv. te bekennen, Nijmegen misschien).
Kortgezegd komt er er op neer dat je gewoon genept wordt. Je tankt Euro 95 met een schamele toevoeging maar je betaald er wel fors meer voor!! Nooit meer dus als beginnend bestuurder en met in verhouding weinig geld.In Nijmegen bij de Anac hebben ze 98.
21 november 2010 om 23:51 #17763220Hey die meneer ken ik ergens van :angel
Oohja ik krijg les van meneer Veenhuizen :P
Ze testen inderdaad op verbruik niet op klopgrens, daar zit een groot verschil in.
Ik tank met mijn vervoersmiddel de goedkoopste benzine en met mijn turbo auto euro 98 van de BP. Dit tank ik omdat deze benzine mij het beste bevalt, eigen ervaring.
22 november 2010 om 00:50 #17763221ik tank al zins ik me astra coupe turbo heb bp ultimate
ik vraag me nu af of dat wel echt 98 octane is ?:wtf22 november 2010 om 05:49 #17763222Ja, Ultimate is echt 98. Enige is dat het, net als de andere “premium” brandstoffen, additieven zou bevatten.
In werkelijkheid kan je netzogoed 98 van de witte pomp halen.Anyway, mijn ervaringen bevestigen wat ze bij Kassa zeggen. Heb gereden op V-Power, Fuelsave en de premium van de Texaco, maar dat leverde geen verschil op.
Tegenwoordig gooi ik de doodnormale Super 98 van de Tinq in m’n wagen.22 november 2010 om 19:05 #17763223origineel gepost door Astraman
origineel gepost door eerste-opel
Ik heb het gisteren bij Vara Kassa inderdaad ook gezien dat er absoluut nergens een verschil in zit. Ik heb mijn rijbewijs sinds januari en sinds begin maart een auto (automaatje, heb er ook in gelest nl.). Nou zal ik eens in de 3 a 4 weken op zijn minst tanken. Dat wil zeggen dat ik hem niet veel gebruik dus. In al die tankbeurten (zullen er nog geen 10 zijn) heb ik 1x V-Power van Shell getankt wat iets duurder is dus. Ik heb eerlijk gezegd geen verschil gemerkt en als ik dit stukje kan geloven klopt dat ook wel. Je tankt in principe altijd Euro 95 hier in de buurt (zitten een Shell, Tango, Gulf, Esso, Tinq heet die dacht ik en een Texaco die ik zo uit mijn hoofd kan opnoemen, misschien nog wel meer dus) en je kunt hier ook geen 98 tanken (geen BP of Total bijv. te bekennen, Nijmegen misschien).
Kortgezegd komt er er op neer dat je gewoon genept wordt. Je tankt Euro 95 met een schamele toevoeging maar je betaald er wel fors meer voor!! Nooit meer dus als beginnend bestuurder en met in verhouding weinig geld.In Nijmegen bij de Anac hebben ze 98.
Dat zou wel kunnen wat jij zegt Astraman. Het vreemde is alleen dat op de site brandstof-zoeker.nl de Anac niet bij de Super, Super Plus of Spec. Benzines vernoemd wordt. Wel bij Euro 95 met mijn postcode (6601).
Is de Anac overigens een bemand of onbemande pomp?? Bemand toch?
Ik moet zeggen dat mijn auto op Euro 95 prima rijdt maar bij de aankoop is gezegd dat het goed is eens in de 3/4 tankbeurten af te wisselen door bepaalde redenen die ik je zo niet kan noemen voor de auto. Voor het milieu slechter, maar voor de auto beter.
Overigens is dat voor mij ook wel weer een km. of 9 rijden. Het is jammer dat er in Wijchen niets zit naast bovengenoemde kwam ik net de Shell Express nog tegen maar die hebben ook alleen 95 en Diesel. Datzelfde geldt voor de BP die ik net tegenkwam in Nijmegen die 98 met additieven heeft wat ik begrepen heb. Ook 9 km.23 november 2010 om 00:00 #17763224Anac is bemand, en hoe, best een grote, grote wasbeer erbij. En de Texaco heeft ook niks meer, Zit op de randweg? Anders de Esso op de nieuweweg, 20 jaar in Wijchen gewoont, daar tankte ik vroeger met de kadett altijd, is al wel paar jaar geleden.
23 november 2010 om 15:12 #17763225BP98 heeft alleen zin als je een opgevoerde turbomotor heb
(of iets met een hele hoge compressie)Voor gewone auto’s is het zinloos
Als er bij Kassa een Astra OPC met software-upgrade getest zou zijn dan had de
test heel anders uitgepakt(want die komt wel verder met oct98)En “so what” als het een kleine toevoeging is die deze benzine beter maakt
(Als het maar werkt, en BP98 werkt erg goed)oct95 voor gewone auto’s
BP98 voor sportwagens (en dan heb het ook effect)Ik zou een gat in de lucht springen als Shell hier V-power 100 zou verkopen
(ik zou er kilometers voor omrijden om het te kunnen tanken maar Duitsland
is een beetje te ver vanuit Amsterdam)23 november 2010 om 16:48 #17763226origineel gepost door Astraman
Anac is bemand, en hoe, best een grote, grote wasbeer erbij. En de Texaco heeft ook niks meer, Zit op de randweg? Anders de Esso op de nieuweweg, 20 jaar in Wijchen gewoont, daar tankte ik vroeger met de kadett altijd, is al wel paar jaar geleden.De Texaco heeft inderdaad niets meer. Zit op de randweg zoals jij al zegt tegenover de voetbalvelden.
De Esso zou wel kunnen want die hebben Supreme, en Super en/of Super Plus (nooit goed op gelet).
Nou tank ik ook niet heel vaak 98 zoals in mijn eerste post duidelijk wordt en de garagehouder kan makkelijk zeggen dat dat beter is voor de auto. Anderen ontkennen dat weer. Hiermee doel ik op de poster tussen ons in. Op 95 rijdt die ook gewoon hoor.23 november 2010 om 17:02 #17763227Goed lezen eerste-opel BP98 is voor SPORTWAGENS niet voor gewone
(als je een gewone Opel bezit dan maakt het niet uit)Maar ik heb een Z20LET(een turbomotor) met div upgrades en die
heeft nu 266pk en 428nm en dan MOET je oct 98 tanken om motorschade
te voorkomen (dit heb te maken met de hogere klopvastheid van oct98 benzine
waar de ecu op afgesteld wordt, zou je dan toch oct95 gebruiken dan gaat hij
pingelenen dan krijg je motorschade )Dus oct98 is zeker niet zinloos of geldklopperij
Is het nu duidelijk eerste-opel
23 november 2010 om 18:17 #17763228Beetje normaal Opel blok neemt al genoegen met octaan 91, de oudere met 95 en als je een S blok hebt zoals mijn kadett (1.2s) dan moet je eigenlijk Super tanken.
23 november 2010 om 19:18 #17763229origineel gepost door Barrythefirst
Goed lezen eerste-opel BP98 is voor SPORTWAGENS niet voor gewone
(als je een gewone Opel bezit dan maakt het niet uit)Maar ik heb een Z20LET(een turbomotor) met div upgrades en die
heeft nu 266pk en 428nm en dan MOET je oct 98 tanken om motorschade
te voorkomen (dit heb te maken met de hogere klopvastheid van oct98 benzine
waar de ecu op afgesteld wordt, zou je dan toch oct95 gebruiken dan gaat hij
pingelenen dan krijg je motorschade )Dus oct98 is zeker niet zinloos of geldklopperij
Is het nu duidelijk eerste-opel
Nu is het ongeveer duidelijk Barry. Ik ben inderdaad de bezitter van een doodgewone Opel Corsa C. Dat voor wagens zoals jij hebt en (overige) sportwagens per sé 98 getankt moet worden heb ik nooit geweten eerlijk gezegd.
En mij was intussen na het zien van dit onderzoek ook wel duidelijk dat het voor mijn Corsa C niet uit maakt of hij op 95 of 98 rijdt.
Maar wat ik me dan nog wel afvraag is hoe kan het dat de garage gezegd heeft dat het beter is voor de auto om eens in de zoveel beurten de 98 te pakken? Het maatk toch niet uit of wel voor de onderdelen van de auto maar niet voor de prestaties?? Ik krijg er op het moment even geen touw aan vastgeknoopt hoe het kan dat de garage waar ik hem gekocht heb dat zegt.24 november 2010 om 19:08 #17763230Geen idee, mensen zien 98 als een soort speciale benzine, het is heel simpel. Maar hij heeft slechts een andere eigenschap waardoor hij voor andere motoren geschikt is.
Je weet hoe een dieselmotor werkt? In principe door persen ontploft, de dieselolie. Benzine heeft eenzelfde eigenschap, de motor perst benzine samen alleen ontploft deze niet, daar is de bougie voor.
Ontbrand die benzine nou per ongeluk wel dan heet dat pingelen, je ontstekingsmoment is dan niet perfect en dat kost vermogen en echt lekker is het ook niet voor de motor.
Benzine met een hoger octaan ontploft minder snel als hij gecomprimeerd wordt waardoor de motor dus nog meer druk in de cilinder kan opbouwen, en dat betekend vermogen dat weer meer snelheid betekent. Daarom word er over het algemeen 98 voorgeschreven aan motoren met hogere vermogens.
Naar mijn idee, moderne motoren gaan door het ontstekings moment aan te passen (mensen help me even als het niet klopt), aan de hand van gemeten waarden van de pingel sensor, het pingelen tegen.
Dat je met een ’95’ auto ’98’ kan tanken is logisch want een klopvastere benzine geeft hetzelfde effect, hij pingelt niet.
Dus in principe geeft 98 tanken bij een gewone auto geen effect, heb je een sportievere wagen waar 98 voorgeschreven word dan kan 95 tanken wel problemen geven.
24 november 2010 om 19:23 #17763231en toch kan ik me wel wat bij het verhaal van de benzine aanbieders voorstellen
want stel je ontstekings gebeuren is niet meer wat het moet zijn en je rijdt er tijden mee door. (omdat het geleidelijk afneemt en je het dus niet door hebt) kan je na mijn inziens een slechte verbranding/ onvoledige verbranding krijgen.
waardoor van die zwarte zooi zich ophoopt en de kleppen minder goed afsluiten (moter minder compressie op bouwt)
en hierdoor kan het verbruik dan toe nemen (omdat de moter harder moet werken om dezelfde prestatie te leveren)
het fijt dat het niet helpt betekent alleen dat je moter geen achterstallig onderhoud heeft gehad (denk ik)
24 november 2010 om 19:42 #17763232Sebastiaan, met de huidige elektronische ontsteking veranderd de timing echt niet meer zoals vroeger met een verdelerkap en rotor.
Dus verbranding hoort altijd volledig te zijn, tenzij er iets drastisch mis is met de motor.
Daardoor komt er ook geen extra troep op de kleppen, en zal het dus ook echt niet liggen aan de benzine.Stel nou dat er ergens een afsluiting slecht is waardoor er olie mee verbrand, dan krijg je wel extra troep op de kleppen, maar dat los je niet op met andere benzine.
Dan moet je b.v. je zuigerveren vervangen, of een pakking, of klepsteel rubbers, etc etc.24 november 2010 om 21:36 #17763233Ik reinig mijn motor altijd door er een flink stuk mee te gaan rijden, alles rustig goed warm laten worden. Lange snelweg ritten zijn bij uitstek ideaal. Ik kom zo nu en dan eens in Duitsland en dan bij de juiste wegen even lekker doortrekken, wat hoger in de toeren rijden als anders, hele stukken 160 tot 180, dan bemerk ik dat ie naderhand veel lekkerder. Naderhand is ie zuiniger, loopt rustiger en pakt lekkerder op.
24 november 2010 om 21:40 #17763234Dat geloof ik direct Astraman. De boel verbrand dan gewoon overtollige en aangekoekte restjes. Stukken aannemelijker als additieven en dure benzine.
Net als een diesel roetfilter dat doet trouwens. Die stookt extra bij zodra het filter schoongebrand moet worden en daar na werkt die ook weer optimaal.24 november 2010 om 21:51 #17763235origineel gepost door McKaamos
Sebastiaan, met de huidige elektronische ontsteking veranderd de timing echt niet meer zoals vroeger met een verdelerkap en rotor.
Dus verbranding hoort altijd volledig te zijn, tenzij er iets drastisch mis is met de motor.
Daardoor komt er ook geen extra troep op de kleppen, en zal het dus ook echt niet liggen aan de benzine.Stel nou dat er ergens een afsluiting slecht is waardoor er olie mee verbrand, dan krijg je wel extra troep op de kleppen, maar dat los je niet op met andere benzine.
Dan moet je b.v. je zuigerveren vervangen, of een pakking, of klepsteel rubbers, etc etc.oud nieuws, ;) maar in theorie kan het helpen, alleen zoals je zegt met motoren van tegenwoordig…..
24 november 2010 om 22:11 #17763236origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
origineel gepost door McKaamos
Sebastiaan, met de huidige elektronische ontsteking veranderd de timing echt niet meer zoals vroeger met een verdelerkap en rotor.
Dus verbranding hoort altijd volledig te zijn, tenzij er iets drastisch mis is met de motor.
Daardoor komt er ook geen extra troep op de kleppen, en zal het dus ook echt niet liggen aan de benzine.Stel nou dat er ergens een afsluiting slecht is waardoor er olie mee verbrand, dan krijg je wel extra troep op de kleppen, maar dat los je niet op met andere benzine.
Dan moet je b.v. je zuigerveren vervangen, of een pakking, of klepsteel rubbers, etc etc.oud nieuws, ;) maar in theorie kan het helpen, alleen zoals je zegt met motoren van tegenwoordig…..
Sja, al was het een oude motor, dan volstaat het om de boel op tijd te zetten en even goed gas te geven.
Wat er ook in die hippe benzine mag zitten, ik geloof er niet in dat het in welke situatie dan ook echt helpt. Het verbranden van de brandstof helpt vele malen meer als een paar druppels additief op een volle tank.Het is ook niet voor niets dat reinigende toevoegingen in de winkel in flessen van 250 tot 500ml op een hele tank gaan.
Dat is in een ratio van zo’n beetje 1 liter per 100 liter. Dat is nogal wat anders dan de geclaimde 1op2200 en 1op10000 liter uit het filmpje.24 november 2010 om 22:24 #17763237begrijp me niet verkeerd ik wil het zeker niet verdedigen.
als het al zou werken, zou de werking te niet gedaan worden door de duurde liter prijs, daar heb ik geen test voor nodig ;)
voor wat ik er van begrepen heb zijn die toevoegingen geconcentreerd net als een stuk zeep.
en die toevoegingen in de winkel zijn naar mijn idee wat ethanol met wat nagel lak remover er door heen
en je hebt helemaal gelijk een goede verbranding is veel belangrijker.
wel ben ik van mening (ervaring) dat bp ultimate beter is als gewone 98 (hogere klopgrens)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.