Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › we worden genaaid met de benzine… tja hoe kan het ook ande
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 november 2010 om 01:55 #17228756
Automobilisten die kiezen voor zogenaamde premium benzines zijn een dief van hun portemonnee. Een in opdracht van Vara’s Kassa uitgevoerd wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat auto’s met premium benzine niet verder rijden dan met merkloze benzine. Ook blijkt dat een auto met premium benzine niet minder vervuilende stoffen uitstoot.
…
… Bij het distributiecentrum vullen tankwagens van verschillende maatschappijen bij dezelfde pomp hun tank. Alle benzine die in Noordwest Nederland wordt verkocht komt van één distributiepunt, dit is de BP terminal in de Amsterdamse haven. Wij ontdekten dat er niet alleen vrachtwagens van BP maar ook tankwagens van Shell en van andere merken zoals Total af en aan rijden om benzine op te halen. …
Bekijk de uitzending hier en lees het bijbehorende verhaal: http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/dure-premium-benzine-rijdt-niet-zuiniger/speel/1/
21 november 2010 om 03:14 #17763189ik had het inderdaad gezien vanavond… best triest inderdaad
21 november 2010 om 08:11 #17763190Vond het van de week al vreemd dat de pomp maar 2 tanks had. 1 benzine, 1 diesel.
Maar wel 95, premium en diesel verkocht :hmmz(ps, was tamoil station)
21 november 2010 om 09:46 #17763191Aaaach,
Dachten jullie echt dat elk merk zijn eigen terminal had??
:sleeping:sleeping
21 november 2010 om 09:48 #17763192Geen verrassing toch ??
21 november 2010 om 09:52 #17763193Wat ik me laten vertellen heb is dat inderdaad alle brandstof
van één en dezelfde basis komt maar dat de verschillende merken hun eigen additieven bijvoegen, maar wanneer gebeurd dat dan als ze gewoon allemaal op het zelfde punt hun tankwagens komen vullen?
Daar terplaatse een andere mix lijkt mij nogal onwaarschijnlijk en je hoor steeds mensen vertellen dat ze
met één of ander produkt verder kunnen rijden dan kan ik
gewoon niet geloven. Ok dat je met de ene tank gezien
de rijomstandigheden verder geraakt dan de andere maar honderde kilometers kan gewoon niet.21 november 2010 om 10:18 #17763194origineel gepost door hillclimber16V
Wat ik me laten vertellen heb is dat inderdaad alle brandstof
van één en dezelfde basis komt maar dat de verschillende merken hun eigen additieven bijvoegen, maar wanneer gebeurd dat dan als ze gewoon allemaal op het zelfde punt hun tankwagens komen vullen?
Daar terplaatse een andere mix lijkt mij nogal onwaarschijnlijk en je hoor steeds mensen vertellen dat ze
met één of ander produkt verder kunnen rijden dan kan ik
gewoon niet geloven. Ok dat je met de ene tank gezien
de rijomstandigheden verder geraakt dan de andere maar honderde kilometers kan gewoon niet.het werkt bij mij averechts als ik b.v. V-power tank vooral de duitse V-Power (100 octaan) dan is mijn tank beduidend eerder leeg:D:agent
21 november 2010 om 10:23 #17763195Die aditiven worden er in gedaan bij het lossen waardoor er wel degelijk verschil zut in de benzine
En iedereen die ik ken tankt premium. Brandstof voor het verlagen ven de klop grenS niet voor de exsta kilometers
21 november 2010 om 10:24 #17763196ik ben er van overtuigd dat het 1 grote poppenkast is.
die ene liter op 10.000 liter zal echt nix uitmaken.
gewoon oplichterij van de bovenste plank.
21 november 2010 om 10:33 #17763197Ik ken een moter die heel dicht tegen de klop grens is afgesteld die wel pingelt met 98 van de esso en niet met bp ultimate en das uit 1ste hand zelf bij in gezeten en gereden en gehoord maar ik zal zo is ff kijken wat ze te melden hebben tv kijken op gsm wilt moeilijk
21 november 2010 om 10:34 #17763198haha dan lag het vast aan het weer dat ie de ene keer wel pingelt en de andere keer niet lol
21 november 2010 om 10:47 #17763199[/quote]
het werkt bij mij averechts als ik b.v. V-power tank vooral de duitse V-Power (100 octaan) dan is mijn tank beduidend eerder leeg:D:agent [/quote]heb het zelf nog niet geprobeert, maar ze zeggen dat mijn celica V-power erg lekker vind en er dus een slokje extra van neemt :P
maar volgens mij staat er ook op de pomp wat het octaan getal is, en volgens mij staat er bij de V-power ook 95 bij, weet het zo niet van esso, maar bij ultimate staat 98
21 november 2010 om 11:15 #17763200vpower is 97, maar door de wetgeving word dat 95 genoemd.
enige fatsoenlijke spul is bp ultimate 98
21 november 2010 om 11:17 #17763201origineel gepost door mayhem
vpower is 97, maar door de wetgeving word dat 95 genoemd.enige fatsoenlijke spul is bp ultimate 98
als je het filmpje kijkt zie je dat er totaal geen verschil zit in die benzine’s
waarom vind je dat die bp ultimate 98 fatsoenlijk spul is als die test dan uitwijst dat het 1 pot nat is?is dat niet het placebo effect?
21 november 2010 om 11:41 #17763202origineel gepost door opelkadetje
haha dan lag het vast aan het weer dat ie de ene keer wel pingelt en de andere keer niet lolnope zelfde keer, direct na het tanken, niet weer aan het pingelen geweest.
tevens. testen ze het verbruik en niet de klopgrens.
en ze testen fuel saver met ultimate wat in mijn ogen appels met peren vergelijken.langer rijden met benzine intereseerd mij niet maar wel vind ik dat ze de test met de kleppen helemaal verkeerd doen.
een typisch voorbeeld van de klok hebben horen luiden en niet weten waar de klepel hangt!
aanslag absorbeert benzine wat pingelen kan veroorzaken.
en dat is er echt niet of na 1 ritje door arnhem heen
21 november 2010 om 11:42 #17763203of topic ,mijn story wie kan mij nu vertellen,warom ik in rotterdam
vlak bij de europoort dus,waar deze tank wagen wordt geladen
ik een hogere prijs betaalt als bvb limburg tegen de grens aan
waar de zelfde tank wagen ook zijn brandstof gaat lossen.
de chauffeur die deze wagen rijd is een kameraad van mij.
dus conclusie is dus hier op zijn plaats hoe verder van de laadplaats
hoe goedkoper de brandstof wordt,ik zal wel een beetje dom
zijn maar is dit niet onlogies.
vgr tonsr.
ps
terug naar topic,zoals gezien worden we dus toch genept.21 november 2010 om 11:43 #17763204doe jij even de test opnieuw:D ben benieuwd wat jouw uitslag is hahaha:D zet je je bevindingen hier neer:D
21 november 2010 om 11:50 #17763205origineel gepost door TonSR
of topic ,mijn story wie kan mij nu vertellen,warom ik in rotterdam
vlak bij de europoort dus,waar deze tank wagen wordt geladen
ik een hogere prijs betaalt als bvb limburg tegen de grens aan
waar de zelfde tank wagen ook zijn brandstof gaat lossen.
de chauffeur die deze wagen rijd is een kameraad van mij.
dus conclusie is dus hier op zijn plaats hoe verder van de laadplaats
hoe goedkoper de brandstof wordt,ik zal wel een beetje dom
zijn maar is dit niet onlogies.
vgr tonsr.
ps
terug naar topic,zoals gezien worden we dus toch genept.ze hebben het over noordwest nerderland niet over zuid nederland ;)
en de prijs is afhankelijk van vraag en aanbod het zal vlak over de grens wel goedkoper tanken zijn waar de pompstations in NL rekening mee moeten houden als men willen dat ze daar tanken.
21 november 2010 om 12:01 #17763206dat had ik wel gelezen van daar ook de opmerking off topic maar dacht gaat hier over benzine dus van daar.vgr tonsr.
21 november 2010 om 12:15 #17763207kan iemand mij uitleggen waarom ik in luxemburg dan 25 cent goedkoper kan tanken als in omringde landen
de prijs in de eu landen worden gewoon kunstmatig hoog gehouden en verhoogd
wat kost benzine mmt 1,565 en dat keer 2,2(guldenprijs) is dus f 3,443
terwijl de olieprijs niet in die mate is gestegen
dus we worden met z’n allen vernxxkt
maar blijkbaar heeft niemand daar moeite meegr kabouter
21 november 2010 om 12:28 #17763208moeite hebben we er wel mee… alleen is benzine / olie een dusdanige substantie welke bijna overal gebruikt/ verbruikt wordt, dus kunnen we niet zonder.. de maatschappij is bijna oliegebasseerd.
waar zijn we zonder fosiele brandstof?
21 november 2010 om 12:42 #17763209omdat we in nederland geen eenheid vormen en massaal de boel plat leggen
maar zolang er lease bakken en bedrijfsauto’s zijn die op kosten van de zaak tanken zal de prijs hoog blijvengr kabouter
21 november 2010 om 13:12 #17763210gisteren in belgie getanks voor 1,319 (euro 95)
nederland op snelweg 1,56,9 en in zwolle en almere 1,469
dus niet alleen in luxemburg goedkoper tankengroet michel
21 november 2010 om 13:52 #17763211origineel gepost door kabouter
kan iemand mij uitleggen waarom ik in luxemburg dan 25 cent goedkoper kan tanken als in omringde landende prijs in de eu landen worden gewoon kunstmatig hoog gehouden en verhoogd
wat kost benzine mmt 1,565 en dat keer 2,2(guldenprijs) is dus f 3,443
terwijl de olieprijs niet in die mate is gestegen
dus we worden met z’n allen vernxxkt
maar blijkbaar heeft niemand daar moeite meegr kabouter
de benzine prijs is van veeeeeel meer afhankelijk dan alleen de oli prijs, wat dacht je bijvoorbeeld van de wisselkoers tussen de dollar en de euro ;) vraag en aanbod ;)
21 november 2010 om 14:26 #17763212In limburg gelderland en omstreken is hetzelfde het geval als in de amsterdamse haven……
Elke tankwagen van alle merken laden op een depot.Echt oplichterij eerste klas en dan kunnen de maatschappijen wel zeggen dat ze hun dingen toevoegen maar het maakt niks uit wat je tankt …..
Lease maatschappijen willen juist niet eens dat je die extra benzine of diesel soorten tankt omdat het duurder is en geen extra dingen opleverd….
IK tank euro 95 de goedkoopste die er is en mij assie loopt prima …..
En die goedkoopste benzine vind ik al duur…… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.