Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › watskeburt?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 december 2009 om 07:17 #17215035
hallo allemaal,
afgelopen zaterdag reed een vriend van mij in mijn astra c20ne. Een beetje aant racen schakelde hij van zn 2 naar zn 3 op hoge toeren,hij maakte een schakelfout en toen viel de motor uit. Nu start ie niet meer. Ook al zou mijn versnellingsbak kapot zijn zou die nog moeten kunnen starten, en de startmotor gaat wel rond maar er gebeurd niks. Enig idee iemand?
greetz14 december 2009 om 09:12 #17567588denk dat er wat anders aan de hand is.
kijk eerst eens of de riem er nog netjes opligt.staat de motor nog op tijd?
vervolgens ga je de motor een keer met de hand rond draaien.
Als die ook nog gaat is het tijd voor een compressie meting..Volg deze stappen en post je resultaat..
dan kunnen we meer vertellen….14 december 2009 om 09:40 #17567589ik denk je riem verschoten zoals marcel al zegt hierboven.
versnellingsbak gaat door misschakelen meestal niet zomaar stuk namelijk.
14 december 2009 om 12:52 #17567590hallo,
bedankt voor de tips! Twee bougies zijn kapot,en eentje is de elektrode compleet afgebroken en in de kop gevallen, nu is mijn blok officieel overleden. Dat wordt een nieuwe kopen dus. Weet een van jullie misschien niet iemand? haha greetz14 december 2009 om 13:30 #17567591Een bougie afgebroken?? :(
Er is momenteel iemand die c20xe blokken aanbied.
ff zoeken naar t topic maar die dingen worden zeker aangeboden!14 december 2009 om 13:37 #17567592origineel gepost door stefan1986
hallo,
bedankt voor de tips! Twee bougies zijn kapot,en eentje is de elektrode compleet afgebroken en in de kop gevallen, nu is mijn blok officieel overleden. Dat wordt een nieuwe kopen dus. Weet een van jullie misschien niet iemand? haha greetzstuur ff tcat een berichtje,heeft nog compleet
goed lopend 2 litertje liggen.14 december 2009 om 16:06 #17567593hoeft niet perse overleden te zijn.
is de moeite waard om de kop eraf te trekken, en de zooi te inspecteren.
is het stuk, tja, dan kan een ander blok altijd nog natuurlijk
25 december 2009 om 20:23 #17567594Schakelfout:
Heb hier een Calibra gehad waardij een schakelfout is geweest door de eigenaar.
bij 100 terug naar 1 ipv naar 3
24 kleppen krom (lagen zelfs over elkaar heen).
Maar de RIEM stond KEURIG op TIJD!!
Alleen geen compressie meer.
Betrof een ’96er Calibra V6 DTM handbak met net 130.000 op de klok.
Willem
27 december 2009 om 19:40 #17567595origineel gepost door wim-v6
Schakelfout:Heb hier een Calibra gehad waardij een schakelfout is geweest door de eigenaar.
bij 100 terug naar 1 ipv naar 3
24 kleppen krom (lagen zelfs over elkaar heen).
Maar de RIEM stond KEURIG op TIJD!!
Alleen geen compressie meer.
Betrof een ’96er Calibra V6 DTM handbak met net 130.000 op de klok.
Willem
Kleppen even aan het zweven gegaan dan willem :(:cry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.