watertemp 105 graden?

Forumindex Forums Modellen Astra watertemp 105 graden?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    T_Astra
    Deelnemer

In torque pro schommelt de temp tussen de 100 en 105 graden, terwijl de teller in t midden onderin op 90 blijft staan.

Is dit normaal?

Riesje69
      Deelnemer

Dit had ik met mijn J Astra A16LET ook. Omdat er extra functies aan waren gezet was dit zichtbaar. Bij stevig doorrijden werd de temperatuur lager. Dat was zeer duidelijk zichtbaar.

Inmiddels heb ik een K Astra met een B16SHT motor en Daar staan ook extra functies in waarbij de koelwater temperatuurmeter ook iets achter loopt met het opwarmen van het blok echter deze wordt niet warmer dan 90°c.

Haasje17
        Moderator

Dit is normaal, koelvloeistof heeft namelijk een hoger kookpunt en zeker onder druk wordt dat nog wat hoger.

Koffie
          Deelnemer

Tegenwoordig geeft de koelvloeistoftemperatuurmeter op het dashboard niet meer de werkelijke temperatuur aan, maar blijft hij onder normale omstandigheden altijd op 90 graden staan. Pas als de koelvloeistof te warm of koud wordt, zal hij dit aangeven.

Bij VAG blijft de meter 90 graden aangeven zolang het water tussen de 75 en 107 graden Celsius is. https://www.vwvortex.com/threads/coolant-temperature-gauge-stabilized.9371671/

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.