Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Waterschade ( We rijden weer!!!!!!!)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 augustus 2010 om 12:59 #17225356
Afgelopen donderdag is door de hefige regenval en het nodige water op straat mijn Astra H ermee gestopt. Alle alarmbellen begonnen te rinkelen en alle lampen op het dashbord te knipperen. Foute boel dus.
ANWB erbij en afgesleept naar de garage.
Vanmiddag een telefoontje van mijn garage gekregen dat het blok van mijn Astra H overleden was.
De motor schijnt een waterslag gemaakt te hebben wat betekend dat er water van buitenaf in het blok terecht is gekomen. Drijfstangen ed blijken krom te zijn:(.
Klein lichtpuntje: de wagen is allrisk verzekerd en nu schijnt het dat ik daarvoor verzekerd ben. Morgen komt er een expert bij die de zaak gaat bekijken.Jullie kunnen begrijpen dat ik er goed ziek van ben :cry en hoop dan ook dat de verzekering idd uitkeerd.
Wordt vervolgd!!!!
30 augustus 2010 om 13:02 #17721082Dat is flink balen dan. Ja als er water in de motor komt is het einde verhaal, water is niet samenpersbaar dus krijgt alles daarbinnen mooi wat te verduren. Wel fijn dat je er waarschijnlijk voor verzekert bent:thumbup
30 augustus 2010 om 13:17 #17721083Balen, maar klinkt alsof je door heel veel water bent gereden, wil je een waterslag maken? Niet echt verstandig dan! Les voor de volgende keer! ;)
30 augustus 2010 om 13:50 #17721084ik hoop echt voor je dat de vezekering dit gaat betalen, en wat trompie al zegt moet het best wat water zijn geweest om dit via de lucht filter binnen te krijgen.
30 augustus 2010 om 15:53 #17721085Ik zie met verbazing ook altijd op het nieuws enzo hoe hard mensen door diep water rijden met hun auto.
Een Astra is geen 4X4 natuurlijk.
Maar hoe is het gekomen dan? plotseling een plas die dieper was dan verwacht?30 augustus 2010 om 16:18 #17721086origineel gepost door Laagvlieger
Ik zie met verbazing ook altijd op het nieuws enzo hoe hard mensen door diep water rijden met hun auto.
Een Astra is geen 4X4 natuurlijk.
Maar hoe is het gekomen dan? plotseling een plas die dieper was dan verwacht?Mijn vrouw gebruikt de wagen door de week en ze is stapvoets door een kleine plas gereden en in eerste instantie nix aan de hand maar toch net hard genoeg blijkbaar. Ze reed gewoon in een stroom wagens mee met een echt lage snelheid en toch is het bij haar mis gegaan. De rest kon gewoon doorrijden.
30 augustus 2010 om 17:27 #17721087Misschien net een golf gehapt van de auto daarvoor.
Luchtinlaat zit direct achter de gril.Nou hopen dat de verzekeraar vergoedt,
30 augustus 2010 om 19:06 #17721088waterslag? wat is dat dan weer…
30 augustus 2010 om 19:07 #17721089zeker hetzlefde als je met een scooter door een diepe plas heen rijdt dan doet ie het ook niet meer water bij je bougie en dan is het einde oefening lol :D
30 augustus 2010 om 19:09 #17721090origineel gepost door jan0405
waterslag? wat is dat dan weer…Dat er water in je inlaat slaat, en daardoor in de verbrandingsruimte komt. En aangezien water niet samendrukbaar is, gaat dat fout (ernstig fout)
30 augustus 2010 om 20:32 #17721091Dan moet je toch echt al een slok water binnen krijgen,,
Aangezien hij het eerst nog langs de uitlaatklep naar buiten kan persen of via de zuigerveren het blok in..
Moet dan toch echt wel veel water hebben gepakt!30 augustus 2010 om 20:41 #17721092origineel gepost door orrie
Dan moet je toch echt al een slok water binnen krijgen,,
Aangezien hij het eerst nog langs de uitlaatklep naar buiten kan persen of via de zuigerveren het blok in..
Moet dan toch echt wel veel water hebben gepakt!Dat lukt je echt niet hoor !
Weet je wel hoe snel een compressieslag gaat ?Een hoeveelheid water van 1,5 x het compressievolume (bij een benzinemotor grofweg 10% van de cilinderinhoud) is al voldoende om een motor te slopen.
Bij een 1.6 liter zijn dat maar drie neutjes.
Daar wordt je niet dronken van, maar je hebt wel een kater…..30 augustus 2010 om 21:02 #17721093dan is dit wel een flinke kater ;)
idd weg persen via uitlaat of of zuigerveren is lang niet genoeg.
ik denk dat er al wat vocht in heeft gezeten in het luchtfilter huis als ik het zo hoor.31 augustus 2010 om 07:56 #17721094ja dat is flink balen zeg! en ook al ben je all risk verzekerd je krijgt nooit je eigen auto terug en nooit de volledige waarde van je auto dat is er altijd zo jammer van je hebt dan altijd ellende :(
3 september 2010 om 10:02 #17721095FF weer een update mbt de motorschade:
Gisteren is de expert langs geweest en de schade wordt vergoed.:thumbup
Er zijn 2 drijfstangen krom en de lagers en lagerschalen moeten ook vervangen worden. Verder kijken ze of de zuigers ook vervangen dienen te worden.
Het is nu aan de verzekering om te bepalen of het blok idd gereviseerd moet worden of dat er een nieuw onderblok in komt. (Hangt van het kostenplaatje af).
Mocht de verzekering besluiten tot revisie dan ga ik samen met de garage bekijken wat de meerkosten van een nieuw onderblok zijn en die kosten neem ik dan evt zelf voor mijn rekening. Een nieuw onderblok lijkt mij dan toch een betere oplossing en geeft mij meer vertrouwen dat het reviseren van de boel. De bal ligt nu bij de verzekering en hoop binnenkort meer te weten.3 september 2010 om 10:41 #17721096Das goed om te horen!
Reviseren is afhankelijk van hoe het gedaan wordt net zo goed als nieuw volgens mij….3 september 2010 om 10:54 #17721097origineel gepost door Laagvlieger
Misschien net een golf gehapt van de auto daarvoor.
Luchtinlaat zit direct achter de gril.Nou hopen dat de verzekeraar vergoedt,
Dat was waarschijnlijk de oorzaak van deze hele chaos. Of van tegenliggers die met een rotgang door het water scheuren en een slaggolf veroorzaken, die wij dan vervolgens vol op de voorkant van de wagen krijgen kan een van de oorzaken zijn. Feit is wel dat wij met de rotzooi zitten en die gasten vrolijk verder rijden:swear
3 september 2010 om 15:14 #17721098Inderdaad,
normaal gaat het wel goed hoor, kennis van mij heeft precies het zelfde gehad. Ging een tijdje prima, totdat er een vrachtwagen tegemoed kwam, die veroorzaakte een enorme golf waardoor zijn auto er ook mee op is gehouden.
Helaas voor hem gaat het om een wat oudere auto die alleen WA verzekerd was en het is dus afgelopen
In het geval van de topicstarter; veelal de goedkoopste oplossing wat ook meestal gedaan wordt is een ruilmotor er in zetten. Dat wil zeggen; jou oude moet je inleveren en een ruil motor komt er in. Kosten daarvan zit je meestal voor een compelte motor (boven en onderblok) zonder aanbouwdelen en zonder inbouw tussen de 1500 en 2500 euro afhankelijk van km stand/garanties etc.
9 september 2010 om 16:33 #17721099Vandaag dan eindelijk bericht van de verzekering gekregen:
De schade is gedekt en maandag wordt begonnen met het herstel van de waggel.:D
Ben blij dat er nu eindelijk beweging in de zaak komt.
Wordt vervolgd!!!25 september 2010 om 19:11 #17721100Weer ff een update omtrent mijn Astra!!!
Wij ( de garage en ik) hebben besloten om de motor niet te repareren maar om er compleet andere gereviseerde motor in te zetten. Deze wordt geleverd door Vege-motoren in Huissen. Ik kende het bedrijf niet maar schijnt een behoorlijk naam opgebouwd te hebben op het gebied van motoren revisie en is ook niet bepaald een klein bedrijf.
Afgelopen donderdag is de motor (onderblok compleet met kop) geleverd en momenteel is de garage bezig met het demonteren van de kapotte motor en het opbouwen van het andere blok. komende week zal de ingebouwd worden en kunnen we eindelijk weer kachelen met onze astra.
Ben wel benieuwd want we zijn nu al dik 4 weken verder.25 september 2010 om 19:57 #17721101:thumbup:thumbup:thumbup
26 september 2010 om 16:01 #17721102Ik wil je niet telleur stellen, maar wat vege doet is eigenlijk ook gewoon een motor (en ook jouw oude motor, die hoogst waarschijnlijk terug moet) reviseren en opnieuw opbouwen, dus in principe krijg je gewoon een revisie motor.
26 september 2010 om 16:23 #17721103origineel gepost door erwin78
Ik wil je niet telleur stellen, maar wat vege doet is eigenlijk ook gewoon een motor (en ook jouw oude motor, die hoogst waarschijnlijk terug moet) reviseren en opnieuw opbouwen, dus in principe krijg je gewoon een revisie motor.Dat weet ik en als je mijn eerdere berichtje leest dan heb ik het ook over een andere gereviseerde motor en niet over een nieuwe! :D
26 september 2010 om 16:33 #17721104Jahh alleen het voordeel van een ruilmotor is dat je niet hoeft te wachten op revisie omdat die al klaar liggen. Jou oude motor word alsnog gereviseerd en die gaat een carrière in een andere Opel tegemoet.
2 oktober 2010 om 18:27 #17721105Vandaag mijn waggel weer opgehaald bij de garage. EINDELIJK!!!!
Het torretje dat er nu inzit draait fantastisch mooi en hoop dat ie dat ook blijft doen maar daar heb ik het volste vertrouwen in. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.