Waterproof wire connector, waar haal ik deze vandaan?

Forumindex Forums Modellen Astra Waterproof wire connector, waar haal ik deze vandaan?

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    HarrieAstra
    Deelnemer

Hallo,

Zoals sommigen van jullie misschien al hebben gelezen heb ik de EGR-klep vervangen voor een EGR-cheater.
      Nu zou ik graag zo’n zelfde connector hebben als die op de EGR-klep zelf zit, waarin ik de draden van de EGR-cheater kan verwerken. Op deze manier is het een veel degelijkere aansluiting en hoef ik niet in de originele bekabeling te gaan knippen/solderen. Tevens is de aansluiting met elkaar dan gelijk waterdicht en hoef ik niet met krimpkous oid. te gaan werken.

Het betreft de volgende EGR-klep met de daarbij horende aansluiting (connector)

Het betreft de linker (female) connector op onderstaande afbeelding. De rechter (male) connector komt vanaf de auto (ECU).

Ik vind ze op internet wel op een Chinese site oid. maar dan moet ik ze per 100/200 afnemen. Dat zie ik niet zitten.

Stekker die er nu op zit is overigens van Delphi. Zie (zelfgemaakte) foto’s hieronder waarop het gemonteerd moet worden.

Iemand enig idee waar ik deze kan bemachtigen? Of iemand die deze toevallig heeft liggen?

Mijn dank is groot.

corsa1963
      Deelnemer

Bijna alle connectors die er zijn vind ik bij Rick Donkers, denk dat je daar wel zult slagen.

http://www.rdae.nl/index.php” onclick=”window.open(this.href);return false;

succes

greetz Dolf

ricksmits
        Deelnemer

bij den dealert henri..

ik heb voor mn nieuwe mistlampen ook gewoon orginele stekkers gehaald.. kwestie van draden insteken en tada

HarrieAstra
          Deelnemer

Rick schijnt hem inderdaad te hebben!
            Alleen jammer dat hij niet aan afhalen doet en dat verzendkosten gelijk torenhoog zijn.

Rick, dealer verkoopt zoiets niet. Ben al bij Vullings geweest.

Hij vond m’n idee wel top in ieder geval king:

D0m1nat0r1
            Deelnemer

En de sloop Henri? .. moet toch zo te vinden ;)

Juffer1
              Deelnemer

Probeer Mouser in Eindhoven eens :

Telefoon: +31 402 6476 57
                Fax: +31 402 6476 58
                E-mail: netherlands@mouser.com
                Kantooruren (Ma-Vrij): 8am to 5:00pm GMT+1

Hun zijn officieel Delphi dealer en ons bedrijf haalt hier ook regelmatig stekkers weg.

HarrieAstra
                Deelnemer

Op de sloop zul je zoiets ook niet snel vinden Stefan. Ik moet namelijk de connector die op de EGR-klep zit in de vorm van een (losse) stekker hebben. En ik weet niet precies hoe die aansluitingen verwerkt zitten in de EGR-klep zelf, zodra je deze openmaakt. Daarom haal ik liever een losse stekker die ik zo op de bestaande stekker aan kan sluiten.

Daarom kan de dealer ook niet aan zoiets komen, omdat hier normaliter de EGR-klep op aangesloten wordt (wat ik dus niet meer wil :wors )

Arjan, goede tip! Dat bedrijf zit zowat om de hoek bij me. Ik heb de site geraadpleegd, echter ziet het er niet echt uit alsof ook particulieren daar iets kunnen kopen, of zit ik er dan naast?
                  Ik ga in ieder geval morgen even contact leggen en wie weet kom ik met een mooie stekker terug :thumbup

Fearless
                  Deelnemer

Wat is er mis met een stekker van een sloopauto afknippen?

HarrieAstra
                    Deelnemer

Niks, alleen heb ik hier niks aan!! Ik heb het andere uiteinde nodig, welke in de stekker van de kabelboom moet!
                      Een stekker afknippen is zo gebeurd, maar dan moet ik wel de goede hebben, en normaliter zit daar de EGR-klep voor in de plek ;)

Fearless
                      Deelnemer

Oh! nu snap ik het. Je wil dezelfde aansluiting als dat je egr klep al is.

Is het niet een idee om van bij een vag auto een stekker van een lambdasensor af te knippen? Deze is female/male. Zit in een mooi beugeltje aan de linkerkant van de motor vaak. loopt dan door tot in de kabelboom

Juffer1
                        Deelnemer

@HarrieAstra wrote:

Ik ga in ieder geval morgen even contact leggen en wie weet kom ik met een mooie stekker terug :thumbup

Die kans acht ik vrij klein aangezien het in mijn agenda vandaag vrijdag is en ze op zaterdag dicht zijn (zie openingstijden onder het mailadres).

Bel ze maandag gewoon, er is best veel met ze te regelen.

HarrieAstra
                          Deelnemer

Inderdaad, dat zag ik pas later… Balen maar dan wordt het maandag.
                            Eens kijken wat ik geregeld krijg.

Ed_2016

Ik zocht ook zo’n stekker voor de Egr cheater.
                              Maar helaas

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.