Waterpomp vervangen Corsa D 1.2

Forumindex Forums Modellen Corsa Waterpomp vervangen Corsa D 1.2

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Willem373
    Deelnemer

Goedenavond,

Naar aanleiding van een servicebeurt voor mijn Opel Corsa D 1.2 uit 2010 wil ik graag de waterpomp gaan vervangen. Volgens de dealer lekt deze namelijk een beetje.

Nu lijkt het iets te zijn dat zelf redelijk goed te doen is, een nieuwe pomp plus toebehoren is online ook voor niet overdreven veel geld te bestellen. We komen er alleen niet uit of hiervoor ook motorsteunen los moeten. Weet iemand dat? En zijn er nog andere tips die deze vervanging makkelijker kunnen maken?

Alvast bedankt!

:toppie:

Byjugo
      Deelnemer

Ik zou adviseren om een werkplaatshandboek aan te schaffen.
        Ik ben fan van de Haynes manuals.. Wordt stap voor stap uitgelegd hoe je het moet doen. En dus ook wat er los moet.

Kan je voor een paar tientjes bestellen.

Willem373
        Deelnemer

Dank voor je reactie. Dit is de juiste denk ik, niet waar? https://www.alleautoboeken.nl/haynes-opel-vauxhall-corsa-benzine-diesel-2006-2010.html

Als iemand overigens de pagina’s waar de waterpompvervanging wordt uitgelegd zou kunnen fotograferen en kan delen, wordt dat erg gewaardeerd.

Willem373
          Deelnemer

Heeft iemand een suggestie voor een merk waterpomp? Febi, QH, HP+, Graf, Skf, Saleri, Valeo, Pierburg?

Opeltje17
            Deelnemer

Motorsteun moet los ja.

SKF, Pierburg, Valeo zijn goede merken de rest heb ik geen ervaring mee.

Febi is niet altijd even goed(is mijn ervaring)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.