Waterpomp Sintra 3.0V6

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Waterpomp Sintra 3.0V6

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    nosuspect2
    Deelnemer

Een goededag,
      Voorstellen met foto’s doe ik als ik mijn Sintra netjes gepoetst en ingvoerd heb. Ik heb al meerdere Opels gehad, Kadett, Agila, Combo en Zafira. En nu heb ik eeen Sintra gekocht met een defecte waterpomp.
      Nu is mijn vraag of dat de waterpomp op de distributie of op de multiriem aangsloten zit. En hoe ik deze het beste zelf kan vervangen. Iemand een idee hierover?

wagoneer

hoi nee die zit op de multiriem en is best te doen wel moet wel opletten dat je hem goed teruglegt vondt dat nog wel een puzzel [teminste by my op de riem ik heb een diesel weet niet of daar verschil in zit]

Jack-omegax3.0xe
        Deelnemer

ligt idd onder de multi riem. Is goed te doen. Zit met drie bouten vast. Is de sintra ook een achter wiel gedreven. Dan heb je het hele inlaat traject wat gedemonteerd moet worden.
          Moet in een uurtje of drie te doen zijn. gr jack

Jack-omegax3.0xe
          Deelnemer

Hierbij enkele foto’s

Gr Jack

wim-v6
            Deelnemer

Nou jack, de jouwe was iig goed gesmeerd haha…

Willem

Jack-omegax3.0xe
              Deelnemer

Piepen deed die idd niet.
                Hahah.

Gr jack

nosuspect2
                Deelnemer

Dank je Jack, ik heb een week geleden waterpomp vervangen.
                  Probleem blijft hetzelfde; motor wordt warm, koelventilator slaat ook niet aan. Als je rijdt en de temperatuur is 125 graden slaat de motor af (er komt dan wat rook tussen de twee koppen uit) . Er komt geen druk op het expansievat, het lijkt alsof koelvloeistof niet rondgepompt wordt. Kan het niet aan de oliekoeler liggen?

wim-v6
                  Deelnemer

Oliekoeler lek, zit tussen de 2 cilinderkoppen in..

Willem

nosuspect2
                    Deelnemer

Is deze ergens nog “goedkoop” te vinden? De goedkoopste die ik nu heb gevonden is 319Euro (nieuw). (Als dit al een schappelijke prijs is ga ik niet verder zoeken, maar bestel ik deze meteen).

opeltechniek
                      Deelnemer

ook gelijk nieuwe banjobouten en “moeren” bestellen worden vaak stuk gedraaid.

nosuspect2
                        Deelnemer

Vandaag oude warmtewisselaar gedemonteerd. Bij het reinigen van deze ruimte ben ik erachter gekomen, dat de slang van het koelreservoir naar de warmtewisselaar verstopt is met een metalen cilinder van pakweg 1.5cm lang en een diameter van 1cm. Enig idee wat dit kan zijn. Mijn inziens kan dit niet vanuit de oliekoeler in de slang geraakt zijn ivm de bocht die daar zit en ook niet vanuit het reservoir. Misschien is de auto bewust gesaboteerd door de vorige eigenaar, omdat deze van zijn vrouw geen andere mocht kopen???? (ik heb de auto vorig jaar bij een handelaar gekocht met de melding, dat misschien de waterpomp kapot zou kunnen zin)
                          Volgende week kan ik de nieuwe wisselaar erin, hopelijk zal alles in orde zijn; en dan naar de keuring. Poetsen en picture time.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.