Forumindex › Forums › Modellen › Astra › waterpomp kapot na 2 maanden hoe kan dat !
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2013 om 16:41 #17258748
hallo mensen
2 maanden terug heb ik alles vervangen aan mijn distrubtieriem
waterpomp
multieriem
multieriemspanner
meeloop rollen
nieuwe spannernu bleek eergisteren een raar geluid te horen bij mijn riem
ja het klonk ernstig !!
omdat ik zelf vrij weinig tijd had vanwege werken in de weekenden toch besloten om naar een garage te gaan
zegt de monteur ja stop !! je waterpomp is naar stront !
dus ik schok en deed gelijk me motor uit
en ja hor kreeg te horen dat inderdaad mijn waterpomp kapot is naar 2 maanden
hij vertelde mij wel dat hij goed was gemonteerd ( heb hier een foto van )
waterpomp was de boosdoender
ik heb zoveel geluk gehad wat niet normaal is hij heeft vanuit de zeikant mijn riem een kwart opgegeten en hij was splinter dun
mijn riem kon elk moment knappen !!!ik wil graag jullie mening hierover en of ik dit kan verhalen op de leverancier van de waterpomp
22 juni 2013 om 18:05 #18154487Het enige wat ik kan bedenken is dat de snaar te strak heeft gestaan. Als hierdoor het waterpomplager stuk gaat, dan kan ik me voorstellen dat de poelie schuin gaat staan, en dat daardoor de riem tegen de rand gaat lopen.
Ik heb mijn riem meerdere keren zelf vervangen, en 1 keer de riem te strak. Op zich was er niets aan de hand, maar het was (bij mij) duidelijk hoorbaar (met de distributie deksel eraf)22 juni 2013 om 18:11 #18154488Maar als hij juist gemonteerd zat, lijkt me te strak staan geen optie.
Ik heb zelf geen beter idee, moet ik er wel eerlijk bij vermelden ;)22 juni 2013 om 19:04 #18154489De monteur zei toch dat ie juist gemonteerd was? Dat zegt me dus niks. Juist monteren is één, de juiste spanning is een tweede.
Een andere oorzaak (behalve een slechte nieuwe pomp (en dat heb ik nog nooit gehoord)) kan ik niet bedenken :shock:22 juni 2013 om 19:08 #18154490ben bang dat je niks kan achterhalen bij de leverancier,
heb zelf al talloze riemen vervangen dus ook waterpompen, nog nooit een pomp zo snel terug zie komen.
mijn mening riem heeft te strak gestaan, waterpompen zijn behoorlijk gevoelig voor een te strakke riem!
22 juni 2013 om 19:48 #18154491100% dat de riem niet te strak stond !!
Dat weet ik ook zeker…
Heb alles en dan ook alles 10x naar gekeken.
22 juni 2013 om 20:16 #18154492als je het zo zeker weet kon je al concluderen dat het aan de kwaliteit waterpomp lag !
welk merk is het ?
22 juni 2013 om 20:19 #18154493Vannos. Das niet waar.
Je kan gewoon terug waar je het gekocht heb. Overal zit garantie op.
Ga gewoon terug en je krijgt een nieuwe waterpomp.
De rest van de kosten krijg je niet.
Als ik bij de brezan problemen heb met onderdelen die stuk gaan in korte tijd, krijg ik gewoon een nieuwe.23 juni 2013 om 07:51 #18154494Heb je hem ook tegen de klok in gespannen? Of met de klok mee gespannen?
23 juni 2013 om 08:32 #18154495@miral astra wrote:
Vannos. Das niet waar.
Je kan gewoon terug waar je het gekocht heb. Overal zit garantie op.
Ga gewoon terug en je krijgt een nieuwe waterpomp.
De rest van de kosten krijg je niet.
Als ik bij de brezan problemen heb met onderdelen die stuk gaan in korte tijd, krijg ik gewoon een nieuwe.Ja soms wel, sommig komen met ,, ja is de riem wel juist gemonteerd,, . een beetje automaterialen zaak zorgt voor een nieuw onderdeel gratis
23 juni 2013 om 09:53 #18154496Ik heb hem online gekocht bij grote online winkel weet zo niet 1 2 3 welke dat was.
Heb Gelukkig wel de papieren liggen nog en zelfs de doos dus alles is aanwezig.
Nou nieuwe waterpomp heb ik niks aan want zit nu al een nieuwe op
Misschien dat ze met eej andere optie kunnen komen.Spanner is met de klok meegespannen omdat het niet anders kon.
We hebben bij montage alles 10x extra gecontroleerd
Mijn eigen conclusie is toch echt slappe matriaal (pomp is van merk kuhl )Ik ga hem toch eens terug sturen want ben van overtuigd dat het echt niet aan ons lag
Zal snel een foto plaatsen met hoe hij zat.
23 juni 2013 om 10:11 #18154497@marijnl1988 wrote:
Ik heb hem online gekocht bij grote online winkel weet zo niet 1 2 3 welke dat was.
Heb Gelukkig wel de papieren liggen nog en zelfs de doos dus alles is aanwezig.
Nou nieuwe waterpomp heb ik niks aan want zit nu al een nieuwe op
Misschien dat ze met eej andere optie kunnen komen.Spanner is met de klok meegespannen omdat het niet anders kon.
We hebben bij montage alles 10x extra gecontroleerd
Mijn eigen conclusie is toch echt slappe matriaal (pomp is van merk kuhl )Ik ga hem toch eens terug sturen want ben van overtuigd dat het echt niet aan ons lag
Zal snel een foto plaatsen met hoe hij zat.
hmm, kuhl mij niet bekend en waarschijnlijk een bagger merk.
als ze bij ons in de garage komen met eigen geleverd spul, geven we geen garantie op dat soort zaken.
opspannen van de riem, begin onderaan bij de krukas tegen de klok in naar boven naar de eerste nokkenas poeli, door na poeli 2 dan door naar de waterpomp en als laatst over de spanrol.
23 juni 2013 om 10:55 #18154498Anoniem
1 January 1970Kuhl is zeker een bekend merk hoor. Kwaliteit is vergelijkbaar met Aquaplus, dus een prima merk.
23 juni 2013 om 11:04 #18154499Of slecht materiaal, of de waterpomp is niet ‘recht’ geplaatst in het blok. Boutje niet goed aangedraaid of het oppervlak niet schoon. Hierdoor loopt de riem tegen de zijkant aan en na een tijdje drukt hij het geleideplaatje er vanaf.
23 juni 2013 om 11:31 #18154500Heb dit met een originele GM waterpomp op de G ook al eens gehad dat die na 1 maand al kapot ging.
Je kan net als met zoveel technische zaken er ook gewoon pech mee hebben.
23 juni 2013 om 14:38 #18154501krijg je gewoon terug ooit eens zo een vinnetje wat het asje verstevigd afgebroken en tussen de riem ingegaan riem over en alles pomp was 2 weken oud teruggegaan en nieuwe gekrege
23 juni 2013 om 15:18 #18154502waarvan is dat verbogen ijzer eigenlijk?
zit er speling op de as?
als je deze pomp met je oude vergelijk, is de afstand tussen pomp en tandwiel dan wel het zelfde?
als het tandwiel verder van de pomp af zit dan loopt je snaar namelijk aan en, heb je de verkeerde pomp gekregen.23 juni 2013 om 16:37 #18154503Buitenrand op de pomp poelie:
Originele pomp van opel is Auqaplus, Behr, SKF
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.