Waterpomp defect auto start niet meer

Forumindex Forums Modellen Astra Waterpomp defect auto start niet meer

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Stephandh88

Hallo Mensen,

Me waterpomp van me 8 klepper x1.6szr is kapot gegaan tijdens het rijden, motor sloeg direct af. Nu start hij dus niet meer. Nu vroeg ik me af of nu ook me blok kapot is, en/of het logisch is dat een auto met een defecte waterpomp niet wilt starten.

Net namelijk een waterpomp+distriem set besteld :shock:

xladage
      Deelnemer

Wat is er precies kapot? Intern of extern (lekkage)
        Hoe weet je dat hij direct afsloeg toen dat ding kapot ging?
        Is je motor warm (heet) geworden?
        Zit er nog koelvloeistof in je reservoir?

Stephandh88

Hi,

Koelvloeistof kwam bij de pomp eruit (waterpomp). en toen de ANWB kwam die deed het klepje van de koelvloeistof reservoir eraf en toen stroomde er nog een lading uit de pomp beneden eruit.

Motor heet geworden weet ik niet volgens mij niet (na openen motorkap kwam er geen absurte warmte van af). Pomp begon ineens heel vaag tikkend snel te rattelen. Viell de motor stil.(snelweg) Waterplas onder de auto.

Reservoir is helemaal leeg.

Anoniem

Waterpomp is werkt ook als geleiderol. Als de waterpomp kapot is en zoveel speling heeft. Waardoor de distributieriem zeg maar los komt ja dan is er een redelijke kans op motorschade. Of het is een vrijloper? Dan zou je geluk hebben.

Stephandh88

Wat bedoel je precies met een vrijloper?

Man van ANWB zei dat de 8kleppers op zich dit wel konden overleven, alleen het niet meer starten vind ik zo raar.

Anoniem

Oke een vrijloper. Dat houd in dat wanneer de distributieriem zou knappen de zuigers de kleppen niet kunnen raken. En dat de motor nu niet meer wil lopen is logisch. Distributieriem ligt los. Dit houd in dat als je de motor nu zou starten de krukas & zuigers wel rond gaan maar de nokkenas en kleppen dus niet.

Stephandh88

Maar volgens mij is de riem niet geknapt? volgens mij zit hij er nog op. Of toch niet goed gekeken? :P

Anoniem

Dat zou kunnen. Misschien is de riem enkel versprongen en is de boel van tijd af. Waterpomp en nieuwe distributie set. En hopelijk het jij geluk gehad.

xladage
                    Deelnemer

Als de riem er nog op ligt, dan ligt hij idd vermoedelijk niet op tijd.
                      Je hebt idd een vrijloper, ik ken het blok.
                      Nieuwe spullen er op zetten, goed op tijd zetten, volgens mij zou je goed moeten zitten

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.