Waterpomp cih

Forumindex Forums Techniek Cih Waterpomp cih

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    monzaruba
    Deelnemer

succes…:thumbup

en laat je bevindingen even weten…:P

altijd interessant…!

H-400
      Deelnemer

Volgens mij zijn de pompen perfect uitwisselbaar, wat voor mij belangrijk is, is dat de geleverde pomp
        identiek is aan de originele GM pomp die ik uit m’n dikke Manta heb gehaald. Kwestie van originaliteit…
        En m’n broertje heeft me perfect kunnen helpen, als ik iemand op’t forum d’r mee kan helpen ik moet er
        geen winst mee hebben…
        En @ Mclambo: die pomp heeft na 29 jaar z’n ding wel gedaan, en er liep inderdaad veel roestdrek uit het blok!

Manta 24V
        Deelnemer

M400: Plaats anders een electrische pomp erbij die extra circuleert.

Heeft de TE geen last dat de pomp TEVEEL toeren draait en dat er dus juist geen water verpompt word (luchtbellen trekt in de pomp)

Maak anders eens een kleine krukaspoelie of grotere waterpomppoelie op de draaibank en probeer dat es. (zodat de pomp minder hard draait.)

m400

We hebben nog iets anders ontdekt, de TE wordt morgen weer losgelaten en dan zien we of het werkt!
            Er heeft altijd een “kleine”radiateur in gezeten,en altijd problemen met de koeling gehad. Dit is een tijdje terug veranderd door een grotere radiateur te plaatsen echter probleem was er nog( daar leek het op althans).

m400

Vandaag zonder problemen gereden:):)

marcV
              Deelnemer

Zo,.. en dan nu je aandrijfas…

m400

Is weer uitgesteld….. Ik trap em zo ook wel naar Badbergen:D

Manta 24V
                  Deelnemer

Badbergen? Wanneer is dat ook weer ?

Jo1
                    Deelnemer

origineel gepost door m400
                      Is weer uitgesteld….. Ik trap em zo ook wel naar Badbergen:D

Rustig maar, de week is nog niet om.
                      Ohw dat ding van Patrick had overigens ook 12 schoepjes, maar of dat capaciteit daadwerkelijk vergroot…….

wat me overigens ook opvalt, is het extra kanaal in het pakkingvlak, dat was bij de C30LE gewoon dicht.
                      Maar die had dan wel weer 2 pijpjes aan de buitenkant.

RacesconaB204
                      Deelnemer

origineel gepost door Manta 24V
                        M400: Plaats anders een electrische pomp erbij die extra circuleert.

Heeft de TE geen last dat de pomp TEVEEL toeren draait en dat er dus juist geen water verpompt word (luchtbellen trekt in de pomp)

Maak anders eens een kleine krukaspoelie of grotere waterpomppoelie op de draaibank en probeer dat es. (zodat de pomp minder hard draait.)

Inderdaad, ik zou een koelcapaciteitsprobleem ook niet zoeken in de pompcapaciteit. Die pompen zijn juist eerder ontworpen voor wat lagere toerentallen. Een wat kleinere krukaspoelie leek mij eerder gewenst wanneer je zo’n CIH in een wat hoger toerenbereik gebruikt (dan met de caravan erachter bij 90 km/h net iets tegen de berg op ).

Bavel
                        Deelnemer

ik heb vandaag 2 oude waterpompen uitelkaar gehaald
                          en kwam er achter dat een water pomp met 12 schoepen sterker is door dat deze een dikker lager hebben
                          dan die met 9 schoepen :vertag

Fearless
                          Deelnemer

http://www.edelschmiede.com/shop/wasserpumpe-opel-cih-verstaerkt” onclick=”window.open(this.href);return false;

Die ga ik bestellen voor mijn 6 cilinder.
                            Eigenaar van die shop is een prima kerel, heeft me laatst goed geholpen om een stel boutjes :thumbup

Bavel
                            Deelnemer

ja is idd een prima Kerel :thumbup
                              heb er ook al meerdere keren goede zaken mee gedaan

rabbitopc

nog een waterpomp vraagje ?

weet iemand de afmetingen van de bouten om hem op het blok te schroeven ik dacht m7 maar hoelaang zijn de bouten ?

ik heb een 2.2 motor gekocht maar er zat geen waterpomp en dus ook geen bouten op/in ?

mvg. Arno

GSE
                                Deelnemer

Puur uit ervaring kan ik je zeggen:
                                  Die M7 bouten breken erg graag,als je iets wilt doen draai der dan M7 tapeinden in en draai de pomp met moeren vast,of gebruikt M7 inbus bouten of zoals ik heb gedaan boor alles op naar M8 en zet de bouten vast met flink wat kopervet,ik had der 2 van de 8 afgebroken en wonder boven wonder is recht uitboren me gelukt (lukt me normaal zeer zeer zelden).

Weet de maten zo ook niet meer maar meet het distrubutie huis ff op de diepte bedoel ik daarmee en neem bouten die een halve cm korter zijn als de diepte van het gat.

rabbitopc

@GSE wrote:

Puur uit ervaring kan ik je zeggen:
                                    Die M7 bouten breken erg graag,als je iets wilt doen draai der dan M7 tapeinden in en draai de pomp met moeren vast,of gebruikt M7 inbus bouten of zoals ik heb gedaan boor alles op naar M8 en zet de bouten vast met flink wat kopervet,ik had der 2 van de 8 afgebroken en wonder boven wonder is recht uitboren me gelukt (lukt me normaal zeer zeer zelden).

Weet de maten zo ook niet meer maar meet het distrubutie huis ff op de diepte bedoel ik daarmee en neem bouten die een halve cm korter zijn als de diepte van het gat.

ja dacht ik later pas aan kan met een schuifmaat ook de diepte meten natuurlijk !

bedankt voor het advies ! :thumb

16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.