Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Waterpomp cih
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 mei 2010 om 18:18 #17678368
succes…:thumbup
en laat je bevindingen even weten…:P
altijd interessant…!
28 mei 2010 om 18:57 #17678369Volgens mij zijn de pompen perfect uitwisselbaar, wat voor mij belangrijk is, is dat de geleverde pomp
identiek is aan de originele GM pomp die ik uit m’n dikke Manta heb gehaald. Kwestie van originaliteit…
En m’n broertje heeft me perfect kunnen helpen, als ik iemand op’t forum d’r mee kan helpen ik moet er
geen winst mee hebben…
En @ Mclambo: die pomp heeft na 29 jaar z’n ding wel gedaan, en er liep inderdaad veel roestdrek uit het blok!29 mei 2010 om 19:48 #17678370M400: Plaats anders een electrische pomp erbij die extra circuleert.
Heeft de TE geen last dat de pomp TEVEEL toeren draait en dat er dus juist geen water verpompt word (luchtbellen trekt in de pomp)
Maak anders eens een kleine krukaspoelie of grotere waterpomppoelie op de draaibank en probeer dat es. (zodat de pomp minder hard draait.)
29 mei 2010 om 20:05 #17678371We hebben nog iets anders ontdekt, de TE wordt morgen weer losgelaten en dan zien we of het werkt!
Er heeft altijd een “kleine”radiateur in gezeten,en altijd problemen met de koeling gehad. Dit is een tijdje terug veranderd door een grotere radiateur te plaatsen echter probleem was er nog( daar leek het op althans).30 mei 2010 om 18:48 #17678372Vandaag zonder problemen gereden:):)
31 mei 2010 om 14:54 #17678373Zo,.. en dan nu je aandrijfas…
31 mei 2010 om 17:41 #17678374Is weer uitgesteld….. Ik trap em zo ook wel naar Badbergen:D
31 mei 2010 om 21:36 #17678375Badbergen? Wanneer is dat ook weer ?
1 juni 2010 om 05:47 #17678376origineel gepost door m400
Is weer uitgesteld….. Ik trap em zo ook wel naar Badbergen:DRustig maar, de week is nog niet om.
Ohw dat ding van Patrick had overigens ook 12 schoepjes, maar of dat capaciteit daadwerkelijk vergroot…….wat me overigens ook opvalt, is het extra kanaal in het pakkingvlak, dat was bij de C30LE gewoon dicht.
Maar die had dan wel weer 2 pijpjes aan de buitenkant.1 juni 2010 om 10:54 #17678377origineel gepost door Manta 24V
M400: Plaats anders een electrische pomp erbij die extra circuleert.Heeft de TE geen last dat de pomp TEVEEL toeren draait en dat er dus juist geen water verpompt word (luchtbellen trekt in de pomp)
Maak anders eens een kleine krukaspoelie of grotere waterpomppoelie op de draaibank en probeer dat es. (zodat de pomp minder hard draait.)
Inderdaad, ik zou een koelcapaciteitsprobleem ook niet zoeken in de pompcapaciteit. Die pompen zijn juist eerder ontworpen voor wat lagere toerentallen. Een wat kleinere krukaspoelie leek mij eerder gewenst wanneer je zo’n CIH in een wat hoger toerenbereik gebruikt (dan met de caravan erachter bij 90 km/h net iets tegen de berg op ).
20 september 2014 om 17:06 #17678378ik heb vandaag 2 oude waterpompen uitelkaar gehaald
en kwam er achter dat een water pomp met 12 schoepen sterker is door dat deze een dikker lager hebben
dan die met 9 schoepen :vertag20 september 2014 om 17:40 #17678379http://www.edelschmiede.com/shop/wasserpumpe-opel-cih-verstaerkt” onclick=”window.open(this.href);return false;
Die ga ik bestellen voor mijn 6 cilinder.
Eigenaar van die shop is een prima kerel, heeft me laatst goed geholpen om een stel boutjes :thumbup21 september 2014 om 09:48 #17678380ja is idd een prima Kerel :thumbup
heb er ook al meerdere keren goede zaken mee gedaan5 december 2014 om 19:45 #17678381nog een waterpomp vraagje ?
weet iemand de afmetingen van de bouten om hem op het blok te schroeven ik dacht m7 maar hoelaang zijn de bouten ?
ik heb een 2.2 motor gekocht maar er zat geen waterpomp en dus ook geen bouten op/in ?
mvg. Arno
6 december 2014 om 18:43 #17678382Puur uit ervaring kan ik je zeggen:
Die M7 bouten breken erg graag,als je iets wilt doen draai der dan M7 tapeinden in en draai de pomp met moeren vast,of gebruikt M7 inbus bouten of zoals ik heb gedaan boor alles op naar M8 en zet de bouten vast met flink wat kopervet,ik had der 2 van de 8 afgebroken en wonder boven wonder is recht uitboren me gelukt (lukt me normaal zeer zeer zelden).Weet de maten zo ook niet meer maar meet het distrubutie huis ff op de diepte bedoel ik daarmee en neem bouten die een halve cm korter zijn als de diepte van het gat.
10 december 2014 om 16:40 #17678383@GSE wrote:
Puur uit ervaring kan ik je zeggen:
Die M7 bouten breken erg graag,als je iets wilt doen draai der dan M7 tapeinden in en draai de pomp met moeren vast,of gebruikt M7 inbus bouten of zoals ik heb gedaan boor alles op naar M8 en zet de bouten vast met flink wat kopervet,ik had der 2 van de 8 afgebroken en wonder boven wonder is recht uitboren me gelukt (lukt me normaal zeer zeer zelden).Weet de maten zo ook niet meer maar meet het distrubutie huis ff op de diepte bedoel ik daarmee en neem bouten die een halve cm korter zijn als de diepte van het gat.
ja dacht ik later pas aan kan met een schuifmaat ook de diepte meten natuurlijk !
bedankt voor het advies ! :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.