Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Waterpomp cih
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2010 om 18:07 #17221651
Zijn er verschillende typen waterpompen geleverd bij de cih’s?
Wat ik wil weten of er een is die meer schoepen heeft aan het pompwiel. Iemand enig idee?25 mei 2010 om 18:09 #176783446 cilinderpomp heeft een hogere opbrengst.
waar je ook even op moet letten is wat voor vin erop moet.
25 mei 2010 om 18:19 #17678345Volgens mij zijn die juist het zelfde:(
25 mei 2010 om 18:33 #17678346dacht ook dat er 2 versie’s waren, de steek van de visco vin zou verschillen
25 mei 2010 om 19:13 #17678347De impellers zijn ook anders..
Er is een gegoten versie en een gestanste , mede afhankelijk van toerentallen er pully diameters:PHet zou me ook niet verbazen als er ook een versie is die de andere kant op draait (6 ribs serpentine riem) op bepaalde latere types
25 mei 2010 om 20:11 #17678348Volgens mij zijn er meerdere types. Een wat kleinere voor een 1.2 CIH, en van de big-blocks is er een type voor 1.9/2.0s motoren, en eentje voor injectieblokken, die heeft volgens mij wat meer aftakkingen voor waterslangen…
25 mei 2010 om 20:18 #176783491.2 is ohv
25 mei 2010 om 20:24 #17678350Het gaat er dus om dat ik er eentje zoek die meer opbrengst heeft( dus meer water verplaatst), als die dus bestaat. Hoeveel aansluitingen dat ie heeft is minder belangrijk. Wel moet ie een poelie voor een v-riem hebben.
25 mei 2010 om 21:46 #17678351Zescilinderpomp dus.
25 mei 2010 om 21:58 #17678352origineel gepost door m400
Het gaat er dus om dat ik er eentje zoek die meer opbrengst heeft( dus meer water verplaatst), als die dus bestaat. Hoeveel aansluitingen dat ie heeft is minder belangrijk. Wel moet ie een poelie voor een v-riem hebben.wel grappig, ik wilde juist de capaciteit verkleinen :P
ik kon helaas in mijn specifieke geval de waterpomppully niet vergroten :(mijn vraag is dus ook : moet ie dus wel meer water verpompen om jouw (koelings?)probleem op te lossen ?
26 mei 2010 om 10:31 #17678353Mijn broer werkt in een auto-onderdelenzaak. Er zijn 2 pompen leverbaar: die met de grote
schroefdraad-aansluiting om de visco (van de recentere motoren) op de draaien en die heeft
een vaste pully en een blikken waaier.
De andere heeft een klein flensje met 4 M8 draadgaten waar de pully op past. Die pomp staat
ook genoteerd als “versterkte versie” en is ook voor de 6 cyl. Volgens de info heeft deze een
gegoten waaier. Ik heb gisteren deze pomp besteld daar m’n “zondagse” Manta door z’n pomp
is gevallen dus één dezer dagen kan ik hier een fotoke plaatsen.
Momenteel heb ik snel-snel een standaard GSI-pomp gemonteerd en desondanks het warme weer
geen problemen gehad tijdens de rondrit dit weekend.
Grtjs.26 mei 2010 om 11:19 #17678354intussen wordt zoon beetje elke combo geleverd als je op ebay kijkt.
je hebt gewoon de 4 cilinder pompen, en 6 cilinder pompen, beide voor vaste en voor visco vin.de visco zit met 1 bout(engelse draad?) en de vaste vin zit dacht ik gewoon met 4 boutjes.
heb toen ik opzoek was naar een andere ook nog een pomp gezien met uitwendige schroefdraad, maar dat zou ik niet weten waar dat voor is..ik zou zeggen kijk even op ebay.de
dan zie je dat er voor zowel 6 cilinder als 4 cilinder pompen zijn, gewoon uitwisselbaar. en daar kun je dan die aansluiting voor pakken welke je nodig hebt. als je elektrische vin hebt zou ik die voor een vaste vin nemen, is het makkelijkst. (even 4 korte boutjes in de poelie en klaar, geen lelijke overtollige delen)
maar als jou 4 cilinder niet genoeg koelt kan het zomaar zijn dat je gewoon ergens iets verstopt hebt in je koel systeem.
keertje doorspoelen met water en soda schijnt goed te werken voor te ontroesten.
26 mei 2010 om 11:53 #17678355ik rijd een 6 cilinder CIH 3.0E op Aruba, met een 4 cilinder waterpomp…de pomp met de 6 scoopen…nu al bijna 1 jaar lang, zonder problemen…
heb inmiddels wel een goede 6 cilinder waterpomp (9 scoopen, gegoten)liggen, die er binnenkort op komt…en dan wordt de 4 cilinder reserve…
wil gewoon even aangeven, dat het best kan, om ze onderling uit te wisselen…:D
26 mei 2010 om 11:55 #17678356precies, en daar is het vast wat warmer als hier ;)
26 mei 2010 om 17:22 #17678357origineel gepost door monzaruba
ik rijd een 6 cilinder CIH 3.0E op Aruba, met een 4 cilinder waterpomp…de pomp met de 6 scoopen…nu al bijna 1 jaar lang, zonder problemen…heb inmiddels wel een goede 6 cilinder waterpomp (9 scoopen, gegoten)liggen, die er binnenkort op komt…en dan wordt de 4 cilinder reserve…
wil gewoon even aangeven, dat het best kan, om ze onderling uit te wisselen…:D
En dat wilde ik dus weten, 6 schoepen of 9 schoepen, bedankt. Heb je er misschien ook en nummer van?
26 mei 2010 om 21:35 #17678358dit is de waterpomp voor de 4 cilinder, die nu moneteel nog op de Monza zit…zonder problemen overigens…:thumbup
en dit is de waterpomp voor de 6 cilinder, met de 9 schoepen…het GM nummer is 90 136 223 en 2210 334…
deze komt er in de grote vakantie op…als de distributieketting ook wordt vernieuwd…:thumbupsucces…:thumbup
26 mei 2010 om 21:38 #17678359oeps, wat een grote foto…:thumbdown
hoe krijg ik die er weer af…???
26 mei 2010 om 22:03 #17678360Dat is ééntje met een blikken waaier, ik denk dat die evengoed werkt
als ééntje mé een gegoten waaier.
En die foto’s zijn goed!27 mei 2010 om 17:04 #17678361Tja, als ik het zo bekijk heb ik ook de indruk dat die met 4 schoepen meer zal doen. Vreemd…..
27 mei 2010 om 18:23 #17678362welke auto / motor heeft de koelingsproblemen?
28 mei 2010 om 12:38 #17678363gisteren was de bestelling binnen,moest nog wachten achter een 9 inch koppeling.
De waterpomp is identiek als die ik uit het blok heb gevezen, beiden met een gegoten
waaier met 12 vinnen en een flens met de 4 schroefdraadgaten.
Verder stond er ook op de verpakking vermeld dat het ook voor de 6pitter goed is.28 mei 2010 om 13:10 #17678364Volgens mij was je water ook aardig roestig… :o
28 mei 2010 om 16:46 #17678365juist…:thumbup
deze wordt (standaard) gebruikt voor de 6 cilinders…:thumbup
28 mei 2010 om 17:55 #17678366origineel gepost door mantaroel
welke auto / motor heeft de koelingsproblemen?De rally TE2800
28 mei 2010 om 18:03 #17678367origineel gepost door monzaruba
juist…:thumbupdeze wordt (standaard) gebruikt voor de 6 cilinders…:thumbup
Maar ook voor b.v een 2.0n uit ’81, de nummers zijn gelijk dus het is wel logisch dat ie voor een 4 en 6 cill. bruikbaar is.
Nu weet ik het weer niet. Maar heb wel wat verschillen gezien hier en dat is al goed.
Nu het probleem even oplossen! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.