Wateroverlast

Forumindex Forums Modellen Corsa Wateroverlast

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273857
    dirk1961
      Lid sinds:
      4 February 2010

      Hoi
      bij mijn Corsa 1.7 diesel, bj 2001 loopt tijdens de regen water in de voetruimte. Ik denk afvoerbuis verstopt.
      Ik heb gekeken waar de afvoerbuis in de motorruimte is maar kan deze zonder alles te demonteren niet vinden.
      Wie weet waar deze is en kan mij met de info helpen
      alvast bedankt

      #18299134
      Mowgly08
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 July 2008

        Als de uitstroom uit de ruimte voor je voorruit goed is dan even de aansluiting van je voorruitrubber met je dak controleren. Wil aan de bovenzijde nog wel eens lekken en dan stroomt het water van je dak tussen het raamrubber door naar beneden. Bij evt. lekken zuurvrije kit tussen dak en rubber spuiten (wel eerst goed schoonmaken).

        #18299135
        mvolkerink
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 November 2009

          Waarschijnlijk lekkage bij het BCM deksel.
          Deze zit links (bestuurderskant) onder/naast het ruitenwissermechaniek.
          De afdichtingsring wordt poreus en gaat lekken.
          De beste optie is de kap vervangen, maar je zou hem ook opnieuw af kunnen kitten.

          #18299136
          sw_reijnders
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 October 2005

            volgens mij een Corsa C toch

            dan zou ik eerst maar eens de doorvoeren de BMC en de montage plaat van de hoofdremcilinder controleren
            en voorlopig even van het raamrubber afblijven.
            Bij ons was het de rubberen dichting van de hoofdremcilinder-montageplaat (leuk woord voor scrabble ;) )

            dat is namelijk het punt waar ze allemaal gaan lekken.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.