Forumindex › Forums › Techniek › Cih › waterloopschema c30ne / kachel probleempje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2010 om 17:51 #17215750
heeft iemand een foto/plaatje van waterloop schema van c30ne?
ivm hoe te plaatsen van verdamper in serie met de kachelslangen.
of dat iemand kan vertellen of die slang die in het verlengde van de kleppendeksel (vanaf waterpomp) toevoer of afvoer is?
3 januari 2010 om 19:18 #17581990:hmmzvanaf je waterpomp heb je toch 2 aansluitingen?
pak je toevoer vanaf zijkant achterzijde van je blok en de retour die komt er weer tussen bij de koude ldg vanaf je kachel3 januari 2010 om 20:42 #17581991http://www.senator-monza.de/index.php?wM9QUSE1kJyITPElUTT1kJyQTM9QUSF10UmYDN8lTM9EkUBBVT
Die slang vanaf de waterpomp naar kachel is aanvoer.
Ikzelf heb de verdamper tussen de kachel en de aansluiting onder op het blok gezet,dus na de kachel,rij al jaren zonder problemen…
3 januari 2010 om 21:44 #17581992Ja zo heb ik hem nu ook gemaakt.
dus gewoon in serie op de retour van de kachel.
hij stond parallel van de kachel radiateur… tja weerstand in de kachel of verdamper scheelt nogal, dus gaat liever door de verdamper dan door de kachel….en nee dat is koud met dit weer.:(….
hij word nu lauw, maar doorstorming is wel goed alleen blaast het nog niet veel in de auto. dus ben bang dat er wat troep/takje zooi boven op de kachel radiateur ligt?
er FF uitpakken bij commo C valt niet mee denk ik?
3 januari 2010 om 22:39 #17581993op de rekord c (commo a) zit een klep waarmee je de luchttoevoer kan afsluiten.
en daar wou de bedieningskabel nog wel eens vanaf schieten, dus dat hij altijd dicht bleef staan.
ik weet niet of dat systeem nog op de commo c zit, zowel kan dat dus ook nog een oorzaak zijn.en ik denk dat de aansluiting aan de waterpomp voor de uitgang van de kachel is.
want de waterpomp staat continue in contact met het koude water in de radiateur, dus lijkt mij het water uit die aansluiting op het blok warmer, dus beter geschikt om de kachel in te gaan.
bij de caburateur blokken zat er een aansluiting op het thermostaat huis, dus is dat water al warm als de thermostaat nog dicht zit, en bij de waterpomp een stuk minder omdat daar nog koud water van de radiateur zit3 januari 2010 om 23:20 #17581994commo C heeft ook luchtregel klep. heb iig stangen gevolgd en kwam daar op uit :D
en die klep bewoog netjes heen en weer.
als ik hem op standje hard blazen zet. draait t motortje wel vol toeren. alleen krijg weinig/heel weinig lucht verplaatsing binnen in.
vandaar dat ik denk dat er wel is troep bovenop kan liggen…
ps. heb de kachelrad ook wel ff doorgespoeld met waterslang. en die spoelde door….
4 januari 2010 om 08:20 #17581995Best kans dat alles vol zit met oude bladeren en zooi. Maar heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat systeem in mekaar zit bij de commo C
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.