waterloopschema c30ne / kachel probleempje

Forumindex Forums Techniek Cih waterloopschema c30ne / kachel probleempje

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215750
    sw16v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      heeft iemand een foto/plaatje van waterloop schema van c30ne?

      ivm hoe te plaatsen van verdamper in serie met de kachelslangen.

      of dat iemand kan vertellen of die slang die in het verlengde van de kleppendeksel (vanaf waterpomp) toevoer of afvoer is?

      #17581990
      boyanka
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2005

        :hmmzvanaf je waterpomp heb je toch 2 aansluitingen?
        pak je toevoer vanaf zijkant achterzijde van je blok en de retour die komt er weer tussen bij de koude ldg vanaf je kachel

        #17581991
        GSE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 August 2006

          http://www.senator-monza.de/index.php?wM9QUSE1kJyITPElUTT1kJyQTM9QUSF10UmYDN8lTM9EkUBBVT

          Die slang vanaf de waterpomp naar kachel is aanvoer.

          Ikzelf heb de verdamper tussen de kachel en de aansluiting onder op het blok gezet,dus na de kachel,rij al jaren zonder problemen…

          #17581992
          sw16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            Ja zo heb ik hem nu ook gemaakt.

            dus gewoon in serie op de retour van de kachel.
            hij stond parallel van de kachel radiateur… tja weerstand in de kachel of verdamper scheelt nogal, dus gaat liever door de verdamper dan door de kachel….

            en nee dat is koud met dit weer.:(….

            hij word nu lauw, maar doorstorming is wel goed alleen blaast het nog niet veel in de auto. dus ben bang dat er wat troep/takje zooi boven op de kachel radiateur ligt?

            er FF uitpakken bij commo C valt niet mee denk ik?

            #17581993
            JohnSmith
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2007

              op de rekord c (commo a) zit een klep waarmee je de luchttoevoer kan afsluiten.
              en daar wou de bedieningskabel nog wel eens vanaf schieten, dus dat hij altijd dicht bleef staan.
              ik weet niet of dat systeem nog op de commo c zit, zowel kan dat dus ook nog een oorzaak zijn.

              en ik denk dat de aansluiting aan de waterpomp voor de uitgang van de kachel is.
              want de waterpomp staat continue in contact met het koude water in de radiateur, dus lijkt mij het water uit die aansluiting op het blok warmer, dus beter geschikt om de kachel in te gaan.
              bij de caburateur blokken zat er een aansluiting op het thermostaat huis, dus is dat water al warm als de thermostaat nog dicht zit, en bij de waterpomp een stuk minder omdat daar nog koud water van de radiateur zit

              #17581994
              sw16v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                commo C heeft ook luchtregel klep. heb iig stangen gevolgd en kwam daar op uit :D

                en die klep bewoog netjes heen en weer.

                als ik hem op standje hard blazen zet. draait t motortje wel vol toeren. alleen krijg weinig/heel weinig lucht verplaatsing binnen in.

                vandaar dat ik denk dat er wel is troep bovenop kan liggen…

                ps. heb de kachelrad ook wel ff doorgespoeld met waterslang. en die spoelde door….

                #17581995
                Freestyler
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 January 2006

                  Best kans dat alles vol zit met oude bladeren en zooi. Maar heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat systeem in mekaar zit bij de commo C

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.