Waterlekkage Opel astra 12-2011

Forumindex Forums Modellen Astra Waterlekkage Opel astra 12-2011

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Roos2022
    Deelnemer

Ik ben vorige week erachter gekomen dat mijn bodem in de auto helemaal nat was onder de automatten. Al enige tijd had ik last van vocht in mijn auto maar ik dacht dat het zou komen door de kleine korte stukjes die ik rijd. Helaas is er dus water binnengedrongen.
      De gehele zeiknatte vloerbekleding, Incl. het schuim dus, heb ik eruit gehaald. Links en rechts in de auto even nat. Helder water. Wel helaas iets los moeten snijden onder het middenconsole. Maar zo kan het drogen en zou ik kunnen zien waar het water binnenkomt. Vandaag met water over de auto gesproeid en ik kwam tot de ontdekking dat het water onder de motorkap ‘lekte’. Ik heb er een foto en filmpje van gemaakt. Heeft iemand ervaring dat dit soort lekkage ook mijn auto kan binnendringen? En wat moet ik hier aan doen?
      Het rubberen deel wat voor bij de voeten (links onder de pedalen en rechts onder het dashboardkastje) onder de vloerbekleding nog vast in de auto zit is ook helemaal doorweekt. Zou het daaronder/-achter binnen kunnen dringen?

Zie foto: Bij het linker pijltje komt het water over de links groene bobbel heen. Onder het middeltje pijltje druppelde het flink recht naar beneden. Het klepje bij het meest rechter pijltje ging open om ook water eruit te vloeien.

alvast hartelijk dank! E326B005-71F5-4866-AAC2-A2F58C96F844

Niels de Jonge
      Deelnemer

Beste, is dit probleem opgelost want ik heb volgens mij hetzelfde probleem?!

Roos2022
        Deelnemer

Ja bij mij is het opgelost. Het lag aan de rechter daklijst. Althans onder de daklijst zat een scheurtje van een cm of 5 in de kit die vanuit de fabriek erin zit. Rechtsboven net boven de voorruit onder de daklijst kwam er dus water naar binnen. Na dit te hebben dicht laten kitten kwam er geen water meer naar binnen. Het kwam namelijk rechtsonder het dashboard kastje naar binnen.

Niels de Jonge
          Deelnemer

Super, bedankt voor je snelle reactie. We gaan kijken of dat bij ons ook het geval is.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.