waterkoeling hks disco potato

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) waterkoeling hks disco potato

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230874
    asconac20let
      Lid sinds:
      26 December 2009

      hallo.

      ik heb een vraagje betreffen de mijn hks turbo. deze is ongeveer gelijk aan een gt2860rs, daarbij zit zowel op de standaart kkk16 turbo waterkoeling aansluiting, zo ook bij deze. mijn kkk16 turbo had ik de waterkoeling niet aangesloten. is dat bij deze turbo wel nodig of hoeft niet perse?

      daarbij ook een vraag betreffende mijn kleppendeksel. links voor zit een dikke slang en een dunne. deze dunne zit achtetr op het inlaat spruitstuk met een klepje er tussen (wat kapot is) daarbij zit er een wat dikkere slang aan de kleppen deksel. deze liep naar de oude turbo, en het kleine potje voor wastegate aansturing. wat wordt hier meestal meegedaan bijgebruik van een andere turbo?

      #17794892
      otdh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 March 2010

        dikke slang aansluiten op een oil catch tank…

        de dunne, tja ook op een oil catch tank :p

        #17794893
        OPCdriver
          Lid sinds:
          1 August 2009

          Dit betreft je carterafzuiging er zijn idd diverse oplossing voor oa zoals hierboven.
          Oem hoort die dikke op je luchtfilter en die klein op een vacuumpunt v/d inlaat ,
          op die manier zuigt ie carterdampen veilig af.
          Je kunt het doen zoals eerder verteld maar nadeel is dat je dan de dampen onder de kap krijgt
          deze stinken niet alleen niet fijn maar zijn ook giftig.
          Een enigzins acceptabele oplossing is dat je de kleine weer aansluit (met een nieuw terugslagklepje)
          en de grote op een catchtank of K&N filterje zet.
          Op die manier vervuild ie je luchtfilter niet en ziet het er toch weer netjes uit en kun je
          die dampen beperken tot alleen bij boost situaties.

          #17794894
          asconac20let
            Lid sinds:
            26 December 2009

            bedankt voor de informatie daarover. dat was ik zelf ook van plan. alleen terug slag klepje gaat redelijk vaak kapot? oorzaak??:S

            komt er geen olie uit het filtertje? en ja idd, mijn luchtfilter en inlaat vd turbo blijft dan wel schoon omdat die eerst natuurlijk beetje olie aanzoog zeg maar..

            #17794895
            Project
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              [rquote=1839149&tid=140274&author=asconac20let] alleen terug slag klepje gaat redelijk vaak kapot? oorzaak??:S
              [/rquote]

              is dat in jou geval, of bedoel je dat in het algemeen

              het nylon word broos door de dampen en dan breken de pijpjes af
              nieuwe erop en dan kun je een aantal jaar voorruit:thumbup

              #17794896
              otdh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 March 2010

                over n open filtertje op je carterventilatie:

                a) dan krijg je nog meer dampen in je motorruimte als met n oil catch tank…

                b) is tevens apk afkeur…

                #17794897
                OPCdriver
                  Lid sinds:
                  1 August 2009

                  [rquote=1839229&tid=140274&author=otdh]over n open filtertje op je carterventilatie:

                  a) dan krijg je nog meer dampen in je motorruimte als met n oil catch tank…

                  b) is tevens apk afkeur…[/rquote]

                  A op een catch tank zit ook vaak een opening/filter dus
                  geeft ook dampen en zeker als je alletwee de leidingen erop zet want dan heb je geen vacuum meer die in non-boost gevallen afzuigt.

                  B kan , maar heb ik nog nooit ervaren.
                  .
                  Op de 1ste foto heb ik 1 filter erop en 1 op het vacuumpunt behouden.
                  Op foto 2 heb ik er twee filters op.
                  .

                  #17794898
                  otdh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 March 2010

                    en toch is het afkeur…
                    heb geen zin om me boek erbij te pakken,maar carterdampen mogen alleen in de inlaat uitmonden, of via een absorberende tank de buitenlucht in

                    ja een absorberende tank, dus geen filter…

                    bij de DHRA race’s enzo, mag je ook geen filter gemonteerd hebben,alleen een catchtank, of orrigineel aangesloten

                    #17794899
                    RonaldH
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Wat zijn de gevolgen als je een te klein filter op de carterontluchting zet?

                      #17794900
                      corsaboy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        [rquote=1839314&tid=140274&author=RonaldH]Wat zijn de gevolgen als je een te klein filter op de carterontluchting zet?[/rquote]

                        tegendruk in je onluchtingssysteem.
                        Als je een beetje last hebt van carterdruk dan is dat niet zo heel erg prettig.

                        #17794901
                        sw16v
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          Te veel carterdruk, gevolg van rare olie lekkages bijv, keerringen en rokende uitlaat (Turbo of kleprubbers) etc etc.

                          #17794902
                          corsaboy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            [rquote=1839297&tid=140274&author=otdh]
                            bij de DHRA race’s enzo, mag je ook geen filter gemonteerd hebben,alleen een catchtank, of orrigineel aangesloten[/rquote]

                            Heel goed.
                            Blij dat mensen dit steeds meer onthouden en doorgeven.. :wors

                            #17794903
                            otdh
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 March 2010

                              hoe zie je een te klein filter?

                              te kleine diameter?
                              dan krijg je teveel tegendruk, en de druk moet toch ergens heen, wat er dan gebeurt weet je denk ik wel

                              te veel weerstand in t filter zelf?
                              dan zoekt de druk toch zn eige weg…

                              #17794904
                              otdh
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 March 2010

                                [rquote=1839320&tid=140274&author=corsaboy][rquote=1839297&tid=140274&author=otdh]
                                bij de DHRA race’s enzo, mag je ook geen filter gemonteerd hebben,alleen een catchtank, of orrigineel aangesloten[/rquote]

                                Heel goed.
                                Blij dat mensen dit steeds meer onthouden en doorgeven.. :wors[/rquote]

                                k ben mn corsa DHRA klaar aan t maken…
                                k ken bijna alle regels uit mn hoofd,
                                moet alleen nog ff weten of ik een vliegwiel schild nodig heb

                                #17794905
                                corsaboy
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  [rquote=1839329&tid=140274&author=otdh][rquote=1839320&tid=140274&author=corsaboy][rquote=1839297&tid=140274&author=otdh]
                                  bij de DHRA race’s enzo, mag je ook geen filter gemonteerd hebben,alleen een catchtank, of orrigineel aangesloten[/rquote]

                                  Heel goed.
                                  Blij dat mensen dit steeds meer onthouden en doorgeven.. :wors[/rquote]

                                  k ben mn corsa DHRA klaar aan t maken…
                                  k ken bijna alle regels uit mn hoofd,
                                  moet alleen nog ff weten of ik een vliegwiel schild nodig heb[/rquote]

                                  mocht je vragen hebben, stel ze dan gewoon hé
                                  Niet dat je straks afgekeurt wordt :D

                                  #17794906
                                  RonaldH
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    [rquote=1839321&tid=140274&author=otdh]hoe zie je een te klein filter?

                                    te kleine diameter?
                                    dan krijg je teveel tegendruk, en de druk moet toch ergens heen, wat er dan gebeurt weet je denk ik wel

                                    te veel weerstand in t filter zelf?
                                    dan zoekt de druk toch zn eige weg…[/rquote]

                                    Het filter is wat aan de kleine kant,een VAG filtertje ergens van.

                                    Heb wel geen turbo maar vroeg het me af:hmmz

                                    #17794907
                                    tijgetje57
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 July 2004

                                      Wat een gedoe over een klein filter of niet. Je krijgt meer vermogen, hoog boven in de toeren. Maar wie rijdt er continu hoog in de toeren? Alleen als je aan het racen bent. Dit helpt alleen als je alles aan pakt, inlaat, uitlaat, motor, turbo

                                      Dus voor gewoon straatgebruik is een racefilter kansloos want meer lucht krijg je niet als je motor bijvoorbeeld maar 30 liter nodig heeft. Hij gaat echt niet meer lucht krijgen als je er een veelste groot filter op zet want dat zit in het motormanagement hoeveel lucht hij moet opzuigen en mengen. Tevens mocht je meer lucht krijgen dan moet er ook meer benzine in dus dan is het alleen maar duurder.

                                      #17794908
                                      RonaldH
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        We hebben het niet over een luchtfilter,maar over een filter voor carterdamp

                                        #17794909
                                        david verburg
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          2 July 2004

                                          KOEKOEK:D

                                          #17794910
                                          asconac20let
                                            Lid sinds:
                                            26 December 2009

                                            oke, maar even back on topic, is mijn waterkoeling echt nodig voor deze turbo. is alleen straat gebruik en af en toe circuit.. daarbij over de dampen van het carter. kan ik niet een pijpje op mijn turbo maken en het weer terug plaatsen? wat is het evt.nadeel hiervan, buiten olie in je turbo en luchtfilter etc..

                                            of is een catch tank met filtertje op het tankje toch de beste oplossing?

                                            #17794911
                                            otdh
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              2 March 2010

                                              ikzelf wilde gewoon totaal geen carterdamp,idd ivm olie enzo dus daarom heb ik gekozen voor een catchtank

                                              #17794912
                                              Project
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                [rquote=1839651&tid=140274&author=asconac20let]oke, maar even back on topic, is mijn waterkoeling echt nodig voor deze turbo. is alleen straat gebruik en af en toe circuit.. daarbij over de dampen van het carter. kan ik niet een pijpje op mijn turbo maken en het weer terug plaatsen? wat is het evt.nadeel hiervan, buiten olie in je turbo en luchtfilter etc..

                                                of is een catch tank met filtertje op het tankje toch de beste oplossing? [/rquote]

                                                als de motor goed is,is de olie te verwaarlozen of zelfs geen.
                                                waterkoeling zou ik er op doen

                                                #17794913
                                                OPCdriver
                                                  Lid sinds:
                                                  1 August 2009

                                                  In jou geval zou ik voor een absorberende catchtank kiezen , zo
                                                  heb je geen last v/d dampen in de auto en ook geen probleem
                                                  met keuren.
                                                  Hieronder een voorbeeld van een “gesloten” catchtank systeem.

                                                  #17794914
                                                  asconac20let
                                                    Lid sinds:
                                                    26 December 2009

                                                    [rquote=1840039&tid=140274&author=Project][rquote=1839651&tid=140274&author=asconac20let]oke, maar even back on topic, is mijn waterkoeling echt nodig voor deze turbo. is alleen straat gebruik en af en toe circuit.. daarbij over de dampen van het carter. kan ik niet een pijpje op mijn turbo maken en het weer terug plaatsen? wat is het evt.nadeel hiervan, buiten olie in je turbo en luchtfilter etc..

                                                    of is een catch tank met filtertje op het tankje toch de beste oplossing? [/rquote]

                                                    als de motor goed is,is de olie te verwaarlozen of zelfs geen.
                                                    waterkoeling zou ik er op doen[/rquote]

                                                    heb je daar ook een goede rede voor, de turbo wordt niet max belast.. dat moet ik er dan wel even bij zetten :P

                                                    #17794915
                                                    asconac20let
                                                      Lid sinds:
                                                      26 December 2009

                                                      [rquote=1840044&tid=140274&author=OPCdriver]In jou geval zou ik voor een absorberende catchtank kiezen , zo
                                                      heb je geen last v/d dampen in de auto en ook geen probleem
                                                      met keuren.
                                                      Hieronder een voorbeeld van een “gesloten” catchtank systeem.
                                                      [/rquote]

                                                      waar zou ik z’n catchtank kunnen vinden/laten maken. ik neem aan dat er dan op een van de 2 aansluitingen een filterje of zo moet zitten?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 63)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.