Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › waterkoeling hks disco potato
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2011 om 21:55 #17230874
hallo.
ik heb een vraagje betreffen de mijn hks turbo. deze is ongeveer gelijk aan een gt2860rs, daarbij zit zowel op de standaart kkk16 turbo waterkoeling aansluiting, zo ook bij deze. mijn kkk16 turbo had ik de waterkoeling niet aangesloten. is dat bij deze turbo wel nodig of hoeft niet perse?
daarbij ook een vraag betreffende mijn kleppendeksel. links voor zit een dikke slang en een dunne. deze dunne zit achtetr op het inlaat spruitstuk met een klepje er tussen (wat kapot is) daarbij zit er een wat dikkere slang aan de kleppen deksel. deze liep naar de oude turbo, en het kleine potje voor wastegate aansturing. wat wordt hier meestal meegedaan bijgebruik van een andere turbo?
10 januari 2011 om 22:08 #17794892dikke slang aansluiten op een oil catch tank…
de dunne, tja ook op een oil catch tank :p
11 januari 2011 om 09:05 #17794893Dit betreft je carterafzuiging er zijn idd diverse oplossing voor oa zoals hierboven.
Oem hoort die dikke op je luchtfilter en die klein op een vacuumpunt v/d inlaat ,
op die manier zuigt ie carterdampen veilig af.
Je kunt het doen zoals eerder verteld maar nadeel is dat je dan de dampen onder de kap krijgt
deze stinken niet alleen niet fijn maar zijn ook giftig.
Een enigzins acceptabele oplossing is dat je de kleine weer aansluit (met een nieuw terugslagklepje)
en de grote op een catchtank of K&N filterje zet.
Op die manier vervuild ie je luchtfilter niet en ziet het er toch weer netjes uit en kun je
die dampen beperken tot alleen bij boost situaties.11 januari 2011 om 11:03 #17794894bedankt voor de informatie daarover. dat was ik zelf ook van plan. alleen terug slag klepje gaat redelijk vaak kapot? oorzaak??:S
komt er geen olie uit het filtertje? en ja idd, mijn luchtfilter en inlaat vd turbo blijft dan wel schoon omdat die eerst natuurlijk beetje olie aanzoog zeg maar..
11 januari 2011 om 13:38 #17794895[rquote=1839149&tid=140274&author=asconac20let] alleen terug slag klepje gaat redelijk vaak kapot? oorzaak??:S
[/rquote]is dat in jou geval, of bedoel je dat in het algemeen
het nylon word broos door de dampen en dan breken de pijpjes af
nieuwe erop en dan kun je een aantal jaar voorruit:thumbup11 januari 2011 om 13:49 #17794896over n open filtertje op je carterventilatie:
a) dan krijg je nog meer dampen in je motorruimte als met n oil catch tank…
b) is tevens apk afkeur…
11 januari 2011 om 15:42 #17794897[rquote=1839229&tid=140274&author=otdh]over n open filtertje op je carterventilatie:
a) dan krijg je nog meer dampen in je motorruimte als met n oil catch tank…
b) is tevens apk afkeur…[/rquote]
A op een catch tank zit ook vaak een opening/filter dus
geeft ook dampen en zeker als je alletwee de leidingen erop zet want dan heb je geen vacuum meer die in non-boost gevallen afzuigt.B kan , maar heb ik nog nooit ervaren.
.
Op de 1ste foto heb ik 1 filter erop en 1 op het vacuumpunt behouden.
Op foto 2 heb ik er twee filters op.
.
11 januari 2011 om 15:48 #17794898en toch is het afkeur…
heb geen zin om me boek erbij te pakken,maar carterdampen mogen alleen in de inlaat uitmonden, of via een absorberende tank de buitenlucht inja een absorberende tank, dus geen filter…
bij de DHRA race’s enzo, mag je ook geen filter gemonteerd hebben,alleen een catchtank, of orrigineel aangesloten
11 januari 2011 om 16:10 #17794899Wat zijn de gevolgen als je een te klein filter op de carterontluchting zet?
11 januari 2011 om 16:14 #17794900[rquote=1839314&tid=140274&author=RonaldH]Wat zijn de gevolgen als je een te klein filter op de carterontluchting zet?[/rquote]
tegendruk in je onluchtingssysteem.
Als je een beetje last hebt van carterdruk dan is dat niet zo heel erg prettig.11 januari 2011 om 16:15 #17794901Te veel carterdruk, gevolg van rare olie lekkages bijv, keerringen en rokende uitlaat (Turbo of kleprubbers) etc etc.
11 januari 2011 om 16:15 #17794902[rquote=1839297&tid=140274&author=otdh]
bij de DHRA race’s enzo, mag je ook geen filter gemonteerd hebben,alleen een catchtank, of orrigineel aangesloten[/rquote]Heel goed.
Blij dat mensen dit steeds meer onthouden en doorgeven.. :wors11 januari 2011 om 16:16 #17794903hoe zie je een te klein filter?
te kleine diameter?
dan krijg je teveel tegendruk, en de druk moet toch ergens heen, wat er dan gebeurt weet je denk ik welte veel weerstand in t filter zelf?
dan zoekt de druk toch zn eige weg…11 januari 2011 om 16:20 #17794904[rquote=1839320&tid=140274&author=corsaboy][rquote=1839297&tid=140274&author=otdh]
bij de DHRA race’s enzo, mag je ook geen filter gemonteerd hebben,alleen een catchtank, of orrigineel aangesloten[/rquote]Heel goed.
Blij dat mensen dit steeds meer onthouden en doorgeven.. :wors[/rquote]k ben mn corsa DHRA klaar aan t maken…
k ken bijna alle regels uit mn hoofd,
moet alleen nog ff weten of ik een vliegwiel schild nodig heb11 januari 2011 om 16:23 #17794905[rquote=1839329&tid=140274&author=otdh][rquote=1839320&tid=140274&author=corsaboy][rquote=1839297&tid=140274&author=otdh]
bij de DHRA race’s enzo, mag je ook geen filter gemonteerd hebben,alleen een catchtank, of orrigineel aangesloten[/rquote]Heel goed.
Blij dat mensen dit steeds meer onthouden en doorgeven.. :wors[/rquote]k ben mn corsa DHRA klaar aan t maken…
k ken bijna alle regels uit mn hoofd,
moet alleen nog ff weten of ik een vliegwiel schild nodig heb[/rquote]mocht je vragen hebben, stel ze dan gewoon hé
Niet dat je straks afgekeurt wordt :D11 januari 2011 om 17:34 #17794906[rquote=1839321&tid=140274&author=otdh]hoe zie je een te klein filter?
te kleine diameter?
dan krijg je teveel tegendruk, en de druk moet toch ergens heen, wat er dan gebeurt weet je denk ik welte veel weerstand in t filter zelf?
dan zoekt de druk toch zn eige weg…[/rquote]Het filter is wat aan de kleine kant,een VAG filtertje ergens van.
Heb wel geen turbo maar vroeg het me af:hmmz
11 januari 2011 om 18:36 #17794907Wat een gedoe over een klein filter of niet. Je krijgt meer vermogen, hoog boven in de toeren. Maar wie rijdt er continu hoog in de toeren? Alleen als je aan het racen bent. Dit helpt alleen als je alles aan pakt, inlaat, uitlaat, motor, turbo
Dus voor gewoon straatgebruik is een racefilter kansloos want meer lucht krijg je niet als je motor bijvoorbeeld maar 30 liter nodig heeft. Hij gaat echt niet meer lucht krijgen als je er een veelste groot filter op zet want dat zit in het motormanagement hoeveel lucht hij moet opzuigen en mengen. Tevens mocht je meer lucht krijgen dan moet er ook meer benzine in dus dan is het alleen maar duurder.
11 januari 2011 om 18:44 #17794908We hebben het niet over een luchtfilter,maar over een filter voor carterdamp
11 januari 2011 om 19:22 #17794909KOEKOEK:D
11 januari 2011 om 20:04 #17794910oke, maar even back on topic, is mijn waterkoeling echt nodig voor deze turbo. is alleen straat gebruik en af en toe circuit.. daarbij over de dampen van het carter. kan ik niet een pijpje op mijn turbo maken en het weer terug plaatsen? wat is het evt.nadeel hiervan, buiten olie in je turbo en luchtfilter etc..
of is een catch tank met filtertje op het tankje toch de beste oplossing?
11 januari 2011 om 22:55 #17794911ikzelf wilde gewoon totaal geen carterdamp,idd ivm olie enzo dus daarom heb ik gekozen voor een catchtank
12 januari 2011 om 09:53 #17794912[rquote=1839651&tid=140274&author=asconac20let]oke, maar even back on topic, is mijn waterkoeling echt nodig voor deze turbo. is alleen straat gebruik en af en toe circuit.. daarbij over de dampen van het carter. kan ik niet een pijpje op mijn turbo maken en het weer terug plaatsen? wat is het evt.nadeel hiervan, buiten olie in je turbo en luchtfilter etc..
of is een catch tank met filtertje op het tankje toch de beste oplossing? [/rquote]
als de motor goed is,is de olie te verwaarlozen of zelfs geen.
waterkoeling zou ik er op doen12 januari 2011 om 10:09 #17794913In jou geval zou ik voor een absorberende catchtank kiezen , zo
heb je geen last v/d dampen in de auto en ook geen probleem
met keuren.
Hieronder een voorbeeld van een “gesloten” catchtank systeem.
12 januari 2011 om 10:15 #17794914[rquote=1840039&tid=140274&author=Project][rquote=1839651&tid=140274&author=asconac20let]oke, maar even back on topic, is mijn waterkoeling echt nodig voor deze turbo. is alleen straat gebruik en af en toe circuit.. daarbij over de dampen van het carter. kan ik niet een pijpje op mijn turbo maken en het weer terug plaatsen? wat is het evt.nadeel hiervan, buiten olie in je turbo en luchtfilter etc..
of is een catch tank met filtertje op het tankje toch de beste oplossing? [/rquote]
als de motor goed is,is de olie te verwaarlozen of zelfs geen.
waterkoeling zou ik er op doen[/rquote]heb je daar ook een goede rede voor, de turbo wordt niet max belast.. dat moet ik er dan wel even bij zetten :P
12 januari 2011 om 10:16 #17794915[rquote=1840044&tid=140274&author=OPCdriver]In jou geval zou ik voor een absorberende catchtank kiezen , zo
heb je geen last v/d dampen in de auto en ook geen probleem
met keuren.
Hieronder een voorbeeld van een “gesloten” catchtank systeem.
[/rquote]waar zou ik z’n catchtank kunnen vinden/laten maken. ik neem aan dat er dan op een van de 2 aansluitingen een filterje of zo moet zitten?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.