Forumindex › Forums › Modellen › Astra › water op dorpel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2012 om 09:23 #17246108
Beste,
Sinds het hier zo aan het regenen is, heb ik steeds last van water op de dorpel. Dit is bij zowel de bestuurders- als bij de bijrijderskant.
Ik heb het idee dat dit is sinds ik nieuwe speakers heb geinstaleerd.
Weet iemand waaraan het kan liggen dat er water binnenkomt?Het type auto waarover het gaat is een Astra H, 5drs.
Groeten, Floris
30 oktober 2012 om 09:51 #17987588Komt indd via de speakers naar binnen.
Op de originele zit een soort van afdakje(half cirkel) daar valt dan het water op en geleid zich zo naar beneden toe.
Om dit euvel te verhelpen , neem je een klein emmertje en knipt of snijd daar een halve cirkel uit.En dat maak je dan vast op de nieuwe speaker.
Het is een beetje logisch nadenken om het te monteren.30 oktober 2012 om 10:56 #17987589@Blue-Dragon wrote:
Komt indd via de speakers naar binnen.
Op de originele zit een soort van afdakje(half cirkel) daar valt dan het water op en geleid zich zo naar beneden toe.
Om dit euvel te verhelpen , neem je een klein emmertje en knipt of snijd daar een halve cirkel uit.En dat maak je dan vast op de nieuwe speaker.
Het is een beetje logisch nadenken om het te monteren.Zou ik hier eventueel ook deze http://www.gomaxx.com/Caraudio-Electronics/Aansluitdelen/Speakerringen/Opel/3946-Opel-Astra-H-2004.html ringen voor kunnen gebruiken?
Of missen deze ook het “afdakje?”30 oktober 2012 om 20:24 #17987590Dat zijn alleen maar opvulringen kan je niks mee.
30 oktober 2012 om 21:24 #17987591Ik heb hier ook last van ,welliswaar alleen aan de bestuurderskant ,en ik heb de speakers nooit vervangen en volgens mij de vorige eigenaar ook niet !!
30 oktober 2012 om 21:39 #17987592ik twijfel een beetje wat een juiste oplossing is. Ik denk namelijk niet dat het kan worden opgelost door een “afdakje” op de speaker. Deze zit namelijk boven de connectoren.
Ik denk dat het eerder komt door de kieren die zijn ontstaan omdat ik het niet heb bevestigd met adapterringen.
Morgen ga ik eens kijken of ik iets kan doen aan die nieuw ontstane kieren. En of dat eventueel een oplossing is.30 oktober 2012 om 23:19 #17987593Mijn dochter had het ook kwam eerst op het deurrubber en liep verder tot aan de vloerbekleding achter haar stoel. en Heb ze dit toen ook verteld om het zo te doen, ze heeft nu geen last meer van water op de deurrubbers
Deze persoon had er ook last van en heeft het zo opgelost.
http://www.suzukialtoclub.nl/forum/viewtopic.php?f=23&t=8818″ onclick=”window.open(this.href);return false;31 oktober 2012 om 10:42 #17987594zo voor kom je alleen dat je speaker niet nat word. Het probleem dat het water in de dorpel blijft hangen en blijft komen bij regen is dan nog steeds niet verholpen.
31 oktober 2012 om 11:18 #17987595Het probleem is niet dat ik water in de dorpel heb, maar het ligt erop.
Ik ga vanmiddag even kijken hoe ik het kan oplossen. Het is nu gelukkig droog.31 oktober 2012 om 15:44 #17987596Water ligt op de onderste deurrubber en als het teveel word gaat het eroverheen en komt dan binnen in de auto terecht,
En het beschermt niet alleen maar de speakers , maar voorkomt zo ook dat het water niet via de speakers naar binnen komt.
Om te kunnen zien hoe het op de deurrubber terecht komt verwijder het deurpaneel en pak de tuinslang en gaat
zelf in de auto zitten en laat een ander de tuinslang vasthouden. En laat die met de tuinslang op het raam spuiten.Dan zie vanzelf hoe of het water op de deurrubber terecht komt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.