water op de vloer

Forumindex Forums Modellen Tigra water op de vloer

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    howcome

toch een minpuntje ontdekt van mijn nieuwe pronkstuk.. met die stortbuien van de afgelopen dagen ligt er ineens water achter de stoelen. het komt niet van boven, want dat is allemaal droog, en ook niet uit de bagageruimte volgens mij.
      Nu heb ik het idee dat het via de dorpel/deurrubber binnen komt. De binnenkant de rubbers zijn ook nat, en als daar water inloopt en de deur is dicht, is het laagste punt daar waar het rubber de vloerbedekking raakt. Dus bij veel water loopt het naar binnen. Nu vraag ik me af of het niet gewoon te verhelpen is door op het laagste punt een gaatje te maken in de rubber buis, zodat het water aan de buitenkant weg kan lopen.. of zeg ik nu iets heel doms??
      Hoe los ik dit op??

midnight black
      Deelnemer

Tigra A of B? Meestal is het het makkelijkst om met 2en dit even uit te zoeken: 1 met de tuinslang op de auto en de ander in de auto zoeken naar het lek, maar gezien het weer van de laatste tijd kun je het prima in je eentje :(
        De rubbers hebben normaal alleen gaatjes in de buis zitten zodat de lucht kan ontsnappen.
        Succes.

howcome

Tigra B twintop. Ik ga morgen maar eens in de auto zitten tijdens de bui…

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

midnight black
          Deelnemer

Dan zou misschien de naad tussen de 2 dakdelen ook nog verdacht kunnen zijn…

howcome

Het dak is voor zover ik nu kan zien helemaal droog.. Ik vraag me dan toch af hoe het mogelijk is dat er water staat in de binnenste deurrubbers.. die tegen het chassis aan. Dat moet toch gewpon droog zijn…?

howcome

Dus net een half uur in de auto gezeten, en gelukkig (klinkt raar maar dit keer wel) ging het stevig regenen. Na een paar minuten zie ik het water op de verdachte plek naar binnen komen. Druppelend weliswaar, maar als dat een nachtje doorgaat ligt er toch weer een plas van betekenis. De deurrubber sluit dus niet goed af. Ik zie ook aan het rubber ter hoogte van het slot een beetje witte aanslag, dus wellicht kalk van het regenwater.. Is daar wat aan te doen of gewoon maar de garage bellen voor een paar nieuwe rubbers?

midnight black
                Deelnemer

Als de rubbers er goed uitzien dan zal er eerder iets niet goed gemonteerd zitten. Kun je misschien een fotootje sturen? Dan kunnen de (Tigra) kenners hier er iets meer over zeggen.

howcome

Na een middag droog klussen het euvel gevonden: het water wat in de deur loopt (langs het raam) ging niet direct naar de uitwateringsgaten onderin maar vindt onderweg een kabelboom, met o.a. de speaker draad. Het water kwam dus door de speaker en zo achter de deurbekleding langs naar de dorpelrubber. Daarna is het een kwestie van het laagste punt zoeken en de auto inlopen. Met wat fantasie een plastic kapje voor de speaker gemaakt zodat het er omheen loopt en alsnog onderaan de deur er weer uit. Testjes met gieter gingen goed dus nu weer wachten op een bui.

midnight black
                    Deelnemer

Mooi, ik hoop dat het is opgelost en die bui mag van mij voorlopig wegblijven ;)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.