water in reservewielbak

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum water in reservewielbak

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    MONSTERCORSA
    Deelnemer

hebben jullie ook wel eens last gehad van water in je reserverwiel bak?
      ik zag dat er dopjes in zitten is dat voor het water weg te laten lopen misschien dat die verstopt zitten ?

GTS Power
      Deelnemer

Heb ik ook gehad.

Ik heb alles uit de kofferbak gehaald en goed met de tuinslang om de auto gespoten.
        Uit eindelijk kwam het door een doorvoer van de trekhaak kabels.

ReNeGade316

Yep heb hetzelfde probleem gehad en inmiddels weer terug, enkele jaren geleden kwam er water bij het achterlicht naar binnen en liep de bak van het reservewiel in (kwam door een slecht uitgevoerd schade herstel) dat is toen hersteld. Nu sinds korte tijd heb ik weer af en toe wat water in de bak liggen maar heb nog niet verder gezocht waar het ditmaal vandaan komt.

MONSTERCORSA
          Deelnemer

ik zie ook van die dopjes in die bak zitten
            je zou zeggen dat die vocht moeten doorlaten maar dat gebeurt dus niet
            weten iemand waar die voor zijn?

ralph3000
            Deelnemer

Of die dopjes nu water doorlaten of niet, maakt niet zoveel uit. Het is gewoon niet de bedoeling dat er water in je reserve wielbak komt :angel .

Ik heb het zelf ook gehad en lang naar gezocht. Eerst dacht ik dat het van de antenne voet kwam, vervangen en geen resultaat. Toen meende ik vanaf het kleine achter raampje links een spoor van druppeltjes te zien. Links en rechts de ramen eruit, opnieuw gekit en was ervan overtuigd dat het opgelost was, helaas de eerste goede regenbui weer water :puke

Uiteindelijk bleek het van de montage voet van de linker daklijst af te komen. Tussen de voet en de carroserie zit af fabriek een klein rubbertje, de voet zelf zit met een popnagel vast door de carroserie en deze zat los. Oplossing: daklijst voorzichtig lostrekken, oude popnagels losboren, montage voetje van de daklijst en de goot goed schoon en droog maken. Voetje opnieuw monteren met bijv tech7 kit en uiteraard nieuwe popnagels (tip: dek wel even je dakplaat af, een popnageltang wil bij het vastrekken/ afbreken van het nageltje namelijk nog wel eens springen, met beschadigingen tot gevolg). Daarna de daklijst weer voorzichtig terug klikken.

Bij mij was het daarna opgelost, ik hoop dat je er wat aan hebt, succes :thumbup

Gr. Ralph

MONSTERCORSA
              Deelnemer

laats auto bij iemand na laten kijken we gaan het binnenkort testen met contrast vloeistof waarschijnlijk is het de daklijst :swear

RuudGTS
                Deelnemer

Bekend probleem, heb het ook gehad bij mijn GTS C1. Bij mij was het overigens de antennevoet die verweerd was.

MONSTERCORSA
                  Deelnemer

ik zie het water echt via de luikjes in de kofferbak tegen de binnenschermen naar beneden lekken :swear

RuudGTS
                    Deelnemer

@ Monstercorsa: Klopt, bekend verhaal. Beste is om zelf ff in de kofferbak te gaan liggen en een andere persoon puntsgewijs water te laten gieten langs de “bekende” lekpunten.

Dus bij de antennevoet, en evt. de nagels onder de sierlijst van het dak.

MONSTERCORSA
                      Deelnemer

zonet nog ff gekeken in dit vieze koude weer
                        en weer iets verder gekomen vanaf de achterbumper naar de koffer ruimte zit een rubber dop met snoeren erdoorheen
                        daar zit een vlek waar het water naar binnen is gelopen :fy1
                        denk dat het kabels van de parkeer sensoren zijn

MONSTERCORSA
                        Deelnemer

weer een korte update zag tijdens het auto wassen dat het rubber van mijn antennevoet kapot is waarschijnlijk met de hoge drukspuit
                          net het laatste beetje gegeven om los te komen
                          moet ik dat maar even vervangen
                          iemand nog surgesties orgineel vervangen of wat anders ?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.