Water in kofferbak Astra G station

Forumindex Forums Modellen Astra Water in kofferbak Astra G station

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    jericho
    Deelnemer

Ik heb al tijden last van water in de kofferbak van mijn Astra G station. Hierdoor heb ik dus ook erg last van beslagen ramen tijdens de vochtige en koude maanden. Er staat een vochtvreter in de bak die al snel vol zit.

Ik dacht dat het water in de wagen kwam doordat het rubber van de antennevoet vergaan was. Deze is inmiddels vervangen en nog steeds heb ik last van water in de kofferbak.
      Ik heb de achterlampunits nagekeken of deze misschien niet goed vastzaten, maar dit was niet het geval.

De plek die altijd nat is, is de linkerzijde van de kofferbak.

Er zijn geen vochtplekken zichtbaar in de hemelbekleding.

Iemand enig idee waar ik het zoeken moet?????

midnight black
      Deelnemer

Kijk eens of je linker achterste zijruit wel waterdicht is, deze zijn geschroefd op de carrosserie. Binnenbekleding verwijderen en met tuinslang testen.

jericho
        Deelnemer

Goeie tip! Morgen gaat de Astra eerst voor keuring naar de garage, ik zal het deze week eens controleren..

Fearless
          Deelnemer

@midnight black wrote:

Kijk eens of je linker achterste zijruit wel waterdicht is, deze zijn geschroefd op de carrosserie. Binnenbekleding verwijderen en met tuinslang testen.

Geschroefd? als in… los te halen zodat het ruitje er helemaal uit kan???

linfiel
            Deelnemer

Kijk ook meteen even naar je scharnieren van de klep, misschien is er wel een bout uit waardoor er water doorheen komt.

opel-mark
              Deelnemer

kijk maar eens bij de kabeldoorvoer tussen klep en auto.

wim-v6
                Deelnemer

Antenne voet lek

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

jericho
                  Deelnemer

De Antennevoet is niet lek, die heb ik pas vervangen en dat loste niks op.
                    Ik heb de linker achterruit van de kofferbak eens bekeken en overal op geduwd, en nu blijkt deze aan de bovenkant in de hoek los te zitten!!! Deze ruiten schijnen gelijmd te zijn… Nu komen ze woensdag van een bedrijf naar mijn eigen garage en wordt dit kosteloos (verzekering ruitschade) vervangen!

Hopelijk ben ik dan van het vocht in de auto af, ik moest vanochtend aan de binnen en buitenkant het ijs eraf halen!!

jericho
                    Deelnemer

Maar goed dat de Astra woensdag weer terug moet naar de garage voor het raam.. Hij is dus afgekeurd op de schokbrekers aan de achterzijde. Ook was de Co2 uitstoot te hoog, maar ze gaven als tip om even de snelweg op te gaan voor woensdag zodat hij een beetje schoon zou worden.
                      Ook de stelmotors van de koplampen deden het niet meer, maar als er een steekproef zou komen, zouden ze die demonteren. Bij thuiskomst even zitten klooien aan de stelmotors en ze doen het weer!
                      Morgen even de snelweg op en hopen dat dit de Co2 waarde verlaagd.
                      Ze zetten er gewone schokbrekers op, niet die je nog kan stellen, want die zijn echt schrikbarend duur!!

opel-mark
                      Deelnemer

Die luchtschokbrekers zijn nooit geweldig geweest, als het goed is dan passen die van de astra F eronder.
                        Gooi er een flesje injectiereiniger in, en dan inderdaad een flink stuk snelweg rijden zodat alles goed op temp is, en dan hopen dat de Co2 iets verbeterd.

jericho
                        Deelnemer

Ze hebben wel al de olie + filter vervangen. Ik zal eens een flesje injectiereiniger in de tank gooien, moet morgen toch eerst ff tanken. Daarna even de snelweg op en goed warm rijden. Eens kijken of de meting daarna wel goed is.

midnight black
                          Deelnemer

Hoe is het met je ruit? Weet haast zeker dat deze bij station ook geschroefd zit: 3drs gehad en had dit ook: nylon moeren aan de binnenkant en schuimband tussen de carrosserie en het rubber van de ruit.

jericho
                            Deelnemer

Ze hebben de ruit gisteren vervangen, en die zat gelijmd.. Ze begonnen wel te zeuren over het feit dat de ruit “kapot” moet zijn ivm de ruitverzekering. Dit hebben ze snel ‘vakkundig’ opgelost ;)
                              Ik heb geen idee of het vocht probleem nu is opgelost, aangezien het nog niet geregend heeft. Wel zie ik met dit weer (als de zon op de auto heeft gestaan) dat de ramen aan alle kanten beslaan! Er zit dus nog veel vocht in de auto, waardoor zelfs de binnenkant van de voorruit bevroren was…

Er staat een vochtvreter in de auto en de kofferbakmat staat binnen tegen de verwarming.

Ps. Wat een wereld van verschil, die nieuwe schokbrekers achter. Je merkt dit verrassend goed tijdens het rijden!

jericho
                              Deelnemer

Nou, na de regen van afgelopen week staat er toch weer water in de kofferbak!!!! Wat een ellende zeg!
                                Ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in, maar binnenkort ga ik op onderzoek.Ik hoop dat het door de achterlichtunit komt, dat zou de makkelijke oplossing zijn. Mocht dit niet zo zijn, dan wordt het een zoektocht….

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.