Water in de kokerbalk van mijn Astra H

Forumindex Forums Modellen Astra Water in de kokerbalk van mijn Astra H

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Henk Rijswijk

Hallo Technci onder ons

Gisteren hoorde ik een klotsend geluid in de kokerbalk van mij Astra H.
      Toen ik een van de rubber verwijderde onderuit deze kokerbalk kwam er zeker 3 liter water uit.
      Weet iemand waar dit water naar binnen kan zijn gekomen .

Ik heb al een verhaal gelezen over de mogelijkheid dat het via de deurspeakers naar binnen zou zijn gekomen maar mijn matten zijn droog.
      Ook vraag ik me dan af hoe het in de balk zou kunnen komen?

Wie weet er raad?

Gr Henk

5chaap2k
      Deelnemer

of via de bout waar je ophaning mee in de kokerbalk vastzit, of via de voorzijde van de auto (balk is gewoon open)

waarschijnlijk zitten je ontwateringsgaatjes dicht (recent opnieuw getectyleerd?)

Henk Rijswijk

nee hij is niet opnieuw getectyleerd
          er zat wel een berg bagger tussen mijn voorscherm en het binnenscherm.
          dat heb ik al schoongemaakt.

5chaap2k
          Deelnemer

onderin die balk zitten om de x aantal cm gaatjes om vocht eruit te laten. kan zijn dat die verstopt zitten

Opelkees
            Deelnemer

ik had dus laatst ook al een Astra H in de werkplaats met dit probleem.

ik heb de rubberen doppen eruit gehaald om het weg te laten lopen en nu maar proberen

Henk Rijswijk

ja dat heb ik ook gedaan
                ook heb ik mijn binnenschermen los maakt en de 10 cm bagger er uit gespoeld
                ik dacht dat het water tussen mijn scherm en het binnenscherm niet weg kon en daardoor steeg tot het een weg via de stijl naar binnen had gevonden.
                het was maar een idee
                ik doe de doppen maar weer terug om te kijken of er nog opnieuw water komt te staan in de dorpel

Gr Henk

miraltje
                Deelnemer

op problemcar staat te lezen dat het water in de kokerbalken komt door openingen tussen de lasnaden.

dit is niet te verhelpen,de oplossing om te voorkomen dat erin de toekomst water in blijft staan is door 1 rubberendop aan de voorzijde te verwijderen, dan blijft er geen water meer instaan.

het is een bekend probleem en simpel op te lossen.

de kokerbalken zijn goed beschermd en je hoeft volgens opel :hmmz niet bang te zijn vboor roest jaja

Henk Rijswijk

ik had deze reactie van een opeldealer gekregen en zelf op probleemcar gepost
                    maar in ieder geval bedankt voor je reactie.

gr. Henk

alexastrah

Ik heb het zelfde probleem bij me astra h

Mij is verteld dat het niet slim is om er 1 dopje uit te laten ivm in spatend zand en dat het dan alleen maar erger gaat roesten

iemand een ander idee of oplossing??

No Name

Waar zit dat precies? Dan ga ik er ook eens naar kijken… Iemand een plaatje waar het ongeveer zit?

alexastrah

gewoon onder de dorpel kijken zitten rubber dopjes in trek er maar 1 uit merk je het vanzelf

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.