Forumindex › Forums › Modellen › Astra › wat zouden jullie doen als je moest kiezen …
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 april 2014 om 21:16 #17265132
Ik heb hier een astra G 1.8 16V station sport edition II staan uit 2003 .
Ik rijd nu dagelijks 180 km naar onze dochter in groningen in het ziekenhuis en ik kom tijdens deze ritjes steeds meer “problemen” tegen.
naar mijn idee zijn de schokbrekers voor aan hun eind , want de ritjes gaan er kwa comfort steeds minder lekker aan toe .
achter zit een bonk bij hobbels , twijfel zelf tussen uitlaat tegen chassis en schokbrekers achter ( op de brug kun je niks zien waar het eventueel de uitlaat kan zijn , maar soms stationair toch een rammel ) maar ook wel flink doorzakken over een drempel rijd , dus neigt ook weer naar schokkers .
interieur wordt er niet netter op met dit intensief gebruik en de wang van de bestuurdersstoel is al aan gort inmiddels .
de motor is vervangen 2 jaar terug vanwege oliemisbruik van de orginele motor en de nieuwe motor had toen 80.000 gedraaid , dat was bij 125.000 km op de auto teller . nu heeft de auto 160.000 op de teller en daar komen wekelijks 1500 bij , maar 3 x groningen op en neer en ik mag er bijna een liter olie in kieperen , kortom 1 liter op ongeveer 550-600 km .
al met al de nodige mankementen en ik zit er aan te denken de auto weg te doen , maar ja met al de mankementen levert hij weinig op , dus ik was benieuwd (hoe rigureus ook ) wat een astra station uit 2003 in onderdelen op zou kunnen leveren :hmmz :(
helaas is er door de ritjes groningen en geen vergoeding van verzekering kwa reiskosten een flink gat geslagen in de spaarpot , dus opkalefateren van de astra is denk ik geld stoppen in een zinkend schip
en dan kan ik beter de overgebleven centjes in een andere auto steken en deze of slopen of voor een habbekrats inruilen :hmmzwat moet je nou aan met zo’n auto :(
5 april 2014 om 22:11 #18227793punt 1.. stertke en beterschap met en aan je dochter.
punt 2…dergelijke vragen en antwoorden op wat te doen, zijn per persoon sterk wisselend.
uitgaande van punt 2 verwacht ik ook niet dat er hier een juist antwoord gegeven kan worden.
het ligt immers geheel aan je zelf.slopen zie ik niet als optie.. je blijft ellenlang met een boel onderdelen zitten.
inruilen is weggeven..
inversteren is gokken.wat betreft de investering..
op een brug is het niet te zien waar de uitlaat eventueel zou kunnen bonken of rammelen..
en de uitlaat zelf? de mijne rammelt ook van binnen…maar is nog wel gasdicht.. dus goed.een rammel is vervelend, maar financeel moet het allemaal ook maar kunnen, niet?
mijn idee..vervang het noodzakelijke…
gebruik je centjes voor je dochter..
en zie later verder…tis maar een idee… maar nogmaals.. voor iedereen verschillend..
succes
5 april 2014 om 22:29 #18227794gelukkig is onze dochter niet ziek , ze is alleen 11 weken te vroeg ter wereld gekomen :-P .
ik ben zelf ook al op zoek geweest naar onderdelen , maar blijkbaar is een sportedition II 1.8 16V zeer schaars en helemaal in stationwagon uitvoering . Ik ben tenmisnste nog nergens hetzelfde interieur tegen gekomen voor een station danwel 5 deurs hatch .
ook kwa schokbrekers is het een drama om schokbrekers te vinden ten eerste voor een sport en dan ook nog voor een wagon sport , dus tips zijn hierin heel erg welkom ;) ( ja goedkope chinese schokkers , maar wil er wel een tijdje plezier van hebben dan ;) )
tips voor een goede stoel zijn ook erg welkom uiteraard en dit geld ook voor een motor eventueel ;)
het ontbreekt mij niet aan technische kennis met een corsa a zelf omgebouwd naar 2.0 16V en een monteursopleiding , maar de tijd die ik niet heb is momenteel de grootste boosdoener :thumbdown
6 april 2014 om 08:55 #18227795Onze oude Zafira had ook veel mankementen waaronder ook het olieverbruik (1.8xe1). Ik heb op dat moment besloten hem van de hand te doen om te voorkomen dat het straks helemaal einde verhaal is. Voor export zijn die auto’s natuurlijk erg aantrekkelijk, maar heb er ook niet veel voor gekregen (heb alle mankementen erbij vernoemd). Je kunt hem altijd online zetten op speurders of autoscout en kijken wat je er voor kan krijgen en dan besluiten het niet te doen als de biedingen te laag zijn. Ook weet je gelijk wat je qua opbrengst er van kunt verwachten. Als je van tevoren een begroting maakt wat het opknappen van je Astra kost, dan kun je zo bekijken voor welk geld je een ander kunt kopen. Daarnaast heb je immers een verleden met deze Astra….
Is het destijds niks meer geworden met de coulance van de dealer en het inruilen voor een Zafira?6 april 2014 om 12:19 #18227796Antwoorden zijn inderdaad er persoons gebonden niet ieder heeft een pot met € staan .
maar ik denk dat bij jou Astra nog wel wat te redden valt .
je moet eerst is duidelijk hebben wat er aan de hand is kijk is op marktplaats bij jou auto onderdelen op uitlaten zie wat jou spul echt nieuw kost bij Raymundus in Duitsland geen drol in verhouding met hier en ik monteer niet anders als beun . .
bestel bij http://www.voordeelparts.nl of bij http://www.winparts.nl laten het dan Koni,s of Monroe zijn nieuw is beter als op en versleten ik denk dan dat je rond de 350€ zit met schokbrekers en de uitlaat en een stoel zet een vraag uit op onderdelen lijn en kijk wat er op je pad komt desnoods 2 stoelen van een ander type Astra ik denk dat je dan al met al net de 500€ niet haalt of met mazzel nog minder . koop je daar een ander voor ????????????
tja de motor ??? andere kwaliteit olie proberen daar kan je niet veel aan doen .Bert
6 april 2014 om 16:31 #18227797@crossagek wrote:
gelukkig is onze dochter niet ziek , ze is alleen 11 weken te vroeg ter wereld gekomen :-P .
ik ben zelf ook al op zoek geweest naar onderdelen , maar blijkbaar is een sportedition II 1.8 16V zeer schaars en helemaal in stationwagon uitvoering . Ik ben tenmisnste nog nergens hetzelfde interieur tegen gekomen voor een station danwel 5 deurs hatch .
tips voor een goede stoel zijn ook erg welkom uiteraard en dit geld ook voor een motor eventueel ;)
eventueel een foto van het interieur?
ik heb in duitsland namelijk een astra g gezien met een interieur wat mij nog nooit opgevallen is.
zelfde wat ik in mijn f heb, maar dan in de g uitvoering.
enige wat ik niet zeker weet is dat het een 5 of 3 deurs was, kan ook nog wel eens heel goed een station geweest zijn (krijg je he, als je een stuk of 40 al dan niet meer autos bekijkt van binnen haha)
deze dus, maar dan in de g versie.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t35.0-12/10245083_223908097809852_177280323_o.jpg?oh=5b8c1bb6304c98f1ac8c974decf83297&oe=5343E050&__gda__=1396930982_44f59b409e632da16fb131ac752cb290″ onclick=”window.open(this.href);return false;6 april 2014 om 16:50 #18227798dan gefeliciteerd :D crossagek :D
6 april 2014 om 18:28 #18227799heb idd een verleden met deze astra zoals blackbull al aangeeft en de dealer heeft me destijds veel bijgestaan tot heden het moment dat alle mensen die me destijds geweldig geholpen hebben ineens niet meer werkzaam zijn bij Engelsma en wijnia en ik nu dus opgescheept ben met personen die de historie van de astra niet kennen en de behulpzaamheid is ineens ook erg snel minder geworden en wordt afgescheept met de problemen alsof het bij de auto hoort terwijl er mankementen aan het licht zijn gekomen na vervangen van de ECU waar ik geen verhaal op krijg , kortom de dealer is aan mij een klant kwijt en samen met mij zijn mijn ouders ook opgestapt daar en meerdere kennissen die een auto daar kochten vanwege de service die mij verleend is zijn inmiddels overgestapt naar een andere garage .
uitlaat is 1,5 jaar terug vervangen , maar kan nergens ontdekken waar hij tegenaan bonkt zelfs niet met 3 personen op de achterbank op de brug hangt hij overal ruim vrij .
het betreffende interieur , kom alleen geblokt sport interieur tegen als ik zoek :(
en wat betrefd de olie wil ik komende week een uurtje tijd zoeken en dan olie er uit , nieuw filtertje en dan dikkere olie proberen ipv de 5W / 30 wat er nu in zit . zal wel budget olie worden , maar altijd beter dan om de 3 dagen een tank vol benzine en een liter olie te hoeven tanken ;) :hmmz
6 april 2014 om 18:34 #18227800kwa historie met de astra :
auto’s die ik aangeboden kreeg van de dealer waren auto’s van 10.000 of meer , kortom ver boven budget en dus geen optie helaas
6 april 2014 om 19:09 #18227801is een heel ander interieur.
wie weet dat ik van de week nog een keer heen ga voor een setje lampen, ik zal er op letten.7 april 2014 om 07:48 #18227802De foto van hier boven is een sport 2 interieur. Een sport 1 interieur is met die blokjes wat jij bedoelt met een uitschuifbare lende ondersteun. :thumb
7 april 2014 om 13:52 #18227803Ik zou als ik jou was een goede 10w40 Castrol er in mikken. en niet voor een budget olie van de Action of lidl gaan er is niks mis met die olie maar je wilt een probleem indammen !!!!! ook kan je er nog Wains in mikken dat wil ook helpen maar is een lap middel .
stoelen ?? je doet al best hopeloos reageren over de auto ik kan dat best mee voelen koop dan gewoon 2 passende goede Astra stoelen of een heel interieur wat maakt het uit ???heel en netjes is belangrijker toch. of kijk is op advertentie 78890901 van marktplaats egbert de boer in Hemrik stoelen los hele interieurs je kan je lol niet op ook staat er een half leder interieur zwart lichtgrijs te koop op marktplaats voor 200 . ja voor niks zal niet lukken
7 april 2014 om 17:26 #18227804Zou voor mij geen hele lastige keus zijn. Prioriteit ligt bij je dochter en niet bij de auto……
Inruil of slopen levert in huidige conditie weinig op. Dan lijkt ‘afrijden’ me de beste optie. De auto zo goed en kwaad als mogelijk rijdend houden en het verminderde comfort op de koop toe nemen. Dat is dan iets van latere zorg. Wellicht een iets goedkopere olie pakken en hiermee bijvullen. ‘oud’ wordt de olie immers toch niet. Misschien een iets dikkere olie pakken om het verbruik tegen te gaan en de motor relatief goedkoop nog eens behandelen met wynn’s of forte producten.
Ik heb zelf een Atos uit 2001 die ik richting eind vh jaar weg doe omdat ik een auto op de zaak aan ga schaffen. Ondanks een vreselijk comfort rij ik daar zoveel mogelijk in en ‘spaar’ mijn Astra.
Je hebt echt weinig geluk met je auto gehad. Ik heb bijna dezelfde en deze inmiddels van 23K naar 121K gereden in 8 jaar tijd. We hebben er nog steeds een geweldige auto aan. Ondanks een ruim budget en een vrouw die graag een nieuwere auto wil hoop ik sobieso de auto nog een paar jaar te kunnen rijden. Blijkbaar heb je helaas een maandagochtendbak in bezit.
Gefeliciteerd met je dochter!
7 april 2014 om 19:59 #18227805@Dolby wrote:
De foto van hier boven is een sport 2 interieur. Een sport 1 interieur is met die blokjes wat jij bedoelt met een uitschuifbare lende ondersteun. :thumb
klopt , ik zoek ook voor een sport 2 , maar vind alleen maar sport 1 interieurs ;)
we hobbelen de komende weken nog door in deze astra tot de rust is weder gekeerd en onze dochter dichter bij huis komt en houden tussendoor de ogen open voor wat anders kwa auto en anders moet ik mijn corsa a TR met gereviseerde 2.0 16V maar uit de winterstalling trekken , maar of ik mijn vrouwtje daar echt blij mee ga maken heb ik mijn twijfels over :-P ( keizersnede en een 12 cm verlaagde auto zal ze wel niet zo’n geweldig idee vinden :angel )
9 april 2014 om 07:08 #18227806De Sport 2 interieur zijn niet veel verkocht lijkt het wel. Je ziet ze erg weinig namelijk. In die tijd zijn volgens mij meer elegance uitvoeringen verkocht dus zonder de sport 2 interieur.
Succes met de zoek toch.
10 april 2014 om 20:00 #18227807het lek kwa olie is boven water , ik verbruik de olie niet zoals ik dacht maar ik breng het terug waar het vandaan komt , namelijk de grond in :oops:
vanavond even tijd genomen voor de auto en maar eens op bokjes gereden , blok schoongemaakt van onderen met een doek en daarna ingespoten met remmenreiniger en schoongeblazen met de luchtspuit tot alles droog was .
daarna auto gestart en vol verwachting onder de auto gaan liggen en wachten maar . Dit duurde niet lang of daar kwam de olie tussen de bak en carter vandaan lopen , kortom krukaskeerring lek :cry :cry :cry
zaterdag met mijn kameraad die monteur is bij een volvo garage afgesproken en dan gaan we de keerring vervangen ;)
10 april 2014 om 20:28 #18227808Jij heb inderdaad een Sport Editon II (net als mijn station), hele mooie uitvoering vindt ik zelf. Op schadeautos.nl worden auto’s voor onderdelen aangeboden. Ik heb ff voor je gekeken in jouw regio.
1. Ureterp: http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=699379&from=0&merk=opel&type=astra&brandstof=alles&bouwjaar_van=2002&bouwjaar_tm=2004&automaat=alles&climatronic=&pag=dm” onclick=”window.open(this.href);return false;
2. Erica http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=699379&from=0&merk=opel&type=astra&brandstof=alles&bouwjaar_van=2002&bouwjaar_tm=2004&automaat=alles&climatronic=&pag=dm” onclick=”window.open(this.href);return false;De eerste is een hatchback, maar deze heeft dezelfde voorstoelen als de station. Als je bij de foto’s kijk, komen de stoelen ook overeen met jouw stoelen
De 2e is wat verder weg, maar wel een station, voor de veren. Zo op het oog is het dezelfde kleur als jouw Astra, evt. voor het spoilertje. Het is zelfs ook nog een 1.8Je kan allicht een belletje naar deze bedrijven wagen.
Succes, en hou ons op de hoogte.
Tip: Ik meen dat de gereden kilometers naar het ziekenhuis wel aftrekbaar zijn van de belasting
Groet,
Theo11 april 2014 om 06:02 #18227809thanx t-yo ik ga vandaag eens even bellen met ureterp wat de stoel moet kosten , rijd dagelijks bij ureterp langs dus kan als de prijs me aanstaat de stoel dan meteen oppikken ;)
de 2de link pakt de astra in ureterp en ik kan op internet de astra in erica niet vinden helaas , zal nog even verder zoeken want ben wel nieuwsgierig naar deze auto ;)
11 april 2014 om 18:40 #18227810vandaag gebeld met ureterp en maandag pik ik de stoel + armsteun op en zet de stoel eerst lekker op zolder en wanneer ik de auto eventueel weg doe bouw ik de stoel er in ;)
ook gebeld met erica voor die station , maar daar was de stoel al uit en die beste man wou 60 euro hebben voor de spoiler , dus dat is me wat te gortig , schokbrekers kon hij de staat niet van vertellen dus het is mij te ver weg om het risico te nemen .
bedankt voor de tip en het meedenken ;)
11 april 2014 om 19:32 #18227811Mooi :thumb !
Graag gedaan!
Succes!
Groet
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.