wat zijn de voor en nadelen van een Open luchtfilter

Forumindex Forums Overige Opel algemeen wat zijn de voor en nadelen van een Open luchtfilter

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    KJ-Photography

wat zijn de voor en nadelen van een Open luchtfilter op mijn Astra F Cabrio uit 1994?

zijn er bepaalde dingen waar ik aan moet denken?
      en waar kan ik die zo voordelig mogelijk krijgen?

mvg. Kenny Janssen

joop1970
      Deelnemer

Voordeel kan zijn een wat leuker geluid. Voor de rest heeft het alleen maar nadelen, het kost geld, je motor zuigt warme lucht en je verbruikt meer.

HOT ROD
        Deelnemer

Je vergeet wat, omdat het oppervlak veel kleiner is, filtert het ook slechter als een papieren filter en dus komt er meer rotzooi in je motor.

Vannos
          Deelnemer

heb zelf een poos een k&N filter er op gehad. deze is aan de buitenkant erg smerig maar er zal absoluut geen rotzooi de motor in gezogen worden.

Zelf dacht ik dus ook dat het alleen maar nadelen had zo,n open lucht filter. Dat viel dus flink tegen. vorige maand is mijn auto de test bank op geweest
            we hebben de eerste paar runs gedaan met het originele luchtfilter. daarna met open lucht filter. met open lucht filter kwam er 4 pk meer uit !!!

als je maar zorgt dat er frisse ( koude lucht ) bij het filter kan komen !! dan heb je er zeker voordelen van en niet alleen het geluid maar ook iets meer vermogen

joop1970
            Deelnemer

Dat is het idee, maar hoe warm word het in je motorruimte? Zeker na de langere snelwegritjes vond ik het negatief merkbaar.

astraTD

Een mini ijskastje monteren onder de kap… wel met het deurtje open

Vannos
                Deelnemer

@joop1970 wrote:

Dat is het idee, maar hoe warm word het in je motorruimte? Zeker na de langere snelwegritjes vond ik het negatief merkbaar.

en ik kan je verzekeren dat je 4 pk niet merkt. Dit zal bij andere motoren vast wel anders wezen.
                  als je dat filter zomaar los in de motor ruimte heb liggen zuigt hij inderdaad wat warmere lucht aan ook logisch.

zoals ik zei in mijn eerdere post. zorg er voor dat je een goede aanvoer hebt van koude lucht dat heeft het zijn voordelen.

zelf heb ik wel mijn originele filter er in zitten. en leg ik er een K&N inleg filter in heeft het zelfde effect met een open air filter.
                  maar dan wel met constant koude aanvoer voor lucht

Dus TIP leg er een inleg filter in ! bijvoorbeeld van K&N filter zal tussen de 50 en 80 euro kosten :D

joop1970
                  Deelnemer

Inlegfilter is idnerdaad de beste optie.

Wat betreft de 4 pk, dat merk je niet nee, ik bedoelde meer de trage gasreactie. Dat merk je wel heel erg ;)

Jack-omegax3.0xe
                    Deelnemer

Opletten met geoliede filters deze kunnen de lmm kapot maken.

BornOpel

Complete cold air intake inbouwen misschien een optie? :thumb

jeroenk
                        Deelnemer

@Jack-omegax3.0xe wrote:

Opletten met geoliede filters deze kunnen de lmm kapot maken.

Als je deze hebt natuurlijk….

yentl5552

POD Filters Mythbusted
                            http://youtu.be/PAIxeQUSg-Q?hd=1

Cold Air Intakes Mythbusted
                            http://youtu.be/gCi2yo4UqPI?hd=1

Electric SuperChargers Mythbusted
                            http://youtu.be/cbGWgvJN1_8?hd=1

kijkvoer en ik heb alle 3 de soorten van filters en elec turbo’s meegemaakt en kan beamen het maakt geen reet uit…

inlegfilter van K&N kan wel helpen maar als je LMM hebt moet je geen geoliede hebben

Mijn oude opel corsa B gsi had een leuker geluidje maar verbruikte meer benzine en top snelheid was 30km lager en hij leek sneller naar de 100 maar dat leek hij ook toen ik er een brul pijp onder had :angel

zoals een kameraad laats zij .. een opel motor kan brullen xD ja maar mijn v6 brult mij hard genoeg xD

Looney
                            Deelnemer

Ahja, ik weet niet precies de theorie die er achter hangt… Maar met een goede cold air intake merkte wij op een c20xe nieuwe type, oude type, een goed opgefokte x16xe en een snelle x25xe op elke motor een vooruitgang. Zij het groot zij het klein, dat het merkbaar is betekent al heel wat.

Het zal zeker auto afhankelijk zijn, dit was op een corsa, tigra, astra f en vectra. Echte open luchtfilters merk je echt niets van, ja vage gasreactie en een vlotte benzinemeter…

http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp

En daarbij staat het nog eens een stuk sexyer ook :D

Die filmpjes zijn trouwens wel leuk om te zien, maar erg betrouwbaar vind ik ze niet..

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.