Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Wat zijn de pijnpunten bij opel vectra 2007?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 januari 2011 om 17:13 #17805257
rij zelf met een vectra 150pk automaat
ik zou het je afraden 1 grote ellende bak
hij is van 2005 met 126000 op de teller ben een rustige rijder
haal gemiddeld 1:19 idere dag 50km heen en 50 km terug
gekocht bij 81000.
opsomming manco’s
wiellager rechtsvoor(garantie)
schakellaar raam bijrijder(garantie)
multieriem spanner(garantie)
wervelkleppen(garantie)
ruitewisser motor +aandrijving gen garantie meer(480,-)
egr klep +schokbrekers geen garantie (700)
cruisecontrol(nog niet grepareed)
voorruit grscheurd.(nog niet gerpareerd.)
radio speaker rechtsvoor defect(nog niet gerpareerd)
automaat defect (nog niet gerpareerd)+/- 2500,-
kortom veel ellende succes met je overdenking.28 januari 2011 om 23:48 #17805258[rquote=1852974&tid=141362&author=Silverspeed]
Hey van harte welkomdat geluid rechtsvoorraan kun je dat omschrijven? is dat alleen als je links af gaat of ook als je rechtsaf gaat?
dat die naar rechts gaat als je het stuur los laat zal waarschijnlijk te maken hebben met dat de auto uitgelijnd moet worden.
dat flexibel zal waarschijnlijk het flexibele stuk in de uitlaat zijn. is best prijzig om te laten vervangen.
is dit trouwens bij een herkende dealer of een merkloze garage?[/rquote]
Ik heb het geluid enkel gehoord bij het linksaf slaan. Het geluid is er ook niet lang en gelijkt een beetje op wat gerammel. Net alsof er iets loshangt.
Wat kan zo’n uitlijning kosten? Of die flexibel van de uitlaat?Zijn de vectra’s van 2007 niet met een ketting ipv een distributieriem?
De garage waar alle onderhoudsbeurten gedaan zijn is: http://www.autosdesmet.be/
29 januari 2011 om 09:31 #17805259Oke beter, dacht dat ik ook zoiets had gehoord.
en net is precies genoeg!Erwin
29 januari 2011 om 09:33 #17805260en volgens mij hebben die ook gewoon een riem de 120 en de 150 pk versie ook in 2007.
Erwin
29 januari 2011 om 18:35 #17805261[rquote=1854591&tid=141362&author=Erwin1987]en volgens mij hebben die ook gewoon een riem de 120 en de 150 pk versie ook in 2007.
Erwin[/rquote]
Yep ze hebben allemaal een riem C1 en C2 cdti.
Safe driving Jurgen29 januari 2011 om 19:11 #17805262[rquote=1854459&tid=141362&author=Wouterdh][rquote=1852974&tid=141362&author=Silverspeed]
Hey van harte welkomdat geluid rechtsvoorraan kun je dat omschrijven? is dat alleen als je links af gaat of ook als je rechtsaf gaat?
dat die naar rechts gaat als je het stuur los laat zal waarschijnlijk te maken hebben met dat de auto uitgelijnd moet worden.
dat flexibel zal waarschijnlijk het flexibele stuk in de uitlaat zijn. is best prijzig om te laten vervangen.
is dit trouwens bij een herkende dealer of een merkloze garage?[/rquote]
Ik heb het geluid enkel gehoord bij het linksaf slaan. Het geluid is er ook niet lang en gelijkt een beetje op wat gerammel. Net alsof er iets loshangt.
Wat kan zo’n uitlijning kosten? Of die flexibel van de uitlaat?Zijn de vectra’s van 2007 niet met een ketting ipv een distributieriem?
De garage waar alle onderhoudsbeurten gedaan zijn is: http://www.autosdesmet.be/%5B/rquote%5D
Uitlijnen afhankelijk van de garage.Ik betaal er 45 euro voor. Het flexibele gedeelte van je uitlaat, als het daar over gaat, Kost origineel een hele duit. Dacht iets van rond de 200 euro. Maar er zijn vast goedkopere te vinden.
Safe driving Jurgen.
1 februari 2011 om 14:18 #17805263Weet er iemand hoe je kan merken dat er iets mis is met de egr-klep, wervelklep of inlaatcollector?
1 februari 2011 om 14:24 #17805264Wervelkleppen:
Laat iemand in je auto gas geven. Ga zelf voor de auto staan en trek de plastic kap er af. Buig dan over de motor heen en kijk rechtboven in de motor. Dan zie je een stangetje en 4 zwarte ronde dingetjes. Als die bewegen tijdens het gasgeven , dan is het goed.. anders niet !!
Als het er zo uitziet ( stangetje los ) dan heb je een probleem
Egr kan je alleen uitlezen !!1 februari 2011 om 17:01 #17805265bedankt! Als je gas geeft, wat doet dit stangetje dan? Misschien een domme vraag maar ben echt niet in de wieg gelegd voor mechanische toestanden.
Wat is de doorsnee kostprijs voor het repareren van de wervelkleppen?
EGR-klep…is dit ook niet gewoon de luchtmassameter?1 februari 2011 om 17:24 #17805266Het stangetje beweegt van links naar rechts en beweegt de wervelkleppen.
De prijs van een gemodificeerd inlaatspruitstuk ( waar de wervelkleppen al in zitten ) kost zo’n 350 euro.
Maar daar komt dan bij het bedrag voor een nieuwe distributie-set ( want die moet los. En los betekend meteen vervangen , als je het goed doet ) kost +/- 180 euro.
En dan nog een garage vinden die het voor een schappelijke prijs doet, want het is een hele hoop werk.
Ik meen dat de VOD er bijna 2 ruggen voor vraagt.Zie ook mijn topic: Halverwege pag. 7 : http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109983
De EGR-klep is dat ding wat rechts-achter op het inlaatspruitstuk bevestigd zit. Die zorgt er voor dat er uitlaatgassen vermengt worden met schone lucht ( goed voor het milieu, slecht voor je wervelkleppen )
De Luchtmassameter meet de temperatuur/etc. van de lucht en zit net na het luchtfilter.
1 februari 2011 om 17:37 #17805267[rquote=1857471&tid=141362&author=speaker]Het stangetje beweegt van links naar rechts en beweegt de wervelkleppen.
De prijs van een gemodificeerd inlaatspruitstuk ( waar de wervelkleppen al in zitten ) kost zo’n 350 euro.
Maar daar komt dan bij het bedrag voor een nieuwe distributie-set ( want die moet los. En los betekend meteen vervangen , als je het goed doet ) kost +/- 180 euro.
En dan nog een garage vinden die het voor een schappelijke prijs doet, want het is een hele hoop werk.
Ik meen dat de VOD er bijna 2 ruggen voor vraagt.Zie ook mijn topic: Halverwege pag. 7 : http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109983
De EGR-klep is dat ding wat rechts-achter op het inlaatspruitstuk bevestigd zit. Die zorgt er voor dat er uitlaatgassen vermengt worden met schone lucht ( goed voor het milieu, slecht voor je wervelkleppen )
De Luchtmassameter meet de temperatuur/etc. van de lucht en zit net na het luchtfilter.
[/rquote]
Bedankt voor de uitleg en de link maar ik zie enkel foto’s van het interieur..
1 februari 2011 om 18:32 #17805268Denk niet dat ik snel een opel diesel zou kopen als ik al die bakken met shit lees hier op het forum
1 februari 2011 om 18:36 #17805269de motor is niet zo heel fantastisch nee, erg gevoelig en vaak zijn het ook dure reparaties.
aandachtpunten m.b.t. de motor:
-wervelkleppen
-Egr klep
-vliegwiel
-thermostaat
-de intercooler kan schijnbaar nogal vlug kapot gaan.1 februari 2011 om 19:41 #17805270[rquote=1857481&tid=141362&author=Wouterdh][rquote=1857471&tid=141362&author=speaker]Het stangetje beweegt van links naar rechts en beweegt de wervelkleppen.
De prijs van een gemodificeerd inlaatspruitstuk ( waar de wervelkleppen al in zitten ) kost zo’n 350 euro.
Maar daar komt dan bij het bedrag voor een nieuwe distributie-set ( want die moet los. En los betekend meteen vervangen , als je het goed doet ) kost +/- 180 euro.
En dan nog een garage vinden die het voor een schappelijke prijs doet, want het is een hele hoop werk.
Ik meen dat de VOD er bijna 2 ruggen voor vraagt.Zie ook mijn topic: Halverwege pag. 7 : http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109983
De EGR-klep is dat ding wat rechts-achter op het inlaatspruitstuk bevestigd zit. Die zorgt er voor dat er uitlaatgassen vermengt worden met schone lucht ( goed voor het milieu, slecht voor je wervelkleppen )
De Luchtmassameter meet de temperatuur/etc. van de lucht en zit net na het luchtfilter.
[/rquote]
Bedankt voor de uitleg en de link maar ik zie enkel foto’s van het interieur..[/rquote]
Ff op pagina 7 kijken !!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.