Wat voor type velg is dit?

Forumindex Forums Modellen Corsa Wat voor type velg is dit?

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Kallisto
    Deelnemer

Hallo iedereen!

Ik heb pas geleden een setje beschadigde velgen gekocht met de bedoeling om het op te knappen (ze worden morgen gezandstraald en later ge-poedercoat). Maar nu zou ik graag naafkapjes voor deze velgen willen kopen. Het probleem is alleen dat ik niet kan achterhalen welk type velg dit is. Ik heb al erg veel afgezocht om het type te vinden, maar niets of niemand kan met zekerheid zeggen welk type velgen dit zijn.

Het gaat om deze velgen (dit zijn mijn eigen foto’s):

Voorvelg:

Achtervelg:

Binnenkant (048 804):

Weten jullie welk type velgen dit zijn? Ik schat de kans namelijk aardig groot dat iemand ze al wel eens onder de Corsa heeft gehad. Het gaat mij om de naafkapjes (om het grootste deel, dat kapje wat over de gaten heen gaat).

Wat ik heb kunnen vinden:

Dezent Z1 CO (klik voor de website)

Alu Felgen Dezent (klik hier voor de website)

Dezent Felgen (klik hier voor de website)

Dezent Alutec Pole (klik hier voor website 1, klik hier voor website 2)

Alvast heel erg bedankt! En als iemand (soortgelijke) kapjes heeft hoor ik het graag.

Gr. Kevin

Illusionx11
      Deelnemer

Ouch dit is een naald zoeken in een hooiberg, meestal maar zeg ik ook meestal moet het inderdaad aan de binnenkant van de velg staan het merk en soms zelfs bij de maten van de velg, en als je het nergens kan achterhalen zijn het waarschijnlijk ”budget” velgen die op de Zwartemarkt verkocht word zegmaar…. ik vind het heel raar dat je niets kunt vinden in de velg zelf…

Kallisto
        Deelnemer

@Illusionx11 wrote:

Ouch dit is een naald zoeken in een hooiberg, meestal maar zeg ik ook meestal moet het inderdaad aan de binnenkant van de velg staan het merk en soms zelfs bij de maten van de velg, en als je het nergens kan achterhalen zijn het waarschijnlijk ”budget” velgen die op de Zwartemarkt verkocht word zegmaar…. ik vind het heel raar dat je niets kunt vinden in de velg zelf…

Dit zijn wel echte Dezent velgen, dat staat aan de binnenkant van de velg. Ik zie op het internet ook “Alutec” velgen (klik hier), die lijken er heel veel op (op het Dezent logo na dan). Deze (klik hier) lijken er ook veel op.

robert_corsa

Alutec. Aez..

Even op de 325 forums kijken. Die rijden ermee.

Kap groots opmeten en navraag doen bij dealers

Kallisto
            Deelnemer

@robert_corsa wrote:

Alutec. Aez..

Even op de 325 forums kijken. Die rijden ermee.

Kap groots opmeten en navraag doen bij dealers

Ik zou me voor kunnen stellen dat niet alles (wat op de velg staat) correct is. Echter, gezien het aantal resultaten op Google lijken me het wél Dezent velgen en geen AEZ velgen.

Morgen gaan de banden eraf en worden de velgen gezandstraald. De persoon die dit voor mij doet kijkt ook even of hij de maten hiervan kan opmeten. Ik wacht dat antwoord af en ik ga daarna wel rondvragen bij dealers. Ondertussen heb ik al een e-mail gestuurd naar Dezent en blijf ik gewoon zoeken ;)

Heel erg bedankt voor jullie antwoord dusver :thumb Ik laat het z.s.m. zodra ik meer over de velgen weet.

Turill
              Deelnemer

Ik denk dat het Dezent Typ A’s zijn, succes met de zoektocht naar de naafkapjes :)!

Welke kleur worden ze trouwens?

edit:

Als hier nog wat velgen-experts kijken mag iemand ook wel eens naar mijne kijken :P
                http://i41.tinypic.com/2a82u14.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; :D

Kallisto
                Deelnemer

@Turill wrote:

Ik denk dat het Dezent Typ A’s zijn, succes met de zoektocht naar de naafkapjes :)!

Welke kleur worden ze trouwens?

edit:

Als hier nog wat velgen-experts kijken mag iemand ook wel eens naar mijne kijken :P
                  http://i41.tinypic.com/2a82u14.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; :D

Dezent Type A, dat zei bleucorsaboy ook toen ik ze van hem overnam. Ik kan er helaas geen kapjes voor vinden :(

De velgen worden zwart (glans) en staan nu bij het bedrijf die ze gaat bewerken :D Het is een bedrijf in Hengelo en de service is dusver erg goed, nu nog even het resultaat afwachten :D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.