Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › wat voor PU Hars ??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 december 2009 om 11:43 #17553098
50 euro per rubber, ik gebruik altijd nieuwe rubbers want als de rubbers erg oud zijn en vol met olie zitten hecht het slecht. Maar als je rubbers gewoon netjes zijn moet het met 2ehands ook wel lukken.
21 december 2009 om 20:21 #17553099Kost nogal wat…
Maar mijn pu hars is redelijk hard zo als hjet nu is..
t kleeft ook niet meer na langetijd.Er zit nu iig een heel stuk minder beweging in dan eerst zo met de hand.
4 januari 2013 om 18:04 #17553100ff dit topic omhoog kikken:
moet je voordat je de steunen vol gaat gieten een zijde gewoon volledig afplakken met die schilderstape?
is dat voldoende??
en kun je die naderhand gewoon weer eraf trekken?4 januari 2013 om 18:14 #17553101Bij tape loopt het er tussenuit. Het spul is namelijk goed vloeibaar.
Ik heb er polyestermatten op gezet en die in de hars. Daar heb ik het gietsel in gegoten. Overig materiaal wat uitsteekt of overbodig is kan je met een goeie schuurmachine wegschuren. Mischien dat het ook wel wil met ducttape…maar het zal altijd wat blijven lekken langs de randen14 januari 2013 om 22:41 #17553102Met ruitenkit worden ze naar mijn ervaring zo bokhard dat je de rest van de tijd met gehoorbeschermers in je auto moet, een gesprek voeren is gelijk einde oefening.
Heb het verder maar op origineel rubber gehouden, denk dat je ook met natuurrubber even om de shore hardheid moet denken, niet elk natuurrubber is het zelfde!!
http://www.vdwalle.com/knowledgebase/rubber/types.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Rubber voor een tractorband is erg hard, rond de 80, terwijl rubber voor demp blokken vaak onder de 50 zit. Wel ies om rekening mee te houden!
14 januari 2013 om 22:45 #17553103ik heb het gefikst met de rubbers.
fijn die potten van polyservice.nl erin gegoten
PU160 :wors17 januari 2013 om 08:00 #17553104Ruitenkit powerrrrrr :D
17 januari 2013 om 09:10 #17553105@*Jurgen* wrote:
Ruitenkit powerrrrrr :D
Met de nadruk op RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
17 januari 2013 om 16:33 #17553106Maakt niets uit hoor, ook in ruitenkit doet je rubber wat bewegen.
Ik heb ook ruitenkit gebruikt in mn A corsa toen de 1800 er in ging.Mijn B corsa ging juist meer rammelen nadat ik ze goed volgegoten had met het spul van de polyservice.
En zelfs dan heb je nog jongens die sommige steunen gewoon STAR maken…
17 januari 2013 om 19:39 #17553107Ja, maar dan moet je gewoon heel erg van herrie houden. Een blok goed stijf er in hangen is dan al lang niet meer aan de orde. Met gewoon gezond dik origineel rubber heb je niks te klagen man. Dat vol kakken is gewoon een vorm van masochisme. :vertag
17 januari 2013 om 20:17 #17553108@Vinci wrote:
masochisme. :vertag
:wtf ???
Wat dat betekent weet ik niet. Wat ik wel weet is dat die rubbers volgegoten worden zodat bv bij dragracen je blok minder kantelt en je daardoor dus geen schakelproblemen krijg. De mijne zitten ook al jaren in de ruitenkit, maar heb nergens last van en werkt prima.
17 januari 2013 om 20:21 #17553109al eens aan powerflex gedacht :hmmz kost wat meer maar kan zelfs gebruikt worden als je orginele rubber totaal los is gescheurd
17 januari 2013 om 20:57 #17553110Nou, ik heb het ook niet honderd keer geprobeerd, misschien heb ik wel een soort beton gekozen in plaats van ruitenkit. Weet wel nog dat ik het geen succes vond.
En wat dragracen betreft, ik denk dat je met een standaar C20LET en fatsoenlijk rubber je blok niet dusdanig kan laten kantelen dat het problemen geeft met schakelen. Pak je gewoon een cali 4×4 achter rubber (GM90375444) dan staat het blok als een huis. Die is namelijk veel vetter, en past gewoon op een astra f, vectra, calibra enz…
17 januari 2013 om 21:06 #17553111Dat rubber wat jij bedoel Vinci past niet op een Kadett of Corsa A & B omdat die geen subframe hebben. En welk standaard rubber je ook pakt, je blok kantelt als een malle. Weet je hoeveel jongens er schakelproblemen hebben als die rubbers niet stug genoeg zijn.
17 januari 2013 om 21:11 #17553112@Mr. Bone wrote:
Dat rubber wat jij bedoel Vinci past niet op een Kadett of Corsa A & B omdat die geen subframe hebben. En welk standaard rubber je ook pakt, je blok kantelt als een malle. Weet je hoeveel jongens er schakelproblemen hebben als die rubbers niet stug genoeg zijn.
Hoezo kan dat niet op een Kadett?? ;)
17 januari 2013 om 21:25 #17553113Omdat jij heel de zooi heb omgebouwt. Normaal gesproken past dit rubber niet en is die hars of ruitenkit VELE malen makkelijker en ik denk zelfs beter tegen het kantelen dan dat jij heb gedaan. Dat achterste rubber zit er ook zeer slap uit met die grote tussenruimtes.
Wat bij kadett ook wel is gedaan word is op de achterste steun een plaatje ijzer liggen tussen rubber en body
Kijk is een keer een filmpje van een dyno met rubbers die niet gekit zijn, dan zie je dat dat blok zomaar een paar cm kantelt als er van het gas word afgegaan. Hierdoor gaat die dus op de strip zeer moeilijk tot niet naar of in ze 2e versnelling.
17 januari 2013 om 21:37 #17553114Ik zit een beetje te dollen hoor, ik heb ze niet voor jan met de korte achternaam veranderd, alleen wil ik naast een stabieler liggend blok geen enkele toename in geluid. Dat is denk ik al uniek in de tuning kringen, want de meesten kan het niet genoeg herrie maken…. Met de originele Kadett steunen werd het rubber bij de motor zijde al geplet tot de bodem. Met deze hangt hij heerlijk stabiel er in. Ik heb een keertje tot ergernis van de koppeling iemand even met een peutje gas en auto op de handrem gekeken of er veel beweging in zat, maar dat viel erg mee.
Het rubber aan de achter zijde op de foto is trouwens nog gewoon een vectra XE rubbertje, die van de 4×4 is bijna dubbel zo dik rubber. Die komt er over niet al te veel tijd op, want ik ga een F28 monteren en op z’n tijd een mooi turbo blok opbouwen van mijn oude XE motor.
17 januari 2013 om 21:43 #17553115heb nu al een paar jaar deze in de corsa. motor ligt er super stevig in, trilt natuurlijk wel een beetje maargoed hoort ook bij de auto. :D merk je toch weinig van als je gas geeft :wors
had al een paar keer gekloot met ruitenkit of andere meuk maar werd niet stevig genoeg of puilde er naar verloop van tijd gewoon tussenuit, toen de keus gemaakt voor deze ophangrubbers.
17 januari 2013 om 21:49 #17553116@sw16v wrote:
heb nu al een paar jaar deze in de corsa. motor ligt er super stevig in, trilt natuurlijk wel een beetje maargoed hoort ook bij de auto. :D merk je toch weinig van als je gas geeft :wors
had al een paar keer gekloot met ruitenkit of andere meuk maar werd niet stevig genoeg of puilde er naar verloop van tijd gewoon tussenuit, toen de keus gemaakt voor deze ophangrubbers.
Waar had je die vandaan ?? ook wel leuk voor men kadett..
kzat btw al op deze foto te wachten :P haha
17 januari 2013 om 21:55 #17553117zag pas net dat dit topic al uit 2009 is haha.
had ze van ebay.co.uk maar had nogal een strijd om ze geleverd te krijgen….
17 januari 2013 om 22:04 #17553118okok.. zal es wat gaan zoeken thnx
17 januari 2013 om 22:21 #17553119@sw16v wrote:
heb nu al een paar jaar deze in de corsa. motor ligt er super stevig in, trilt natuurlijk wel een beetje maargoed hoort ook bij de auto. :D merk je toch weinig van als je gas geeft :wors
had al een paar keer gekloot met ruitenkit of andere meuk maar werd niet stevig genoeg of puilde er naar verloop van tijd gewoon tussenuit, toen de keus gemaakt voor deze ophangrubbers.
dat is knap spul :agent
18 januari 2013 om 05:45 #17553120Mooie plannen Vinci, die turbo.
:thumb
18 januari 2013 om 16:34 #17553121Mooi spul idd die rubbers.
Ook leuk zelf te maken als je handig bent met de cnc machine.
Die ronde rubbers zijn namelijk redelijk universeel te koop.18 januari 2013 om 19:33 #17553122als er mensen zijn die toch zweren bij ruitkit. kan ik voor geintresserden kitworsten regelen die een 1/2 droogtijd hebben. via pm aub
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.