Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Wat voor kop op wat voor motor.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2011 om 15:43 #17233094
Ik wil eens een keer wat anders, En 2 liter in me d knutselen kan altijd nog, Maar das net iets wat ik niet wil want dat heeft iedereen, en ik wil niet wat iedereen heeft
Dus ben ik eens gaan zitten denken, en even door mijn magazijn heen gelopen en kwam het volgende tegen2 motoren, Allebei C1.6SE
4 bak F10
5 bak F13CR
3 koppen 2 x SE 1x 13SH
E komen hoe dan ook Webers van een peugeot 205 Ralley op 40mm met 45 KelkenWelke kop kan ik het beste monteren
Ben ook even aan het meten geweest en kom tot de volgende waardes1.3
inlaat 32.89
uitlaat 28.67Klep in 32.84
Klep uit 29.21Nokkenas Lift Inlaat 6.09
Nokkenas Lift uitlaat 6.511.6
inlaat 31.42
uitlaat 28.38Klep in 37.88
Klep uit 29.21Nokkenas Lift Inlaat 6.11
Nokkenas Lift uitlaat 7.08De bedoeling is om een 1.6 onderblok te pakken, en dan eventueel de 1.3 Kop met een 1.6 Nokkenas daar een complete motor van te maken.
De motoren liggen helemaal uitelkaar want die wilde ik toch al reviceren.
Dus ik zou zeggen laat iedereen zijn visie er eens over lopen.
_________________
Opel Kadett D 1.3S 1984
Mercedes L206D 2.2D 1976
Opel Corsa A1 1984 1.0S van mijn vrouw
Opel Corsa A3 1300 (Crosser nr 999) 9320 februari 2011 om 15:46 #17821138wat ga je met die andere c16se doen??? al je hem kwijt wil weet ik iemand!(myself)
20 februari 2011 om 16:11 #17821139AnoniemLid sinds:
1 January 197045er kelken op 40er webers
Heeft geen nut
Past ook niet eens in geval van insteekkelken
Schroefkelken passen mischien
Maar werken je enkel tegen20 februari 2011 om 16:42 #17821140ik zou gewoon een c16se compleet houden en die aanpassen,
mis bedoelt hij dat de kelk opening begint bij 45mm en eindigt in 40mm? conisch zegmaar?
20 februari 2011 om 17:02 #17821141[rquote=1873719&tid=143110&author=louwe 16 klepper]45er kelken op 40er webers
Heeft geen nut
Past ook niet eens in geval van insteekkelken
Schroefkelken passen mischien
Maar werken je enkel tegen[/rquote]Zijn gewoon kelken voor 45 webers, zaten standaard op peugeot 205 ralley
heb ik ook op mijn crosser en werkt perfect.20 februari 2011 om 17:04 #17821142[rquote=1873688&tid=143110&author=kiyamizio]wat ga je met die andere c16se doen??? al je hem kwijt wil weet ik iemand!(myself)[/rquote]
Nou op dit moment is ie nog niet te koop, maar anders zal ik aan je denken
21 februari 2011 om 09:38 #17821143AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1873748&tid=143110&author=kiyamizio]ik zou gewoon een c16se compleet houden en die aanpassen,
mis bedoelt hij dat de kelk opening begint bij 45mm en eindigt in 40mm? conisch zegmaar?[/rquote]
nope kelken meet je aan de carburateur zijde
en die 5 mm verschil zal ergens zitten;)
dus heb je er niets aan;)je kunt ook wel n grote trechter in je
mond doenmaar meer bier dan er door je keel past gaat er niet in
zo duidelijker dan;)21 februari 2011 om 11:46 #17821144[rquote=1874216&tid=143110&author=louwe 16 klepper][rquote=1873748&tid=143110&author=kiyamizio]ik zou gewoon een c16se compleet houden en die aanpassen,
mis bedoelt hij dat de kelk opening begint bij 45mm en eindigt in 40mm? conisch zegmaar?[/rquote]
nope kelken meet je aan de carburateur zijde
en die 5 mm verschil zal ergens zitten;)
dus heb je er niets aan;)je kunt ook wel n grote trechter in je
mond doenmaar meer bier dan er door je keel past gaat er niet in
zo duidelijker dan;)[/rquote]
Wat mij is verteld is dat die 45 voor de kelken zorgt dat de lucht een hogere snelheid haalt waardoor je betere mengbuizen verhouding kan gebruiken, nadeel is dat je vaak heel lang aan het kloten bent om het goed en optimaal te krijgen, maar dat is al helemaal klaar bij mijn webers, want die komen achter mijn ontplofte motor van mijn crosser vandaan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.