Wat voor kop op wat voor motor.

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Wat voor kop op wat voor motor.

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233094
    madmax1969
      Lid sinds:
      24 November 2007

      Ik wil eens een keer wat anders, En 2 liter in me d knutselen kan altijd nog, Maar das net iets wat ik niet wil want dat heeft iedereen, en ik wil niet wat iedereen heeft
      Dus ben ik eens gaan zitten denken, en even door mijn magazijn heen gelopen en kwam het volgende tegen

      2 motoren, Allebei C1.6SE
      4 bak F10
      5 bak F13CR
      3 koppen 2 x SE 1x 13SH
      E komen hoe dan ook Webers van een peugeot 205 Ralley op 40mm met 45 Kelken

      Welke kop kan ik het beste monteren
      Ben ook even aan het meten geweest en kom tot de volgende waardes

      1.3

      inlaat 32.89
      uitlaat 28.67

      Klep in 32.84
      Klep uit 29.21

      Nokkenas Lift Inlaat 6.09
      Nokkenas Lift uitlaat 6.51

      1.6

      inlaat 31.42
      uitlaat 28.38

      Klep in 37.88
      Klep uit 29.21

      Nokkenas Lift Inlaat 6.11
      Nokkenas Lift uitlaat 7.08

      De bedoeling is om een 1.6 onderblok te pakken, en dan eventueel de 1.3 Kop met een 1.6 Nokkenas daar een complete motor van te maken.

      De motoren liggen helemaal uitelkaar want die wilde ik toch al reviceren.

      Dus ik zou zeggen laat iedereen zijn visie er eens over lopen.
      _________________
      Opel Kadett D 1.3S 1984
      Mercedes L206D 2.2D 1976
      Opel Corsa A1 1984 1.0S van mijn vrouw
      Opel Corsa A3 1300 (Crosser nr 999) 93

      http://www.auto-sport.nl
      http://www.vander-laan.com

      #17821138
      kiyamizio
        Lid sinds:
        5 February 2010

        wat ga je met die andere c16se doen??? al je hem kwijt wil weet ik iemand!(myself)

        #17821139
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          45er kelken op 40er webers

          Heeft geen nut
          Past ook niet eens in geval van insteekkelken
          Schroefkelken passen mischien
          Maar werken je enkel tegen

          #17821140
          kiyamizio
            Lid sinds:
            5 February 2010

            ik zou gewoon een c16se compleet houden en die aanpassen,

            mis bedoelt hij dat de kelk opening begint bij 45mm en eindigt in 40mm? conisch zegmaar?

            #17821141
            madmax1969
              Lid sinds:
              24 November 2007

              [rquote=1873719&tid=143110&author=louwe 16 klepper]45er kelken op 40er webers

              Heeft geen nut
              Past ook niet eens in geval van insteekkelken
              Schroefkelken passen mischien
              Maar werken je enkel tegen[/rquote]

              Zijn gewoon kelken voor 45 webers, zaten standaard op peugeot 205 ralley
              heb ik ook op mijn crosser en werkt perfect.

              #17821142
              madmax1969
                Lid sinds:
                24 November 2007

                [rquote=1873688&tid=143110&author=kiyamizio]wat ga je met die andere c16se doen??? al je hem kwijt wil weet ik iemand!(myself)[/rquote]

                Nou op dit moment is ie nog niet te koop, maar anders zal ik aan je denken

                #17821143
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  [rquote=1873748&tid=143110&author=kiyamizio]ik zou gewoon een c16se compleet houden en die aanpassen,

                  mis bedoelt hij dat de kelk opening begint bij 45mm en eindigt in 40mm? conisch zegmaar?[/rquote]

                  nope kelken meet je aan de carburateur zijde

                  en die 5 mm verschil zal ergens zitten;)
                  dus heb je er niets aan;)

                  je kunt ook wel n grote trechter in je
                  mond doen

                  maar meer bier dan er door je keel past gaat er niet in
                  zo duidelijker dan;)

                  #17821144
                  madmax1969
                    Lid sinds:
                    24 November 2007

                    [rquote=1874216&tid=143110&author=louwe 16 klepper][rquote=1873748&tid=143110&author=kiyamizio]ik zou gewoon een c16se compleet houden en die aanpassen,

                    mis bedoelt hij dat de kelk opening begint bij 45mm en eindigt in 40mm? conisch zegmaar?[/rquote]

                    nope kelken meet je aan de carburateur zijde

                    en die 5 mm verschil zal ergens zitten;)
                    dus heb je er niets aan;)

                    je kunt ook wel n grote trechter in je
                    mond doen

                    maar meer bier dan er door je keel past gaat er niet in
                    zo duidelijker dan;)

                    [/rquote]

                    Wat mij is verteld is dat die 45 voor de kelken zorgt dat de lucht een hogere snelheid haalt waardoor je betere mengbuizen verhouding kan gebruiken, nadeel is dat je vaak heel lang aan het kloten bent om het goed en optimaal te krijgen, maar dat is al helemaal klaar bij mijn webers, want die komen achter mijn ontplofte motor van mijn crosser vandaan.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.