Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Wat voor geluid hoor ik nou??? Opgelost!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2011 om 14:51 #17238382
Heb een niet heel hard, maar wel irritant soort suisend en lichtjes ratelend geluid als mijn Kadettje uitrolt. Misschien zelfs een beetje schurend… Soort van frrrrr …
Heb het al sinds mijn motor ombouw.
Gaat met de wielsnelheid mee. Motor toerental heeft er geen invloed op het is echt als de wagen rolt alleen…
Is dus F20 met C20XE. Heb er kort geleden nog een E18NV in gehad met F16 en verder zelfde aandrijfassen en dus homokineten gehouden. Met het oude blok was het geluidje er niet. Het is niet heel hard geluid, maar als je 50 rijdt (en bijv. uitrolt met koppeling ingetrapt) dan hoor je het wel…
Enige wat anders is dus zijn de remmen, nieuwe wiellagers en de F20 bak.
Ik heb er ATE gegroefde schijven op zitten en heb het idee dat het geluid toch bij de remmen vandaan komt want dat frrrrr lijkt gewoon het geluid van de blokken over de gegroefde schijven. Maar hij remt verder prima en rolt soepel uit, dus de blokken raken misschien lichtjes de schijven, maar niet zo hard dat hij remt…??
Als dat het geval is wat kan ik er aan doen? Of is dit ‘normaal’??
10 mei 2011 om 18:17 #17886748Druklager? Stofscherm tegen je schijf aan? Schijven krom?
10 mei 2011 om 18:40 #17886749Bedankt voor je reactie, maar druklager is het niet, als ik de koppeling op heb en uit rij hoor ik het ook namelijk.
Stofscherm heb ik kort geleden gehad, dat is een heel ander veeeel harder en écht slijpend geluid.
Schijven zijn nieuw omdat de oude krom waren, deze zijn recht…
Misschien loop ik gewoon te zeiken hoor, maar als ik in de Micra van mijn vrouwtje stap dan rolt dat een heel stuk stiller…
Ik zal hem toch nog eens op de krik zetten en draaien aan de wielen, misschien schept dat wat meer duidelijkheid…
16 mei 2011 om 16:35 #17886750of beide wielen voor van de grond in zijn twee zetten spuit gas geven en gaan luisteren buiten de auto
16 mei 2011 om 17:18 #17886751Ja bijvoorbeeld, ga van de week toch nog een dagje klussen aan de auto, kan ik gelijk eens even goed testen….
Eerst bijv. eens in de auto luisteren met de voorwielen van de grond of ik het dan nog hoor, dan eens buiten de auto op zoek gaan naar het geluid.
Hou jullie op de hoogte!
16 mei 2011 om 17:51 #17886752hangt je dynamo ver genoeg van je carroserie af.
heb het ooit bij mijn zwager zijn combo gehad, nadat we er een 16v in hadden gebouwd.
duurde ook even voor we het hadden gevonden, maar de verf word toch een keer dun, haha.groeten.
16 mei 2011 om 21:11 #17886753Hey, bedankt voor het meedenken, maar het is gewoon een blok met V-snaar en ik kan er ruimschoots mijn hand tussen kwijt…
Ik heb nog een tijdje gedacht dat het mijn schakelstang was die op het schutbord aanliep, dat ik op die manier contact geluid had van mijn bak op het schutbord… Zo klinkt het namelijk wel een beetje, alleen heb ik er al een nieuwe schakel stang in zitten en het gat in het schutbord aangepast, dus die loopt ook echt wel vrij.
Remmen lijken het toch ook niet te zijn, als ik ze een beetje intrap dan verandert er niks aan het geluid…
20 mei 2011 om 11:41 #17886754Nou ik hoor dus als ik aan de wielen draai met de hand bij de korte steekas aan de bakzijde rrrrrrr bij de homokineet vandaan komen. Dus denk toch steekas rot…. :(
Of de lagers in de bak?? :cry
Zijn die lagers makkelijk te vervangen?? Want dan wil ik dat ook gelijk maar doen…
21 mei 2011 om 05:48 #17886755Ik heb nog 2 goede bakken liggen zonder bijgeluiden !
23 mei 2011 om 21:01 #17886756Jongejongejonge….dus bij iemand in de buurt een bak geregeld, met de korte steekas… Eerst de steekas er in, maar dat haalde niets uit, dus toen maar de voorbereidingen getroffen om de bak te vervangen en toen ik de veerpoot er uit had gebouwd toch eens een zetje gegeven aan de naaf…. EN WAT DENK JE???!!
Toch de wiellagers rot! :fy1
Die zitten er dus amper een jaar in!! En maakten dus vanaf het begin al herrie schijnbaar, maar ik heb toen de ombouw van het blok tegelijk gedaan, met bak… Dus dacht gelijk maar nieuwe wiellagers, en daarna dacht ik dat die het dus niet konden zijn…. :(
Dus nu maar echte SKF erin en wat een weelde van stilheid, wat rolt dat soepel ineens!!
Dat geluide wat ik dus hoorde bij het draaien van de wielen is gewoon het diff. en is het normale geluid wat die maakt, andere bak maakt precies het zelfde geluid….
Ben wel blij met het resultaat ondanks dat het bijna overeen komt met naar parijs rijden via moskou.
24 mei 2011 om 15:20 #17886758Goed van je dat je het probleem gevonden hebt.
En opgelost, das ook fijn !!!Groet, Rik
25 mei 2011 om 05:57 #17886759Ja zeker, wel cool ook dat bij ons bedrijf de lagers binnen 20 minuten werden gebracht! En om de hoek zit een bedrijfje die ze er even in perst…. Was binnen anderhalf uur gepiept vanaf het constateren tot het oplossen… king:
25 mei 2011 om 18:06 #17886757tegenwoordig moet je heel goed oppassen met lagers
zitten veel namaak spullen tussen made in china
ook in doosjes van SKF25 mei 2011 om 20:03 #17886760Hah, niet alleen met lagers… Ik werk in de electronica en je wil niet weten wat je daar voor namaak rommel tegen komt!! Zelfs onze leveranciers kopen soms per ongeluk zo’n foute partij op!! :cry
Ik heb al eens een condensator zien ontploffen die diep in het systeemplafond was geschoten! :fy1
Lees dit maar eens:
http://sound.westhost.com/fake/counterfeit-p3.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.