Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Wat voor een blok is dit??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2011 om 10:56 #17230376
Het heeft alle schijn van een c16se maar ergens klopt er iets niet. De DIS module is anders, zit in een Corsa uit India.
EDIT: Omschrijving bij de foto zegt X16NE, maar kan dat? Klopt dat??
3 januari 2011 om 18:05 #17787172Nee is geen X16NE, maar een 16NZR.
3 januari 2011 om 18:48 #17787173een corsa uit india?? hoe is die hier verzeilt geraakt dan??
grtz jens4 januari 2011 om 00:03 #17787174via google op internet, ding staat daar nog hoor. :D
Dit stond erbij
– รูปเครื่องยนต์ข้างล่าง ผมถ่ายมาจากคันจริง เป็นคอร์ซ่าแวน เครื่อง 1.6 เช็คจากสมุดจดทะเบียนและเอกสารต่าง ๆ จนมั่นใจว่าเป็นเครื่อง 1.6 จริง แต่ไม่อาจระบุรหัสเครื่องยนต์ได้ เป็นรถประกอบโดย GM India ในปลายปี 2001 จากข้อมูลที่ค้นมา น่าจะเป็นเครื่องยนต์รุ่น X16NE (GM India เริ่มนำเครื่องยนต์รุ่นนี้มาใส่ในโอเปิ้ลตั้งแต่ปี 2000)
– พวกชิ้นส่วน อะหลั่ยที่ต้องเปลี่ยนตามระยะทาง อาทิ สายพานราวลิ้น ลูกรอก หาได้ในไทยไหมครับ และมีชิ้นส่วนพิเศษตัวไหนที่อาจหาไม่ได้ในบ้านเรา เผื่อผมจะได้สั่งของใหม่เก็บเอาไว้ก่อน อย่างเช่น โมดุล DIS (ที่อยู่แทนจานจ่าย)
– ขอบพระคุณมากครับพี่สินMaar het is volgens mij wel een c16ne, ben aan het googlen geweest, en dit is namelijk een multipoint injectie, vandaar dat ie qua aanblik lijkt op een c16se.
Hier een ander voorbeeldje. Oa. ook geleverd in de Astra F die daar gewoon tot ergens in 2000 te koop was.
4 januari 2011 om 07:08 #17787175C16NE bestaad bij mijn weten niet. Deze motor zou enkel kunnen zijn een 16NZR, C16NZ, X16SZ, X16SZR, C16SE.
De NZR motoren zijnenkel met deze onsteking en kunstofafdekkap geleverd zoals op de foto. Niet enkel in india, maar ook hier in nederland, zullen er te vinden zijn.4 januari 2011 om 12:05 #17787176Correctie, x16ne. C16ne bestaat idd niet.
http://www.indiacar.com/buyusedtips/opelastra_pet/index.htm
Ik heb hier een artikel over de astra daar. Daar komt de 16nzr aan bod en daarna de x16ne. Het verschil is de multipoint injectie. Optisch lijkt het een c16se maar hij heet ne omdat waarschijnlijk de compressieverhouding lager zal liggen. Hij levert ook 5 pk minder. Het kan natuurlijk een motor zijn die wij niet hebben gekend omdat de astra hier al vervangen was door de g. Het is natuurlijk niet ondenkbaar dat GM een blok ontwikkeld voor een markt van ongeveer 1 miljard mensen.
4 januari 2011 om 22:59 #17787177aan het inlaat en de dis te zien gewoon een Z16SE
willem
5 januari 2011 om 00:16 #17787178toch is die inlaat anders Willem:hmmz
5 januari 2011 om 00:32 #17787179Jup, kan met de milieu eisen te maken hebben.
inaat heeft meer weg van dat van de C16SE
Willem
16 januari 2011 om 19:46 #17787180Kom nog wel meer maffe praktijken tegen nu ik aan het googlen ben voor de opelpedia:
Dit is een familielid van de c20ne en de seh maar deze heeft een turbo. Ziet er gelikt uit, ligt in auto’s in zuid-amerika.
Hij heet C20GET en is voorzien van een Garret T25 turbo, mooi spul!
16 januari 2011 om 22:24 #17787181[rquote=1843857&tid=139589&author=Astraman]Kom nog wel meer maffe praktijken tegen nu ik aan het googlen ben voor de opelpedia:
Dit is een familielid van de c20ne en de seh maar deze heeft een turbo. Ziet er gelikt uit, ligt in auto’s in zuid-amerika.
Hij heet C20GET en is voorzien van een Garret T25 turbo, mooi spul!
[/rquote]
Zit ook nog wel eens te zoeken op google.
is idd grappig wat je af en toe tegen komt.16 januari 2011 om 22:56 #17787182[rquote=1843857&tid=139589&author=Astraman]Kom nog wel meer maffe praktijken tegen nu ik aan het googlen ben voor de opelpedia:
Dit is een familielid van de c20ne en de seh maar deze heeft een turbo. Ziet er gelikt uit, ligt in auto’s in zuid-amerika.
Hij heet C20GET en is voorzien van een Garret T25 turbo, mooi spul!
[/rquote]
Yup, das een C20GET idd.
Een C20NE met iets verlaagde compressie (8,5 vs 9,2), ander inlaatspruitstuk en een intercoolerloze, watergekoelde Garrett T25 turbo op 9PSI (ongeveer 0,6bar) bij wide-open-throttle.
Produceert ongeveer 160 paarden.Heeft als bijnaam de “Zuidafrikaanse Turbo” en zit onder andere in de Pontiac Sunbird.
De verlaagde compressie is vanwege de lagere octaan brandstof in amerika. Hier in NL zou je als equivalent een C20NE kunnen voorzien van een intercoolerloze, met water gekoelde, T25 turbo. Dan zou je icm Euro95 ook wel ongeveer 160PK halen.
17 januari 2011 om 13:06 #17787183Das toch ongeveer wel een droomcombi, een c20ne is niet kapot te krijgen en dan met een lekkere turbo erop zo’n 160pk erin. Moet volgens mij wel relaxt rijden. Minder hitsig en gevoelig als een LET igg, ok ook 40 paarden minder.
20 januari 2011 om 17:08 #17787184[rquote=1844293&tid=139589&author=Astraman]Das toch ongeveer wel een droomcombi, een c20ne is niet kapot te krijgen en dan met een lekkere turbo erop zo’n 160pk erin. Moet volgens mij wel relaxt rijden. Minder hitsig en gevoelig als een LET igg, ok ook 40 paarden minder.[/rquote]
Is inderdaad mijn droom om die combi ooit te bouwen… nu het geld nog :P
Het is trouwens al gedaan, door Freek. Klinkt heel bruut en gaat goed hard :)*McKaamos begint maar spaarcentjes bij elkaar te sprokkelen. :angel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.