Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Wat voor een blok heb ik en wat kan er allemaal in
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2007 om 22:33 #17368821
Origineel gepost door seh power
sorry ron maar dat zijn dan wel verschillen in astra kadett sferen als ik me niet vergis.groeten
dat ook . ;)maar in de 18e serie in de kadett zijn er ook twee verschillende ( onderste ) steunen
13 december 2007 om 23:10 #17368822Origineel gepost door FoZ
wat is het verschil en de + en – punten bij het inbouwen?hoeft niet gelijk super snel te gaan maar een lekkere rappe gezinsauto :D
Ik heb zelf een Astra 2.0i CD (C20NE) uit ’93 gehad. (origineel)
Dit is dezelfde motor als in de GSI 8V Dus met 115pk, deze is gewoon geleverd in de station, en was een heerlijke redelijk zuinige motor.
ik had dan wel het voordeel van de lange versnellings bak (lange verhoudingen dus weinig toeren op de snelweg)
ik reed gemiddeld een 1 op 13 a 1 op 13.5 (zelfs met airco aan was 1 op 14 te halen :D)
prestaties: (fabriekswaarde
0-100: 9,5 seconden (9,5sec)
top: 217km/u navigatie (190km/u)
gemiddeld verbruik: 1 op 13.5
lange afstand verbruik: 1op 15 (airco aan)Als je een 8V motor in bouwt, kun je het beste je eigen bak gebruiken, dat is namelijk de zelfde bak als de 2.0i CD gebruikt
Willem
30 december 2007 om 18:52 #17368823wat is het verschil met
z18xe
z18xe1
z18xe23 januari 2008 om 16:45 #17368824de z18xe ken ik alleen uit de corsa c gsi.
de z18xe1 en 2 ken ik niet.
wel de x18xe, en de x18xe1 de xe2 ken ik ook niet
z18xe = 92kw of 90kw als ie in een vectra ligt
z18xer= 103kwx18xe = 85kw
x18xe1 = 85kwzullen wel wat kleine vernieuwingen zijn gok ik.
10 januari 2008 om 21:34 #17368825Z18XE = 125pk > corsa-C astra-G Vectra-B+C
X18XE1 = 115Pk > astra-G vectra-B
X18XE = 115pk > astra-F – Vectra-B
C18XE = 125Pk > Astra-F (GSi 16V van 93 t/m 94)
C18XEL = 115pk > Astra-FZ18XER = mij niet bekend / niet in NL geleverd
Z18XE1 = Bestaat (nog) niet!!
Z18XE2 = idem1 april 2008 om 19:23 #17368826Een X18XE1 is smallblock, alle andere 1800 en 2 liter motoren zijn big block.
C20NE lijkt me niet eens zo’n gekke keuze bij je Astra.
10 januari 2009 om 12:10 #17368827Gewoon deze blijven rijden totdat die op is, die kan nog wel een paar jaar mee, of verkopen en dan een snellere kopen.
Klik hier:
http://www.autoweek.nl/autovergelijker.php?merk=Opel&model=Astra&waar=specsonderin zie je de astra station staan. zoals je kan zien is de eerste serie met een 2.0 8v-115pk en een 1.8 16v-125pk geleverd. En de tweede serie met een 1.8 16v-115pk (opvolger van 2.0 8v) en met de 2.0 16v -136pk geleverd, deze serie zelfs in gsi-uitvoering.
Dus wat zal je moeilijk gaan doen……… Er zijn er zat.
10 januari 2009 om 14:35 #17368828origineel gepost door GH45T
Een X18XE1 is smallblock, alle andere 1800 en 2 liter motoren zijn big block.C20NE lijkt me niet eens zo’n gekke keuze bij je Astra.
Z18XE is ook een smallblock, is namelijk een vermoderniseerde X18XE1
Willem
17 januari 2009 om 19:29 #17368829Bij mijn vorige werkgever (opel dealer ) hadden we een Vectra A 1.8 in onderhoud die werd ingeruild met 411.000 km op de klok. Had altijd op benzine gereden en liep gewoon goed.
De Opel 1.8/2.0 motoren zijn gewoon degelijk in tegenstelling tot de 1.4/1.6 e.d. waar de koppakking nog wel eens de geest wil geven.
Als ik jouw was reed ik gewoon door. Waarom nu veel werk op de hals halen en geld in steken als ‘t nog mooi loopt?! Als je bijv. alleen maar prive rijdt (zeg 15.000 p/j) en je rijdt er eens een ton (100.000) bij op ben je al 6 jaar verder. Wie zegt dat je dan nog met je Astra rijdt?Het is vaak zo dat de motor de auto overleeft, m.a.w. een auto wordt eerder afgeschreven omdat ie verrot is dan dat de motor overleden is.
Je moet uiteraard helemaal zelf weten maar dit is mijn mening. Auto’s zijn een grote hobby van me maar ik rijdt het liefst zo voordelig mogelijk in de auto die ik mooi vind. Dus netjes onderhouden en gewoon doorrijden en niet elke 2/3j ruilen
btw de rekord in m’n avatar is m’n 2e auto en die moet gewoon lopen en niet zeuren dus het bovenstaande geld voor deze in mindere mate:P18 februari 2009 om 14:47 #17368830er is voor zover ik weet ook een 2.0 16v in de astra station geweest. ook een gsi uitvoering volgens mij
18 februari 2009 om 18:18 #17368831niet de C20XE..
wel de X20XEV, na’95
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.