Forumindex › Forums › Modellen › Astra › wat vinden jullie van japanse en italiaanse auto’s??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2011 om 19:48 #17239339
omdat er ook een topic liep over vw en een beetje ford, dacht ik, misschien een leuke discussie.
opel v/s jap en italia auto’s
ik weet niet hoe ze technisch zijn. wel weet ik dat die honda 1.6 16v vtec 160pk bloed en bloedsnel zijn, geen opel gsi of opc die die bijhoud.
vind het daarnaast opzich leuke wagens, een merk opzich, niet vergelijkbaar met een ander merk.tja, alfa vind ik al jaren de mooiste auto’s maken, gezien de afwerking en disign zijn het gewoon gelikte auto’s, mankeert niets aan. zowel de oude als de nieuwe modellen. denk dat daar weinig auto liefhebbers omheen kunnen.
fiat heeft ook leuke modellen, en denk persoonlijk dat het een onder gewaadeert merk is.
graag jullie input, ben toch wel benieuwt.
voor mij opel trouwens hoor :jerry
3 augustus 2011 om 20:09 #17896877Italianen kunnen echt mooie autos maken, met alle respect daar kan geen enkele Opel aan tippen.
Of ze kwalitatief net zo goed zijn, weet ik niet maar Italianen koop je met je hart ;)Japanners heb ik weinig mee :sleeping
3 augustus 2011 om 20:18 #17896878Mocht ik ooit flink wat geld hebben koop ik een jap.
De Mitsubishi evo, nissan skyline r34, Gt-R en Scooby’s zijn altijd al mijn favoriete wagens geweest.Ik zelf vindt Italianen lelijk, die spitse neuzen van alfa zien er niet uit, de Fiat’s zijn vogens mij met legoblokken ontworpen.
Smaken verschillen gelukkig maar…3 augustus 2011 om 20:21 #17896879Ik heb gisteren mee mogen rijden in een Nissan Skyline R32 GTR met 450 PK.
Wat een geweld :shock: :shock: :shock:
Ben met een hele grote smile weer uitgestapt :D .
Zou zelf ook nog wel eens een Skyline willen hebben :jerryNog even een edit voor turbosix:
Italiaanse auto’s zitten natuurlijk ook erg mooie bij.
Ferrari, Lambo e.d.Maar voorlopig blijft het Opel :jerry
3 augustus 2011 om 20:23 #17896880En wat vindt je van Italiaanse auto’s Tommy?
3 augustus 2011 om 20:34 #17896881Italiaanse auto’s : tot en met de jaren 80 erg leuke modellen, daarna is het hard achteruit gegaan, uizonderingen daargelaten (Delta Integrale bijvoorbeeld).
Qua uiterlijk van de nieuwere modellen: ik ben geen fan van de retro-look, vooral gebruikt door Alfa. Alleen de nieuwe Fiat 500 is wel leuk geworden.
Qua kwaliteit van de nieuwere heb ik mijn twijfels. Ik hoorde bijvoorbeeld eens van een Alfa 156-leaserijder, waarbij voor de zoveelste keer alle controlelampjes op het dashboard gingen branden, dat de garage aan hem vroeg op hij zelf op het dashboard wilde slaan of dat zij het voor hem moesten doen…… :wtfJapanners : over het algemeen saai maar betrouwbaar.
Gelukkig maken ze ook wel een aantal leuke (vooral turbo-) speeltjes : Skylines, Impreza’s, Evo’s enzo. Die zijn wel lekker…..De echte supercars (Ferrari, Lambo, enz.) laat ik hierbij even buiten beschouwing.
En een Honda 1.6 16V Vtec bloedsnel ?
Ach, ik heb in het verleden met diverse D-Kadetten (C)20XE gereden en volgens mij nog nooit een sprintje van een Vtec verloren.
Zelfs met een D-Station C20XE met 4 man erin trokken we er een CRX Vtec eruit.
(En ja, die deed wel zijn best. Toen we verderop wat rustiger reden, kwam hij voorbij met een :thumbup uit het raam)3 augustus 2011 om 22:28 #17896882vind het allemaal wel leuk spul.
vind de Japanse en italiaanse supercars geweldig, zeker de Japanse met (twin)turbo.
ook de wat minder Jappen kunnen mooi zijn, zoals de Honda Civic EG6, of de Mitsubishi Colt.
de JDM scene volg ik dan ook wel een beetje te goed.de Italiaanse auto’s van nu, de Alfa’s en Fiat enzo vind ik qua look net niet.
de 500 en Stilo van Fiat kunnen nog wel, maar de Alfa’s vind ik idd niet echt mooi.
de 8C kan nog (vooral de koplampen en achterlichten zijn niet het mooiste daaraan), de rest is nog minder.maar daarintegen (moet eigenlijk in de andere topic’s) vind ik ook VW en Ford en noem maar op wel leuke modellen maken.
vind dat elk merk wel mooie modellen heeft, maar ook zitten er ook wel eens gedrochten bij.even een greep uit mooie auto’s:
Dodge Challenger, Nissan Skyline BNR32 GT-R, R33 GT-R en R34 GT-R en de Silvia Reeks (S13,S14 en S15), Datsun 240ZX, Mitsubishi Evo (vanaf de 5 tot de 9), Mazda RX-7 FC, VW Golf 2, Porsche 911 (996), en ga zo maar door. ;) :Pben gewoon een Autofiel, al zeg ik het zelf. :P
4 augustus 2011 om 04:42 #17896883De meeste Japnners zijn heel betrouwbaar.
Toyota bijvoorbeeld zijn echt hele degelijk en sterke auto’s.
Voor italianen geldt het vaak andersom.
Vandaag de dag is er een hoop anders, iedereen barst uit zn scharnieren van de electronica en alles wat er vroeger niet op zat kan nu wel stuk.Voor betrouwbaarheid zou ik nog steeds voor een jap keizen. Voor looks de italiaan.
Op Lexus voor het interieur na (naar mijn mening) is het deisgn van de Alfa altijd al onovertroffen geweest.
het nadeel is dat design altijd alles was, en rest kwam later.
Dit zie je zowel in het interieur als de auto zelf. De klassiekers van “prachtige dash, maar wel zijn de radio-cdspeler vergeten” of “super mooie neus…ai shit een bumper moet er verplicht op” zijn bij alfa niet onbekend, nee echt niet, true story!En de Alfa’s staan nu niet echt bekend om betrouwbaarheid. Zowel motorisch als electronica is het soms echt een hel.
Maar als hij rijft, rij je ook echt iets moois.4 augustus 2011 om 07:43 #17896884Ben zelf niet zo kapot van Alfa en italiaanse auto’s, buiten dan Ferrari. Maar das niet echt mijn prijsklasse :D
Toyota Supra vind ik echt super, hele gave wagen. Maar dan praat je ook over een andere prijsklasse als opel in die tijd.
Mitsubishi evo is een icoon, net als de Subaru Impreza. Heb zelf een Impreza gehad, geweldige auto om te rijden, alleen van binnen zo ouderwets en echt hard plastic. Mijn Broer rijdt het nieuwere model impreza, hierbij is dit al stukken beter. Maar had ik geen OPC dan reed ik zeker Impreza. ( Model 2003 t/m 2005 )
Van Honda ben ik niet zo kapot, vind de modellen niet mooi, dit is natuurlijk smaak.
Voor mij 1 auto die er hoog bovenuit steekt, de nieuwe Nissan GTR, wat een wagen. Hoop daar nog ooit een keer in te mogen rijden!!4 augustus 2011 om 08:01 #178968851 ding weet ik wel van die jappen, die bouwen verdomd sterke blokken, krijg je niet gauw kapot.
laatst nog een hyundai naar de sloop gebracht, stok op het gas pedalen en laten brullen, na 10 min liep ie nog mooi vol gas door, de kraan de radiateur er voor weg gerost, duurde nog 5 minuten dat het einde verhaal was.
en heb wel meer gevallen met die jappen mee gemaakt qwa blokken4 augustus 2011 om 10:49 #17896886Hyundia komt uit Korea
4 augustus 2011 om 10:50 #17896887En zo goed zijn ze niet.
Erwin
4 augustus 2011 om 11:09 #17896888ik vind het eten uit italie beter dan de wagens
de ouwe alfa’s waren echte roestbakken, opel had de naam alfa de faam:D
zelfs heb ik liever een goede porsche als ‘n ferrari
de jappen daar in tegen kunnen er wat van
toyota en nissan zijn hier mijn 2 favorieten
bij nissan natuurlijk de skyline gt/r v-spec
en bij toyota, verassend de starlet glanza v 1.3 turbo
Humzz, zo’n starlet blokje in mn astra hahaha4 augustus 2011 om 19:00 #17896889zal je jullie eens wat nieuws vertellen.
hyundai is een merk die je in de gaten moet houden.
een maat van mij werkt al enkele jaren fulltime bij de hyundai dealer. en vanaf een kleine 10 jaar terug zijn het echt probleemloze auto’s geworden. met name de getz is echt een super model, vooral de 1.3 die dingen lopen ton na ton, en nooit mankeert er wat aan.
apk, bandjes, uitlaat, remmen, beurtje, verder nope.wij hebben vroeger een excel gehad uit 94. oude model, ding had 280000 gelopen, 4 jaar in gereden, alleen 2 voorbandjes vervangen. auto rijd nu nog rond :wtf is een kleine 10 jaar terug dat we die auto hadden.
leuke reacties tot nu toe
4 augustus 2011 om 19:17 #17896890@Robert_corsa
Wij hebben laatst een nieuwe krukas in een Getz moeten zetten. auto had pas 50.000 gelopen.
probleem was dat de nokkenschijf waar de krukassensor zijn signaal vanaf haalt was uitgeslagen (deze zit op de as van de krukas waar ook de poelie op komt) gewoon klote materiaal die krukassen.
Heeft de dealer zelf toegegeven.
dus denk je een goedkope auto te rijden, moet je een paar duizend eurie’s aftikken……
maargoed, dat is mijn ervaring.
zullen vast meer modellen zijn die probleemloos lopen ;)mwha, Jappen heb ik niet echt veel mee.
EVO’s STI’s enz. uitgezonderd.rest van het spul is allemaal saai qua disign.
denk een Totota, Mazda.
Koreanen zijn nog een tandje erger.Italianen:
Alfa’s van de laatste tijd zijn wel mooi.
Lambo en Ferrari natuurlijk ook.
alleen qua betrouwbaarheid laten ze nog wel eens te wensen over.Doe mij maar een Duitser.
BMW blijft toch wel hoog op mijn verlanglijstje.
OPEL natuurlijk ook :jerry4 augustus 2011 om 19:24 #17896891@robert_corsa wrote:
zal je jullie eens wat nieuws vertellen.
hyundai is een merk die je in de gaten moet houden.
een maat van mij werkt al enkele jaren fulltime bij de hyundai dealer. en vanaf een kleine 10 jaar terug zijn het echt probleemloze auto’s geworden. met name de getz is echt een super model, vooral de 1.3 die dingen lopen ton na ton, en nooit mankeert er wat aan.
apk, bandjes, uitlaat, remmen, beurtje, verder nope.wij hebben vroeger een excel gehad uit 94. oude model, ding had 280000 gelopen, 4 jaar in gereden, alleen 2 voorbandjes vervangen. auto rijd nu nog rond :wtf is een kleine 10 jaar terug dat we die auto hadden.
leuke reacties tot nu toe
ik heb anderhalf jaar geleden een hyundai excel ’01 van een vriendin omgeruild met een astra x16sz ’95
dealer zei dat het de inspuitcomputer was een andere garage zei dat het aan het gassysteem lag
en ik zei dat kreng loopt op 3 poten en de koppakking is lek, water uit uitlaat en als je geen gas bij gaf sloeg ie af
maar over een ding waren we het alledrie eens en dat is dat het een dure reparatie ging worden
ze heeft inmiddels 15.000 kilometer afgelegd met de astra, zonder problemen :thumbhyundai is bij mij dus :thumbdown
4 augustus 2011 om 19:30 #17896892+1 :mrgreen:
4 augustus 2011 om 19:52 #17896893nou, toch hoor je heel veel goeie verhalen over hyundai hoor.
bewijs is er, de getz is al een paar jaar op rij de beste 2de hands auto die je kan kopen, getest door de anwb geloof ik, dus ook gekeken naar mankementen, etc.4 augustus 2011 om 21:29 #17896894IK vind japanse echt goeie auto’s alles werk altijd en niks rammelt, piept, kraakt en zijn verschrikkelijk taai . alleen jammer dat er vind ik dan dat er totaal geen emotie bij die auto’s zit.
Italiaanse auto’s zijn auto’s waar wel wat emotie aan zit. Maar ja het probleem bij die auto’s is dat alle onderdelen eigenlijk wel goed zijn zolang ze niet gemonteerd worden zodra zo een fiatje of iets dergelijks in elkaar word gezet dan gaat het hier en daar mis.
4 augustus 2011 om 21:32 #17896895AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb met beide niks, al zitten er wel leuke italiaanse auto’s bij en zijn de japanners erg goed :)
5 augustus 2011 om 10:08 #17896896@robert_corsa wrote:
nou, toch hoor je heel veel goeie verhalen over hyundai hoor.
bewijs is er, de getz is al een paar jaar op rij de beste 2de hands auto die je kan kopen, getest door de anwb geloof ik, dus ook gekeken naar mankementen, etc.Van wie hoor jij die verhalen ??
Van je maat die bij een merkdealer werkt ?
Een maat van me heeft bij een Toyota dealer gewerkt.
Daar kwamen, volgens hem, twee soorten auto’s :
1. Oude bejaarden, die hun starlet of corolla ieder jaar netjes een beurtje geven (= om de paar 1000 km) en die daardoor superbetrouwbaar zijn.
2. Leasebakken, meestal afgetrapt, maar door de vele km’s vaak onderhoud, waardoor ook dreigende storingen vaak opgemerkt en voorkomen worden.
Maar hij heeft daar ook meegemaakt dat een Toyota wel degelijk stuk kan……De ANWB ?
De Wegenwacht heeft wel verstand van auto’s, maar de mensen die dat blaadje van ze in elkaar knutselen, dat zijn volgens een stel geitenwollensokkenfietsers met een hekel aan auto’s….Heb je trouwens al eens met zo’n Getz ( :puke ) gereden ?
Ik wel. Vond het ding vaag en gammel aanvoelen.
Precies zoals die andere Hyundai’s die ik gereden heb.5 augustus 2011 om 10:58 #17896897het is ook niet voor niets dat je zelden tot NOOIT een getunede hayundaji ziet :D :jerry
5 augustus 2011 om 11:48 #17896898Ik vind ieder merk wel mooie en minder mooie types hebben, maar daar in tegen zijn er wel gewoon een paar merken die me niet zo aantrekken (niet dat het verkeerde auto’s zullen zijn maar toch)
Ik heb een jaar of 9 geleden een mazda 323F 2.0 V6 gehad. Hij heeft me nooit late staan, maar die V6 blokken van mazda beginne bij +/- 120.000km toch wat olie te verbruiken (inwendig bij de benzine) maar zolang je het in de gate blijft houden en bijvuld is er niks aan de hand.
Na een tijdje (in de fast & furious periode) toen toch ook maar wat andere bumper enz erop gezet ;)
En na een paar jaar was het olie bijvullen vort best wel veel en daar wou ik dus vanaf, maar aangezien het reparen van het blok behoorlijk duur was, via via een 2.5 V6 KL-ZE J-spec blok uit japan (+/- 200pk) op de kop kunnen tikken en die er maar in gehangen :D
Heb de auto z’n 5 jaar met plezier gehad, gewoon het geluidje van z’n v6 in combi met een sportuilaat klonk gewoon geweldig.5 augustus 2011 om 16:50 #17896899Toyota is ook niet alles meer in vergelijking met vroeger en dan vooral de diesels haha wat een drama zeg. Die diesels liepen kapot door verkeerde olie, er moest eigenlijk 5w30 in maar ze deden ik meen 10w40 erin. Opzich zou je dan denken van terugroepactie nieuwe olie erin, klanten informeren maar dat is niet gebeurd. Ik heb op werk al zo gruwelijk veel motorblokken uitgebouwd zien worden hahah 1 monteur kan het met zijn ogen dicht nu :jerry
Italiaanse auto’s zijn mooi maar volgens mij niet echt heel betrouwbaar :???: Japanse auto’s enzo ja beetje saai vaak en ik vind ze vaak niet fijn zitten, dan is de astra fijner haha :wors
5 augustus 2011 om 19:48 #17896900Bij de toyota diesels is het niet alleen de olie hoor die voor problemen zorgt.
De D4D motoren waren en zijn te zwak voor het vermogen dat ze leveren.
voorals de snelle D-Cat variant is een echt probleem geval.
Deze diesels vreten hun cilinderwand helemaal glad, en gaat ie heel veel olie verbruiken, let er maar eens op op de snelweg, hoeveel van deze diesels bij accelreren een oliewolk geven, en het zal je verbazen hoeveel dat er zijn.
wat heb ik met italianen:
– Alfa Romeo, is zeker niet zo slecht als iedereen zegt, kijk maar eens naar kilometerstanden waarmee de gebruike varianten te koop staan.
– zeker de 2.4 JTD diesel motor is een betrouwbare vlotten en superfijne dieselmotor (5cilinder diesel)
– uitrusting is altijd bovenmaats, veel extra’s op de italianen
– ook Fiats zijn zeker niet slecht, deze kunnen vaak veel kilometers mee.Alfa, Fiat en Lancia en foutmeldingen zijn een gemeengoed, daar moet je doorheen kijken.
heb hier fiats gehad met dik 400.000km op de klok, zowel benzine als diesel, waarvan de motor nog in zeer goede staat was (beter als menig Opel op dezelfde kilometerstand, en dat waren geen simpele 8kleppertjes, maar de 16V’s en 5cilinders van Fiat, en 1 alfa 164 3.0 24V Q4 1993 447.000km bij laatste keer onderhoud, de eigenaar heeft m ingeruild op een Maserati quatropporte BiTurbo 1992.Japanners:
Betrouwbaar:
– Wanneer je ze goed behandeld en niet mishandeld zijn Jappen betrouwbare partners, gewoon voor dagelijkse ritten kun je deze auto’s jaar na jaar, kilometer na kilometer blijven rijden.
ga je ze mishandelen (Circuit rijden met een Starlet 1.0 12V 1986 / Mazda MX6 V6 / Toyota Corolla 1.6 16V GTSi 1992), dan gaan ze kapot, daar zijn ze niet voor gemaakt!!
Ook geld dat voor de Exoten, deze kun je prima goed rijden, als je het maar niet te vaak en zeker niet te lang achter elkaar volhoud, ook de japanners kennen problemen, zeker op electrisch vlak tegenwoordig, maar ook Mechanisch Impreza’s blijven heel, zoalng je er niets aan doet om m sneller te maken, doe je dat wel komt de aandrijflijn meestal wel tot een Death stop, ook de motortjes en daaraan hangende turbo’s willen wel kapot hoor, met net zoals elke japanner, behandel m goed, en het blijft heel..
verder zit er weinig emotie aan de Jappen, zo ook de Exoten, stap eens in een Skyline, impreza 300ZX of iets anders exotisch japans, en je treft een gezinsauto interieur aan, dat zonder blikken of blozen in een Superauto word geplant.
dat in tegenstelling tot de ECHTE Exoten de nissan 240Z en 260Z bijvoorbeeld, die hebben een Superdik dashboard en goede vooral bij de auto passende stoelen middenconsole en interiuer en sublieme motor bak cardan combinatie….
ik heb echt genoten van het rijden met een 260Z uit de 70er jaren!!! gewoon geweldig, heb ik meer van genoten dan een superrit in een Imrpeza of Skyline
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.