Wat vinden jullie van de Zafira 1.6 moter..

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Wat vinden jullie van de Zafira 1.6 moter..

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Fluffie

Niet te traagjes.
      Of gewoon normaal?

Had namelijk een 406 SR 1.8 16V.
      Merk wel het verschil een beetje.

janneman vectra c

Als ik het goed heb heb je nu 12 Pk en 5Nm minder , de topsnelheid is ongeveer 18 km omlaag
        0 tot 100 scheelt maar 0,5 seconde en wegenbelasting denk ik èèn klasse hoger maar hij is wel zuinigerking:

Jan

Fluffie

Ja klopt daar zag ik net der vergelijking in haha.

Vectra77
          Deelnemer

Heb na vele Opels een uitstapje gemaakt naar een Peugeot 306 Break 1.8 16V XS.

De 1.6 16V is geen beest, maar kan goed meekomen in de stad en op de snelweg, hij is VEEL zuiniger dan de Peugeot.

zafiraatje

Ik rij er nu zo’n 3 jaar in en ben best wel tevreden. Het is natuurlijk een basis-motor dus veel moet je er ook niet van verwachten. Om hem toch goed mee te laten komen in het verkeer zit er ook een hoge-toeren bak onder, waardoor je bij 120km/h in z’n 5 al 3500 toeren maakt.
              Zuinig is ie best wel en zelf rij ik ook anticiperend, waardoor ik gemiddeld 1 op 15 haal.

Ben benieuwd hoe hij zou presteren met de andere versnellingsbak die een ‘normalere’ overbrenging heeft.

johnnyzafira

Heb mij Zafira B nu 4 jaar en ben er erg tevreden over. Alleen bij heel warm weer en airco aan heeft hij niet zoveel meer over om goed mee te komen. Schakel je de airco weer uit, dat is hij zeker niet traag. Ga er elk jaar mee naar Spanje..afgeladen met bagage, twee volwassenen en drie kids. Route de soleil is geen probleem voor de Zaf en ook de 1800 kan ik goed volgen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.