Wat vinden jullie de mooiste kleur voor de Astra J Tourer?

Forumindex Forums Modellen Astra Wat vinden jullie de mooiste kleur voor de Astra J Tourer?

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Klaasvaker
    Deelnemer

@Astra_DLS wrote:

1100 km op de teller.. Wrl op een camping dus wat meer onverharde en smalle wegen. Maar wit blijft em goed staan.

Via Tapatalk

Deze velgen met wit :wors

Klaasvaker
      Deelnemer

@aapje1963 wrote:

Zoalshet er nu uitziet gaat we voor een K 1.0t wij rijden alleen privé niet zo km en ik vondt hem heerlijk rijden ook op snelweg genoeg kracht zonder terugschakelen ik heb nu een Vectra 2.2 direct 155 pk 8200 km maat ik vond de K niet echt onderdoen bij achter een auto afzakken in snelheid en dan inhalen zonder terugschakelen. De 5bak Is ook prettig geen gemis 6 lage touren bij 130lekker rustig.bij snel optrekken hoor je de drie cylinder mask klinkt wel lekker eigenlijk ik Was echt blij verrast ik had een vooroordeelocer drie cylinder..
        Om nu een toch weer behoorlijk duurdere 1.4 te nemen vindt ik te…. Met nog geen 10.000 km per jr.
        Mag toch nog 1150 kg trekken.

Het wordt dus waarschijnlijk een voorraad model kleur hierboven.. Hierboven Is een Opel Nl auto. Proef in gereden.morgen komt de Astra op transport bij onze dealer en…. Gaan we weer kijken
        Hij heeft wel Agr stoelen en veel opties… 53jr en mij. Eerste nieuwe auto ben best…[PARTY POPPER][CHEERING MEGAPHONE][CHEERING MEGAPHONE]

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Ik was ook heel verbaast over die 1.0. Zeker buiten de autobaan vond ik hem echt pit hebben. Op de autobaan was het ook goed te doen als je je in NL aan de snelheid houdt. Nu heb ik een Astra K 1.4 120pk dus ik had het liefst de 125 pk versie gehad. Net iets meer vermogen met een lichtere auto. Helaas is die in heel Europa behalve NL te krijgen :wtf

Uiteindelijk was de 1.0 niet echt een optie meer omdat ik toch een echte automaat wou.

Mooi dat je een voorraad model kon vinden. Ik wacht al maanden en zie nog geen licht aan het einde van de tunnel.

aapje1963
        Deelnemer

Dit is hem geworden,
          Opel Astra Sports Tourer 1.0T S/S Edition

OPTIE’S

Kleur Granite Grey.
          Edition Introductie pakket
          Schuif/kantel dak
          Achteruitkijkcamera
          Deelbare achterbank 40/20/40
          Stoffen bekleding Formula Black met ARG stoelen.
          Ruimte besparend reservewiel
          Navi900 IntelliLink pakket
          Powerflexbar met Powerflexbar telefoonhouder
          Opel OnStar
          17″ Lm velgen RM6

Eigen wensen die er nog opkomen:
          Afkoppelbare trekhaak (netjes ingebouwd als fabriek komt een nieuwe strip onder achterbumper met afneembaar klepje.. Dus geen trekhaak is geen open gat.

Chroome deurdorpel beschermers 4x
          Beschermfolie op achter bumper
          Kofferbak schaal
          De laatste twee voor de Goldenretrever pup van 5mnd.

Waar ik nog aan twijfel is voor twee kleine zwarte spatlapdingen alleen voor.
          Ik heb dit eens gehad zag er… Zeker bij een donkere auto niet slecht uit.. En niet steeds dat vuil op onderkanten voordeuren.
          Dealer besteld ze we gaan even kijken of het staat en niet te veel opvalt.

Levering Zaterdag 3sept

Best spannend onze eerste nieuwe auto… Altijd occasions gehad..

Maar veel proefgereden Astra tourer J maar werd nooit echt blij… Niet echt een mooie gezien allemaal butsen krassen.. Ok het staat op straat maar sommige dingen liggen ook aan het baasje.. Ik keek evengoed rond 17.950 euro.dan wil ik een nette als nieuwe auto. Ik lever een showroomwaardig vectra van 2005 in het kan dus ook netjes 11 jr oud 82.800 km (Vectra gaat de handel niet in blijft bij de dealer te koop) Zal hem missen was gek op dit model en auto 2.2 dgi….. Maar waardige vervanger maakt alles goed.

Ik had ook een set stalen velgen met winterbanden besteld met bandensensors. Maar deze even uitgesteld.. Ik wil ook even op internet kijken of ik goedkoper uitkom als dealer.

Verkoper zei dat veel klanten in de wintermaanden zonder bandenspanning sensors rondrijden… Anders elke wissel inlezen van de sensors.
          Ik heb daar geen ervaring in mijn vectra waren de bandensensors eruitgehaald en uit geprogrameert.

Dus als iemand ervaring heeft graag.
          De velgen van de Astra zijn hetzelfde ook de steek en de Et alleen het naafgat schijnt 1 mm groter re zijn..

Dus even met bandenservice praten. 750 euro voor stalen velgen 16 inch en Dunlop banden en sensors is toch best geld… Is zo gekocht eerst verder speuren. Of prijs reëel Is en Dunlop een goede band.
          Ik heb onder de vectra Goodyear ultragrib
          Daar heb ik 5 band en velg van deze ook proberen te verkopen

Groene platen zitten erop… Maar ik heb met het eerdere afgebeelde model nogmaals de motor getest (wilde de onze nog even maagdelijk op 11 km houden :roll: maar nogsteeds echt overtuigt. Zeker voor ons particulier met nog geen 10.000 per jaar.
          Ik ben geen stadrijder meer en deel rond 130 140 en dat Was met de 1.0 heerlijk. Ook terugzakken in snelheid niet terugschakelen gaat boven verwachting goed.

Groetjes Arnold

arjontje
          Deelnemer

Om omprogrameren tegen te gaan bij een winterset.
            Kan je bij de bandenboer een set bestellen.
            En die klonen de originele sensoren.

Dan zit je niet met inleren continu.
            Rijden zonder sensoren geeft wel een irritante niet te wissen fout melding.

Verder zijn Dunlop banden goede winterbanden.
            Rijd er zelf mee (ik ben een grote zeikert met banden) en heb ze veel verkocht. En geen enkele klant had opmerkingen.

Vaak heeft Dunlop een leuke actie rond november.

Klaasvaker
            Deelnemer

@arjontje wrote:

Rijd er zelf mee (ik ben een grote zeikert met banden) en heb ze veel verkocht. En geen enkele klant had opmerkingen.

Ik heb begrepen dat de velgen van de Astra J ook passen op de Astra K. Kun je daar dan “gekloonde” ventielen in laten zetten?

arjontje
              Deelnemer

@Klaasvaker wrote:

@arjontje wrote:

Ik heb begrepen dat de velgen van de Astra J ook passen op de Astra K. Kun je daar dan “gekloonde” ventielen in laten zetten?

Als de velgen passen dan is dat mogelijk.
                Moeten alleen de banden er af en na het monteren van de ventielen er weer op.

aapje1963
                Deelnemer

@Klaasvaker wrote:

@arjontje wrote:

Ik heb dat ook begrepen enige verschil Is naafgat 1mm als deze passen zouden kan ik een tweedehands Lm set proberen te scoren..

aapje1963
                  Deelnemer

Ik vind niet zo snel wat over gekloonde ventielen sets.
                    Ik zoek dus een selectie winterbanden. Met zeden.
                    Is het dan simpelweg wisselen in winter en zomer en geen melding.

Bij Opel zomerbanden met sensors en winterbandenwel sensors toch steeds inlezen waarom daar niet dezelfde software? Zal wel feldverdienen zijn.

Ik zoek een set winterbanden met velgen ben een leek wiegeeft er leuke voorbeelden voor mij?

Mijn huidige set 5x Goodyear ultra grib 195/65/15 met als nieuwe banden… Gaat in de verkoop.
                    Of de banden moeten onder de K passen dan zou ik alleen velgen 15″ Astra maat moeten met event sensoren

arjontje
                    Deelnemer

http://shop.berner.eu/nl-nl/p/10464586-sensor.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Dit soort sensoren bedoel ik.
                      Daar kan je de data van de originele sensor in zetten.
                      En dus klonen.

Officieel is het eigenlijk om kapotte sensoren te vervangen.
                      Maar als je ze dus kopieert en in de winter set zet.
                      Dan heb je geen programmeer problemen.

Nu een winter set kopen heeft nog geen zin.
                      Zoals eerder gezegd aan het begin van het seizoen zijn er vaak acties. Zo ook van andere merken dan Dunlop.

aapje1963
                      Deelnemer

Zit jij in de banden bisnis Arjontje.

En moeten mijn huidige banden van de velg om de sensor software te kopieeren?

arjontje
                        Deelnemer

Ik heb in die wereld gewerkt ja.
                          Nee de banden hoeven niet van de zomer set.
                          De sensoren worden door een apparaat uitgelezen.
                          Dit kan via de EOBD poort. Of je leest met een appart apparaat de sensoren van buitenaf uit.

aapje1963
                          Deelnemer

Ik kreeg deze info

Sommige zeggen van Astra J passen
                            Astra K 1.0T —- 5×105 naafdiameter 56,6 ET39 (dit geeft internet)

Astra J 1.4

5×105 Naafdiameter 56,5 ET39 dus het naafgat…1 mm

Dat gaat dus niet passen denk ik… Toch zeggen sommige het past.
                            Waarom bedenkt Opel nu 1 mm verschil…

Klaasvaker
                            Deelnemer

@aapje1963 wrote:

Ik kreeg deze info

Sommige zeggen van Astra J passen
                              Astra K 1.0T —- 5×105 naafdiameter 56,6 ET39 (dit geeft internet)

Astra J 1.4

5×105 Naafdiameter 56,5 ET39 dus het naafgat…1 mm

Dat gaat dus niet passen denk ik… Toch zeggen sommige het past.
                              Waarom bedenkt Opel nu 1 mm verschil…

Terechte opmerking. Alhoewel het hier wel maar 0.1 mm verschil betreft. Eerlijk gezegd weet ik het ook niet maar het is me opgevallen dat ik zoekend naar velgen voor de J heel veel opties krijg op die diameter van 56.6. Ik heb een mail naar velgenshop gestuurd om het te verklaren.
                              Ik kan me voorstellen dat 0.1 mm te verwaarlozen is, het is dan 0.05 mm speling wat er over blijft. Maar van de andere kant moet iets wat met hoge snelheid duizenden kilometers draait gewoon passen lijkt me…

aapje1963
                              Deelnemer

Ik heb nu van verschillende velgenshops vernomen naafdiameter Astra K en Astra J Is gelijk.

Vroomvroom
                                Deelnemer

-offtopic

Ik denk dat we over de velgen en de TPMS voor de Astra K beter een nieuw topic kunnen starten…
                                  Heeft volgens mij niet zoveel te maken met de mooiste kleur voor de Astra J Tourer.

Ik heb de afgelopen week zelf velgen, winterbanden, TPMS sensoren en een inleer tool gekocht.

Zie verder maar in dit Topic.
                                  Astra K winter velgen, banden, TPMS en inleren
                                  viewtopic.php?f=5&t=197360

15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.