wat vinden jullie?

Forumindex Forums Overige Opel algemeen wat vinden jullie?

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242717
    kadettje-89
      Lid sinds:
      19 February 2007

      zoals de topic al luidt.aan de ene kant denk ik ja het is een geweldig idee,maar aan de andere kant denk ik wat een pure onzin.wat zijn jullie meningen.

      http://www.nu.nl/algemeen/2653102/pomphouders-pleiten-vastlassen-kentekenplaat.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

      #17933210
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Ik had daar ook al gereageerd.
        Ik vind het onzin, met de export is het enorm onhandig. Criminelen die jatten het toch wel, desnoods met bumper en al.

        In de UK gebruiken ze platen met breeklijnen die gepopt worden, maar als je daarvan de popnagels uitboort met een accuboormachine, zijn ze ook los. Ik denk dat een sticker op het plaatwerk (zoals vroeger in de UK) of gespoten kentekenplaat het best werkt. Die stickers zou je kunnen laten uitgeven bij de rdw en voor het spuitwerk zou je een bepaalde kleur kunnen gebruiken die alleen besteld mag worden door bepaalde instanties.

        #17933211
        dion87
          Lid sinds:
          22 August 2011

          nekschot voor de gene die dit verzonnen heeft, het is handig tegen het stelen van je kenteken.. maar voor de rest enkel nadelen.

          wat nou voor ingevoerde of uitgevoerde autos?
          en wordt er geen rekening gehouden met de mensen die graag plaatjes schieten van hun auto zonder kenteken? :P

          #17933212
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            Tja, voordeel van zo’n sticker of gespoten kentekenplaat is dat je wel redelijk zelf kunt bepalen waar dattie komt.
            En het verstoort de lijn van de auto niet meer. Hopen dat het wel in een mooi kleurtje mag, of de achtergrond in de kleur van de wagen.

            En anders moet je je auto bestellen in de kleur van je kenteken ;) , zoals deze Jag E-type:

            #17933213
            botssiee
              Lid sinds:
              24 October 2010

              Z’n sticker mag niet, volgens mij kunnen ze je dan niet kunnen flitsen. :jerry

              #17933214
              Erwin1987
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 September 2009

                en vastlassen waaraan dan die plastic bumpers?

                Erwin

                #17933215
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  Je kunt natuurlijk gewoon kunststof lassen als je kunststof platen maakt met breeklijnen. Het is wel een haalbaar plan, maar geen goed plan.
                  En zo´n sticker zou toch ook gewoon kunnen reflecteren bij een flits?

                  #17933216
                  Opel Kadeath
                    Lid sinds:
                    15 December 2010

                    Wat een prut plan, kost waarschijnlijk ook meer dan dat ‘t oplevert. En inderdaad mensen die kwaad willen doen ‘t toch wel…

                    #17933217
                    aapje1963
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 July 2006

                      Toch zou er wel iets kunnen gebeuren, nu kun je wel heel gemakkelijk ene kentekenplaat stelen, hooguit een zakmes ze zitten meer en deel gewoon in de plastic houder geklemd.

                      Ja ik kan die van mij er eventueel ook zo uitwippen, misschoen zou ik ze met kunnen vast zetten OK geen garantie natuurlijk maar men moet wel iets gereedschap bij zich hebben en het duurt wat langer.
                      Hopelijk komt er een “Opel forum” kentekenhouder en dan gelijk vastpoppen, die dealer die er nu opstaat krijgt nu gratis reclame..

                      #17933218
                      RISL
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        24 January 2011

                        Daarom heb ik mijn kentekenhouders vervangen door kentekenhouders zonder reclame.

                        #17933219
                        McKaamos
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 December 2009

                          Vast lassen van kentekens? waar aan dan? Mijn bumpers zijn van kunststof…

                          #17933220
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Gewoon de auto’s chippen. Zelfde als mijn hond :jerry

                            #17933221
                            iquick
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 July 2011

                              Muaah geen goed idee dieven vinden er wel een oplossing voor. Bumper los andere bumper hup klaar.

                              Het beste is met een soort barcodechekker ofzo kunnen ze chekken of de plaat gestolen is en de tankhouders een automatische computer met eyecam die meteen alle kentekens kan chekken net zoals de belastingdienst en politie. Tijdens het tanken kunnen ze dan opgepakt worden.

                              Of je moet je kenteken invoeren om te tanken zodat de computer kan zien of de kenteken is gestolen in een register dat weer verbonden is aan de database van de politie dan komen ze ook niet mooi vooruit maarja nadeel is als de database crasht dan eeh kan je helaas niet meer tanke

                              Genoeg geinspireerd nu:D

                              Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy SII die echt supersnel is:D

                              #17933222
                              iquick
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 July 2011

                                @Senatorman wrote:

                                Gewoon de auto’s chippen. Zelfde als mijn hond :jerry

                                Dat is ook een optie maar dieven vinden altijd een manier om de chip eruit te rukken of een signal jammer te gebruiken

                                Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy SII die echt supersnel is:D

                                #17933223
                                HardcoreHell
                                  Lid sinds:
                                  14 March 2005

                                  Zou er eigelijk wel een oplossing zijn tegen kentekendiefstal???

                                  Ik denk dat je dan met iets van een chip of barcode moet gaan werken.
                                  Deze moeten dan op de carrosserie zitten, op een gedeelte wat moeilijk te demonteren is.

                                  Wat iquick zegt:
                                  Of je moet je kenteken invoeren om te tanken zodat de computer kan zien of de kenteken is gestolen in een register dat weer verbonden is aan de database van de politie dan komen ze ook niet mooi vooruit maarja nadeel is als de database crasht dan eeh kan je helaas niet meer tanke

                                  Dit zal ook niet werken.
                                  In principe zou je in het begin van de nacht een kenteken kunnen jatten, van een auto die hetzelfde is als je eigen auto (merk/ type/ kleur).
                                  Je gaat dan tanken zonder betalen, buiten een gebied van 50km.
                                  Daarna schroef je de platen weer terug…

                                  #17933224
                                  iquick
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 July 2011

                                    @HardcoreHell wrote:

                                    Zou er eigelijk wel een oplossing zijn tegen kentekendiefstal???

                                    Ik denk dat je dan met iets van een chip of barcode moet gaan werken.
                                    Deze moeten dan op de carrosserie zitten, op een gedeelte wat moeilijk te demonteren is.

                                    Wat iquick zegt:
                                    Of je moet je kenteken invoeren om te tanken zodat de computer kan zien of de kenteken is gestolen in een register dat weer verbonden is aan de database van de politie dan komen ze ook niet mooi vooruit maarja nadeel is als de database crasht dan eeh kan je helaas niet meer tanke

                                    Dit zal ook niet werken.
                                    In principe zou je in het begin van de nacht een kenteken kunnen jatten, van een auto die hetzelfde is als je eigen auto (merk/ type/ kleur).
                                    Je gaat dan tanken zonder betalen, buiten een gebied van 50km.
                                    Daarna schroef je de platen weer terug…

                                    Dat wel maar wat die barcode betreft tegenwoordig hebben de auto’s toch die barcode aan de voorruit, tenminste ik heb er een in mijn dasboard de chasinummer, daarmee kunnen ze beginnen als proef. Ze moeten tenslotte de hele ruit inslaan of de code eruitzagen maar dat neemt tijd in beslag dus komen ze wel 1 dag mee verder maar die dag erna hebben ze er niks aan en dan worden ze vanzelf wel zat. Wat ze ook kunnen doen is deze twee combineren. Eerst komt je auto in het vak te staan, vervolgens chekt de cam de barcode, voer je de kenteken in dan chekt de computer, ok de chasinummer hoort bij deze kenteken mag je tanken.

                                    En wat die kenteken betreft dat is een van de nadelen, maar zolang de kenteken goed gemonteerd is met een beveiligde schroef, en dan bedoel ik niet zo’n simpel ding van 1 euro per doos van 100 stuks die je bij de Gamma ken halen, dan zijn ze ook wel paar uur bezig om het eruit te rukken. Als de kenteken nou bijvoorbeeld op 10 a 20 plaatsen met schroef vastzit met zo’n beveiligde, dan zijn ze ook half uur tot 15 minuten bezig per schroef. Nou reken maar uit als ze middenacht toeslaan rond 12 uur, 20 x 15 min = 5 uur dan is dat toch veel werk om het eruit te rukken, als dief zou ik het zat zijn om 20 beveiligde schroeven er uit te willen halen want dan is mijn hele nacht naar de klote. En als je de de volgende dag ziet mijn kenteken is toch weg melden , maar wat heb je aan een gemolde kenteken? Als de politie de dief ziet dan is het toch allang een zaak, tenslotte is het een delictzaak en krijg je bekeuring moeten ze gewoon invoeren.

                                    Wat de bumper betreft die moet je tegenwoordig van binnen uit demonteren tenminste ik ben half uur bezig met die mijne als het moet, maar ieder modern auto heeft een alarm klasse III dus dat schrikt ze ook af als ze de bumper zouden moeten demonteren, lukt het ze wel zou ik zeggen verbind de bumper met de alarm unit via het ecu.

                                    #17933225
                                    corsaboy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      heel simpel, doen ze in de states ook.
                                      Eerst betalen dan tanken.

                                      Betaal je 50 euro en je tankt 40 euro krijg je de 10 euro terug gestort op je rekening.
                                      Meteen minder geld in de kassa want alles gaat via de platic pas en helemaal met het nieuwe pinnen geen ellende..

                                      Wat willen we nog meer..
                                      Mag van mij.. Of net als bij de nachtautomaat, eerst pas erin en automatisch wordt het afgeschreven,

                                      Gewoon zo’n paal bij elke pomp neerzetten..
                                      Ben je gelijk van dat hele gezeik af want de pomp wordt pas geactiveerd nadat de rekening actief is..

                                      #17933226
                                      McKaamos
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        10 December 2009

                                        @corsaboy wrote:

                                        heel simpel, doen ze in de states ook.
                                        Eerst betalen dan tanken.

                                        Betaal je 50 euro en je tankt 40 euro krijg je de 10 euro terug gestort op je rekening.
                                        Meteen minder geld in de kassa want alles gaat via de platic pas en helemaal met het nieuwe pinnen geen ellende..

                                        Wat willen we nog meer..
                                        Mag van mij.. Of net als bij de nachtautomaat, eerst pas erin en automatisch wordt het afgeschreven,

                                        Gewoon zo’n paal bij elke pomp neerzetten..
                                        Ben je gelijk van dat hele gezeik af want de pomp wordt pas geactiveerd nadat de rekening actief is..

                                        Sterker nog, de pomp wordt pas geactiveerd als je meer dan X bedrag betaalruimte hebt.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.