Wat vec C dingetjes?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Wat vec C dingetjes?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Robke1

Hey,

Ik kan mezelf nogal lopen irriteren aan rammeltjes etc. nu na een paar weken vectra C1 station rijden zijn mijn een paar dingen opgevallen.
      Wellicht dat mensen hier mijn kunnen vertellen hoe normaal het is:

– Als ik de vectra koud start (Z19DTH) dan loopt hij wel eens even onregelmatig stationair net alsof hij af en toe een cylinder mist. Zodra hij warm is loopt hij perfect stationair.
      – Als ik een kleine bult op rij dan hoor ik rechts voor een rammel / kraak net alsof er iets los zit.
      – Als ik een drempel pak dan raakt hij nogal snel de drempel met zijn voorlip (sneller dan de meeste wagens die ik heb gehad, terwijl hij niet verlaagd is).

Misschien dat mensen op de bovenstaande punten een reactie kunnen geven of het bekend voorkomt?

Alvast bedankt.

Robke

janneman vectra c

Sorry Robke ik ken geen van deze problemen.

Jan

Nick-GSI
        Deelnemer

koude start kan een gloeibougie zijn die stuk is

is er geen veer gebroken? die los ligt te rammelen

Robke1

Naar de veer kan ik even kijken :)

De gloeibougies gewoon allemaal vervangen?

yzf1kr

origineel gepost door Robke1
              – Als ik een kleine bult op rij dan hoor ik rechts voor een rammel / kraak net alsof er iets los zit.
              – Als ik een drempel pak dan raakt hij nogal snel de drempel met zijn voorlip (sneller dan de meeste wagens die ik heb gehad, terwijl hij niet verlaagd is).

Zoals al gezegd controleer je veren aan de voorkant eens.
              Grote kans dat er een gebroken is of dat ze gewoon verselten zijn. Het is niet altijd goed zichtbaar, vaak moet het wiel er af om het te kunnen zien.

Die van mij is 3cm verlaagd en raakt nooit een drempel.

Het kraken met koud weer komt overigens van de rubbers van de stabilisatorstang.

opel-limbo
              Deelnemer

– Als ik de vectra koud start (Z19DTH) dan loopt hij wel eens even onregelmatig stationair net alsof hij af en toe een cylinder mist. Zodra hij warm is loopt hij perfect stationair.
                Kan een probleem met 1 van je gloeistiften zijn. Laat ook even kijken naar je 3e injector.Deze geeft volgens mij ook deze storing, http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=137027.

Zoals hierboven al beschreven, kan een probleem met een veer zijn maar kraken komt meestal door de stabbi-rubbers.Deze laten vervangen en probleem is opgelost.Gekraak treedt meestal op bij lagere temperaturen.

Laat je veren en/of schokbrekers eens controleren.Mijne is ook niet verlaagd en ik raak niet met de kunststof onderlip de grond als ik een drempel neem.

Greetz Roel met een C.

Blackwidow

origineel gepost door opel-limbo
                  Kan een probleem met 1 van je gloeistiften zijn. Laat ook even kijken naar je 3e injector.Deze geeft volgens mij ook deze storing,

Ik heb deze storing ook af en toe, zelfs met ‘harde’ schokjes. Kan dit probleem uitgelezen worden met de Opcom, dat het dus aan injector of gloeistift ligt?

viny

Nummero 1 komt mij ook wel bekend voor, maar lang niet altijd. Vanochtend had het het een paar graden gevroren, en merkte ik wel even dat hij inderdaad wat moeite had.

Robke1

Mensen alvast bedankt voor de antwoorden!

Morgen kijk ik even wat nieuwe gloeistiften kosten en wellicht preventief vervangen.
                      Die stekker modificatie zal ik ook eens uitvoeren, dat stelt niet zoveel voor.

Heeft iemand een idee wat nieuwe veren kosten? En hoe kan ik deze het best controleren?

Er was toch ook ergens een how 2 om de stabilisatie rubbers te vervangen?

viny

Ik heb eventueel wel een setje originele veren voor je liggen, ook voor een station C1.

Robke1

Je hebt een u2u :) (thx ;) )

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.