Wat vec C dingetjes?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Wat vec C dingetjes?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228536
    Robke1
      Lid sinds:
      2 November 2010

      Hey,

      Ik kan mezelf nogal lopen irriteren aan rammeltjes etc. nu na een paar weken vectra C1 station rijden zijn mijn een paar dingen opgevallen.
      Wellicht dat mensen hier mijn kunnen vertellen hoe normaal het is:

      – Als ik de vectra koud start (Z19DTH) dan loopt hij wel eens even onregelmatig stationair net alsof hij af en toe een cylinder mist. Zodra hij warm is loopt hij perfect stationair.
      – Als ik een kleine bult op rij dan hoor ik rechts voor een rammel / kraak net alsof er iets los zit.
      – Als ik een drempel pak dan raakt hij nogal snel de drempel met zijn voorlip (sneller dan de meeste wagens die ik heb gehad, terwijl hij niet verlaagd is).

      Misschien dat mensen op de bovenstaande punten een reactie kunnen geven of het bekend voorkomt?

      Alvast bedankt.

      Robke

      #17760557
      janneman vectra c
        Lid sinds:
        19 October 2008

        Sorry Robke ik ken geen van deze problemen.

        Jan

        #17760558
        Nick-GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          koude start kan een gloeibougie zijn die stuk is

          is er geen veer gebroken? die los ligt te rammelen

          #17760559
          Robke1
            Lid sinds:
            2 November 2010

            Naar de veer kan ik even kijken :)

            De gloeibougies gewoon allemaal vervangen?

            #17760560
            yzf1kr
              Lid sinds:
              3 January 2005

              origineel gepost door Robke1
              – Als ik een kleine bult op rij dan hoor ik rechts voor een rammel / kraak net alsof er iets los zit.
              – Als ik een drempel pak dan raakt hij nogal snel de drempel met zijn voorlip (sneller dan de meeste wagens die ik heb gehad, terwijl hij niet verlaagd is).

              Zoals al gezegd controleer je veren aan de voorkant eens.
              Grote kans dat er een gebroken is of dat ze gewoon verselten zijn. Het is niet altijd goed zichtbaar, vaak moet het wiel er af om het te kunnen zien.

              Die van mij is 3cm verlaagd en raakt nooit een drempel.

              Het kraken met koud weer komt overigens van de rubbers van de stabilisatorstang.

              #17760561
              opel-limbo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 July 2007

                – Als ik de vectra koud start (Z19DTH) dan loopt hij wel eens even onregelmatig stationair net alsof hij af en toe een cylinder mist. Zodra hij warm is loopt hij perfect stationair.
                Kan een probleem met 1 van je gloeistiften zijn. Laat ook even kijken naar je 3e injector.Deze geeft volgens mij ook deze storing, http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=137027.

                – Als ik een kleine bult op rij dan hoor ik rechts voor een rammel / kraak net alsof er iets los zit.
                Zoals hierboven al beschreven, kan een probleem met een veer zijn maar kraken komt meestal door de stabbi-rubbers.Deze laten vervangen en probleem is opgelost.Gekraak treedt meestal op bij lagere temperaturen.

                – Als ik een drempel pak dan raakt hij nogal snel de drempel met zijn voorlip (sneller dan de meeste wagens die ik heb gehad, terwijl hij niet verlaagd is).
                Laat je veren en/of schokbrekers eens controleren.Mijne is ook niet verlaagd en ik raak niet met de kunststof onderlip de grond als ik een drempel neem.

                Greetz Roel met een C.

                #17760562
                Blackwidow
                  Lid sinds:
                  10 August 2010

                  origineel gepost door opel-limbo
                  – Als ik de vectra koud start (Z19DTH) dan loopt hij wel eens even onregelmatig stationair net alsof hij af en toe een cylinder mist. Zodra hij warm is loopt hij perfect stationair.
                  Kan een probleem met 1 van je gloeistiften zijn. Laat ook even kijken naar je 3e injector.Deze geeft volgens mij ook deze storing,

                  Ik heb deze storing ook af en toe, zelfs met ‘harde’ schokjes. Kan dit probleem uitgelezen worden met de Opcom, dat het dus aan injector of gloeistift ligt?

                  #17760563
                  viny
                    Lid sinds:
                    25 March 2009

                    Nummero 1 komt mij ook wel bekend voor, maar lang niet altijd. Vanochtend had het het een paar graden gevroren, en merkte ik wel even dat hij inderdaad wat moeite had.

                    #17760564
                    Robke1
                      Lid sinds:
                      2 November 2010

                      Mensen alvast bedankt voor de antwoorden!

                      Morgen kijk ik even wat nieuwe gloeistiften kosten en wellicht preventief vervangen.
                      Die stekker modificatie zal ik ook eens uitvoeren, dat stelt niet zoveel voor.

                      Heeft iemand een idee wat nieuwe veren kosten? En hoe kan ik deze het best controleren?

                      Er was toch ook ergens een how 2 om de stabilisatie rubbers te vervangen?

                      #17760565
                      viny
                        Lid sinds:
                        25 March 2009

                        Ik heb eventueel wel een setje originele veren voor je liggen, ook voor een station C1.

                        #17760566
                        Robke1
                          Lid sinds:
                          2 November 2010

                          Je hebt een u2u :) (thx ;) )

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.