Forumindex › Forums › Modellen › Astra › wat te doen voor grote beurt? astra H
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2010 om 17:28 #17216986
Ik heb een astra H station 1.7cdti 74kw.
Nu wil ik hem zelf een grote beurt geven.
welke dingen moet ik allemaal doen zodat ik niets vergeet?
misschien extra aandachtspuntjes om mee te pakken?
en versnellingsbak- en rem- olie moet dat ook ververst?
gloeibougies?
en over een aantal dingen wil ik dan weten hoe ik het dan doen moet.
alvast bedankt!2 februari 2010 om 18:42 #17603988Olie + Filter vervangen 5 liter (5W30 long-life vol synthetisch)
Luchtfilter vervangen
Microfilter vervangen
Brandstoffilter vervangen en filterhuis aftappen
Deurschanieren, vangers en sloten smeren
Remvloeistof verversen (om de 2 jaar)
Batterij afstands bediening vervangen
Remmen rondom loshalen en schoonmaken (als ze zwaar lopen of smerig zijn)
Mulitieriem controleren (om de 150.000km. vervangen)Extra:
klepspeling controleren (om de 150.000km. maar er mankeert nooit wat aan)
D-riem vervangen (om de 100.000km.)Veder natuurlijk alle standaard dingen zoals verlichting controleren, alles controleren op lekkage’s, bouten controleren op vastzitten (wielen/remmen) ruitenwissers controleren, ruitensproeier vullen, koelvloeistof testen, stuurbekrachtigingsolie controleren/bijvullen (let op! speciale olie!) hoezen van de stuurinrichting en aandrijving controleren.
Interval terug zetten.
2 februari 2010 om 19:03 #17603989Oke kijk hier heb ik wat aan!
Microfilter waar zit die?
en hoe tap ik het filterhuis af?
hoe zet ik de interval terug??
en hoe kun je je koelvloeistof testen?2 februari 2010 om 20:01 #17603990interval terug zetten doe je als volgt
Stop je sleutel in het contact en druk het knopje van de dagtellerresetter in, draai vervolgens je sleutel naar contact en houd het knopje ingedrukt totdat je streepjes ziet.
Dit is hetzelfde als wanneer je INSP ziet staan.
Koelvloeistof zou blauw moeten zijn (of rood of geel). Soms is het echt roestwater, dan zou je het eigenlijk moeten vervangen.
Brandstoffilter is zeker ook belangrijk, omdat deze echt zeer prijzig is (voor mijn diesel ca. 1200 euro ex installatie). Het is handig om je nieuwe brandstoffilter af te vullen met brandstof, dan hoeft dit niet meer te gebeuren als je start, smeer ook gelijk de rubberenring van het filter even in met brandstof.
Je kunt ook je interieurfilter vervangen. Dit is zeker nodig als dit nog niet gebeurd is. Dit filter kan best een kraaiennest worden.
Daarnaast is het van belang je bandenspanning e.d. te controleren.
2 februari 2010 om 21:34 #17603991Microfilter waar zit die?
Achter je dashboardkastje
en hoe tap ik het filterhuis af?
Filterhuis loshalen, filter eruit en huis leeg gieten
hoe zet ik de interval terug??
Dagtellerknop indrukken samen met rempedaal dan auto op contact (knop en pedaal ingedrukt houden) na c.a. 10 sec. veranderd het knipperende INSP in – – – –
en hoe kun je je koelvloeistof testen?
Met een chycoltester (daar bepaal je de vorstbeveiliging mee (Opel eist -30 voor winterplan)
2 februari 2010 om 21:35 #17603992interval terug zetten doe je als volgt
Stop je sleutel in het contact en druk het knopje van de dagtellerresetter in, draai vervolgens je sleutel naar contact en houd het knopje ingedrukt totdat je streepjes ziet.
Dit is hetzelfde als wanneer je INSP ziet staan.
Dit is niet juist …..:hmmz
Bij de Astra H gaat het zo :
Rempedaal intrappen en vast houden en tergelijke tijd je dag teller knop en je contact aan zetten dan reset hij pas.
Soms kan je bij de diesels nog kiezen 30.000 of 50.000 km meestal zegt hij zelf 50.000 omdat het zelf berekend wanneer hij een beurt moet hebben afhankelijk van een paar factoren…Succes ermee !
2 februari 2010 om 21:36 #17603993hehe OPC turbo
:jerry
je was me net voor :thumbup
2 februari 2010 om 21:49 #17603994he Jongens bedankt voor de info! kan ik me gaan voorbereiden zodra weer beetje beter word op een grote beurt
en de egr klep eens reinigen zoals Stefan ook gedaan heeft. alvast uit voorzorg.
even de onderdeeltjes bestellen bij automaterialenzaak. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.