Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › wat te doen aan c20ne ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 oktober 2009 om 12:31 #17213471
wat kan je aan een C20ne allemaal doen om vermogen te winnen ? het moet een beetje bij normale prijzen blijven. wat raden jullie aan om mee te beginnen..
zelf dacht ik aan:
– chip
– vliegwiel
– remus middendemper
– katvervanger
– simons einddemperiemand nog andere suggesties ?
Tim
26 oktober 2009 om 13:14 #17541192chip als laatste.
spaghettie spruitstuk 100 euro 2e hands, nieuw 300 euro (rvs)
lexmaul/irmscher inlaat, lexmaul nieuw 525 euro, 2e hands 350 a 400 euro, irmscher rond de 250 euro.
snelle nokkenas, prijzen varierend van 50 euro tot 300 ? euro.. 50 euro is 2e hands en is het afwachten of het daadwerkelijk hetgeen is waar het voor zou moeten staan.
uitlaat bij de c20ne zal niet heel veel gaan uitmaken alleen voor het geluid maar teveel krijg je weer problemen met ome agent.ik had c20ne, met spag, lexmaul, snelle nok.
reed erg leuk… wil je het afmaken zorg voor een goeie chip op rollerbank afgesteld.26 oktober 2009 om 13:18 #17541193vliegwiel en katvervanger raad je af of daarna pas allemaal ? probeer voor normale prijzen een leuk aantal pktjes te halen..
26 oktober 2009 om 13:38 #17541194origineel gepost door Tiimmie
vliegwiel en katvervanger raad je af of daarna pas allemaal ? probeer voor normale prijzen een leuk aantal pktjes te halen..neem dan een c20xe ;)
26 oktober 2009 om 13:40 #17541195origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
origineel gepost door Tiimmie
vliegwiel en katvervanger raad je af of daarna pas allemaal ? probeer voor normale prijzen een leuk aantal pktjes te halen..neem dan een c20xe ;)
voor dat geld en aanbod waarvoor ik mijn astra heb gekocht kon ik hem niet laten staan king: dus vandaar opzoek naar meer pktjes voor normale prijzen
26 oktober 2009 om 13:41 #17541196katvervanger kan wel… maar punt is mensen zeggen vaak ja .. kat eronder uit is 5 pk winst.. dat is grote boulshit.. vaak is het zo dat je auto juist minder beter van gaat rijden.
je kan je kat er wel tussenuit halen als je inderdaad alles aanpakt.. je zou kunnen kijken wat beter rijdt,
mijn calibra c20ne, reed duidelijk beter zonder kat.. lexmaul, spaghettie spruitstuk 4-2-1, terwijl mijn kadett gsi c20ne juist beter reed met de kat eronder, ook lexmaul, spaghettie.vliegwiel is best wel iets serieus.. omdat als je die niet goed balanceert je behoorlijk problemen kan krijgen.
in de cross moeten ze ook een teflar kap oid gebruiken meen ik… om dus juist mocht er iets gebeuren… dat gevaar zo veel mogelijk weg te nemen.licht vliegwiel zal ie sneller op toeren zijn maar ook weer sneller dalen.
als je echt wat leuks wilt en een beetje zoekt, met wat geduld zou je voor 600 euro een heel eind komen.
weet niet wat je budget is.. maar als je wat pk’s wilt halen dan moet je gewoon met geld over de brug komen, tunen kost geld… goedkoop tunen bestaat niet.chips van marktplaats die 15 pk winst beloven…. bla bla bla..
als je zorgt voor een goeie flow van je in en uitlaat dan merk je al leuk verschil (vind ik)dus eerst kijken wat is je budget.. en daar je wensen om afstemmen.
mocht je dat allemaal net even te duur vinden, ga dan gewoon niet tunen (goedkoop, zoals MP chip en kat eronder uit) maar kijk dan eventueel voor een ander blok zoals een 16v.wil je dat pertinent niet (ik zweer bij c20ne, betrouwbaar enz… zo zijn de meningen ook verdeeld maar ja is iets wat je zelf moet uitzoeken) dan zul je toch wat dieper in de buidel moeten tasten om wat leuks te kopen voor je c20ne.
voordelen van c20ne
onderhoudt is tov 16v makkelijker en goedkoper.
als je distributie breekt dan is er niets aan de hand bij een c20ne, bij een 16v heb je gewoon pech.26 oktober 2009 om 13:50 #17541197budget maakt niet uit desnoods moet ik ervoor sparen ik heb geen haast met het tunen maar ik wil gewoon dingen kopen waar je verschil mee voelt.. zoals inlaatspruitstuk enzo maja ik zoek alleen nog goeie combinatie met spullen waarvan ie mooi goed en lekker mee loopt en dan gaan we is op de testbank om te kijken hoeveel pk die levert..
26 oktober 2009 om 14:32 #17541198denk dat je beter je 8klepper kunt verkopen dan….
en een 16v ervoor terug kopen.
dan heb je inene 150pk, en voor dat geld wat je bij moet leggen voor een 16v, heb je geen 150pk uit een 8v.
chipje voor de 16v kost ook de wereld niet namelijk.
26 oktober 2009 om 14:34 #17541199origineel gepost door sjoerdie
denk dat je beter je 8klepper kunt verkopen dan….en een 16v ervoor terug kopen.
dan heb je inene 150pk, en voor dat geld wat je bij moet leggen voor een 16v, heb je geen 150pk uit een 8v.
chipje voor de 16v kost ook de wereld niet namelijk.
ja maja probeer maar een gsi 8v/16v te vinden met 91000km nap op de teller en geld uitgeven is het probleem niet moet alleen goeie combinaties weten
26 oktober 2009 om 15:56 #17541200Zoals al gezegd, het is vrij zinloos om geld in een 8V te steken.
26 oktober 2009 om 16:09 #17541201origineel gepost door sjoerdie
denk dat je beter je 8klepper kunt verkopen dan….en een 16v ervoor terug kopen.
dan heb je inene 150pk, en voor dat geld wat je bij moet leggen voor een 16v, heb je geen 150pk uit een 8v.
chipje voor de 16v kost ook de wereld niet namelijk.
26 oktober 2009 om 16:14 #17541202mijn mening ook :) geen andere auto (als hij echt netjes is) maar gewoon andere moter.
hier op de sloop kom ik ze heel soms tegen voor 350 met bak…
maar dan kijken we puur naar het geld..
als jij graag een 8v wilt aanpassen leef je uit ;)
26 oktober 2009 om 16:47 #17541203als je idd een spagetti uitlaatspruitstuk maakt op je c20ne merk je al veel verschil dan trekt hij beter door in toeren.
chip tuning is ook niet meer duur 50 euro .
zorg dat je koude luchtaanvoer hebt voor de inlaat ,dus bv. een inleg filter met een slang erbij die koude lucht opvangt in je grill of bumper.
je kan voor 100 euro gasklephuizen van een motorfiets kopen en die bouwen op je c20ne maar dat vereist de nodige vakkundigheid en gereedschap.
afgedraait vliegwiel kun je doen. kost veel geld of je moet net tegen een 2e handsje aanlopen.
zelfde geld denk ik voor een sport nokkenas kost veel geld of je moet er tegenaan lopen.
of je kiets voor een set dubbele webers :wub dan krijg je meer koppel en dus trekkracht, niet heel veel pk’s meer.
maar dat geluid :wub ik heb nog een setje 40ers liggen evt.gr.arno en succes
26 oktober 2009 om 17:20 #17541204hmm schiet lekker veel me op andere motor inbouwe of auto verkopen ben op zoek naar combinaties voor te tune niet voor het verkopen hij is nog standaard en valt zat uit te halen naar mijn weten alleen hoe…
26 oktober 2009 om 22:22 #17541205En 8V is gewoon, tjah 8 Klepjes minder :P
27 oktober 2009 om 08:46 #17541206origineel gepost door bbg_gendt
En 8V is gewoon, tjah 8 Klepjes minder :Pjoh meen je ?
maar valt toch wel wat leuks te doen met 8v ? :(:wtf
27 oktober 2009 om 09:10 #17541207tuurlijk, bij mijn oude corsa had ik,
een seh moter met
lexmaul inlaat
c20xe injectoren
(octaan stekker op 98)
lexmaul spagettie 4-2-1
zelfbouw uitlaat zonder kat met kadett midden demper en rvs eind demper.de huidige eigenaar heeft er ook een sport nokkenas in gedaan, en loopt nu helemaal lekker :p
als je het echt goed wilt doen moet er nog een verstelbaar nokkenas tandwiel op en moet je hem chippen op de vermogensbank met een wide lamda meeting
27 oktober 2009 om 21:34 #17541208als geld geen rol speelt heb je ook turbo kits waarbij je 170+ pk uit een 8 klepper haal xD
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.