Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › Wat schade…graag advies
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2015 om 13:14 #17271892
Heyy, ik heb een kleine botsing gehad in bebouwde kom. De motorkap moet vervangen worden, radiator en koplamp rechts.
Ik heb de auto naar een ”schade herstelbedrijf” laten slepen via de anwb.Nu is deze gast alleen op geld uit, ook al is mijn auto maar +/- 1000,- waard.
Staat daar al bijna 3 weken. Omdat hij geen onderdelen heeft…
Eerst zei die over de telefoon dat de bumper ook echt vervangen moest worden. Toen ik bij hun was, zei die ineens van oh ja kan nog wel mee… Waar ik ook wel van uit ging, want die zit er nog gewoon goed op.Mijn opties nu: Auto wegdoen (hij wil m graag voor me verkopen….) maar betwijfel zeer of ik wel een correct bod krijg, vast niet! hij belt me vandaag
Of ik kan bij de sloop een motorkap krijgen (blauw), auto is zwart. En die naar het schade bedrijf brengen zodat ie m erop zet, maar ben bang dat ie een wild bedrag gaat verzinnen omdat ie bij ons eerste gesprek al over 1500,- praatte, dikke onzin.Dus ja iemand tips of ervaringen?
Wat er mankeert aan de auto is slechts: Motorkap, koplamp rechts, radiator….
Wil er graag zo goedkoop mogelijk mee wegkomen.Alle advies welkom, Thanks!
13 mei 2015 om 13:17 #18284412de 3 zaken die je noemt, kan je prima zelf vervangen
even rondje sloop doenals je het gelijk in de juiste kleur wil, moet je misschien wat meer geduld hebben, net wat op je pad komt. Effe rondbellen wil helpen.
Motorkap professorisch rechtbuigen tot de tijd dat je een ander hebt gevonden.13 mei 2015 om 13:27 #18284413Hmmm 3 weken bij een schade herstel bedrijf vanwege onderdelen die niet op voorraad zijn….
Ik zie niet zo snel welke auto je hebt, maar als ik van je naam uitga moet het een Astra zijn. Los daarvan lijkt me voor de gemiddelde Opel, elk onderdeel toch vrij snel te regelen. In ieder geval geen 3 weken.
Als ik het zo lees heb ik het idee dat hij al een potentiële koper voor die auto heeft.Als je de auto nu weghaalt zal hij ongetwijfeld iets in rekening brengen. Ik denk dat het slim is deze kosten maar voor lief te nemen, en zelf de onderdelen op de sloop te scoren. Mochten deze niet in kleur zijn, kun je altijd kijken of een andere spuiter ze alsnog voor een schappelijke prijs in kleur kan spuiten voor je.
Google anders even de naam van de schadehersteller, dit kan soms ook tot leuke conclusies leiden.
13 mei 2015 om 13:31 #18284414Ik heb geen gereedschappen niks. Is het ok om de motorkap (50,-) van de sloop, door het bedrijf erop te laten zetten, 1 nieuwe koplamp en radiator? En wat zou dit ong. mogen kosten?
Volgens hem rijdt de auto ook niet. Ik vroeg hem later waarom die niet rijdt, zei die van ja, er zitten geen koplampen op…. T liefst wil ik dat ie gewoon rijdt zodat ik m daar weg kan halen..
13 mei 2015 om 13:37 #18284415Motorkap en koplamp verwisselen heb je echt geen speciaal gereedschap nodig. Er zal toch vast wel iemand in de familie/kennissen/vrienden kring zijn die het jou wilt uitlenen!
Auto rijd niet omdat er geen koplampen in zit???? Ik heb nog nooit zo iets vreemds gehoord. Snel met iemand met verstand van zaken erheen gaan en je auto weghalen!
13 mei 2015 om 13:43 #18284416Ik heb helaas geen astra meer. Ik wil wel foto’s uploaden maar lukt me niet echt..
13 mei 2015 om 13:45 #18284417Foto uploaden via tinypic en dergelijke en de img link hierplaatsen. En waarom heb jij geen astra meer?
13 mei 2015 om 13:59 #18284418Geen astra, omdat ik ff heel goedkope auto moest zuinigst etc.
Hier foto’s, vergeef me voor de auto, maar ik like dit forum nogsteeds het meest. En zal weer terugkeren naar opel astra :thumb
13 mei 2015 om 14:17 #18284419oh wacht even….een citr…. :puke
Ik kan je niet helpen met deze wagen.
Ik wil je wel als advies geven om deze zo snel mogelijk de laan uit te trappen en een opeltje aan te schaffen. :vertag
dit is namelijk een Opel forum :thumb
smoke
P.S niet alleen omdat het een citro :puke is maar ook omdat hij toch flink wat schade heeft wat erop neer komt dat hij total loss is en het is de wagen niet waard.
13 mei 2015 om 14:47 #18284420Nog iemand anders dan ”smoke_soldier”? :D
Heb meerdere opels/astra’s gehad en niet voor niks ;)13 mei 2015 om 14:54 #18284421de balk boven je radiateur heeft ook een tik gehad.
voor zover ik kan zien zit die gelast die moet wel vervangen worden.technisch is de auto nog te maken gezien de leeftijd en de waarde misschien niet zo zinvol.
delen in kleur zoeken op de sloop en dan die radiateur balk nog13 mei 2015 om 14:59 #18284422astras
Met alle respect natuurlijk ieder zijn wagen en merk.
maar ik heb gewoon een vreemd gevoel bij franse wagens..en dat is niet zomaar, kijk maar naar max verstappen met zijn peugeot blok :???:
wat meneer hierboven mij noemt is natuurlijk waar, bijna elke auto met flinke schade is te repareren, maar gezien de leeftijd,model en schade zou ik van de reparatie kosten een andere auto aanschaffen.
:thumb smoke
13 mei 2015 om 15:09 #18284423Deze auto is maar puur een voorbeeld
http://link.marktplaats.nl/m925103315″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Als je auto technies 100% is zeg ik maken als je auto veel slechte plekken heeft of wat dan ook zeg ik een domme keus om te maken.13 mei 2015 om 17:10 #18284424Dank dank dank.
De auto is nog wel van waarde aangezien er geen enkele roestplek op zit ook de onderkant geheel roestvrij. Ik had m ook gekocht met het achteridee om weer te verkopen want zn staat is verder goed. Zoals ik zei ik had ff een ligt bakkie nodig voor veel kilometers.
En nu vraag ik me af, zelf motorkap etc. halen bij de sloop en laten maken door dit schade bedrijf of weg doen zoals ie is. Maar zag net bij zo’n inkoop bedrijf dat de taxatie 728 euro waard is zonder schade.. hmmm13 mei 2015 om 17:26 #18284425citroen dealer zit in veldhoven heeft echt alles op voorraad is de HEGRU
14 mei 2015 om 12:31 #18284426heb op deze site gekeken op jou kenteken:
http://webshop-cs.tecdoc.net/carpartsdirect/home.jsp” onclick=”window.open(this.href);return false;
koplamp 27 euro
motorkap 233 euro
radiator 47 euroals je geen vriend kan vinden met gereedschap die je kan helpen, en het kost je meer om het te laten repareren dan de auto zelf oplevert, zou ik em niet meer laten maken, als ik op autoweek kijk naar een 2e hands citroen saxo dan staan ze daar te koop rond de 1400 euro.
stel dat je nog 700 euro voor je auto terug krijgt, dan leg je nog 700 bij en, kan je weer een goede 2e hands saxo kopen, als de schade 1000 euro is ben je dan dus goedkoper uit en heeft het je maar 700 euro gekost
14 mei 2015 om 13:09 #18284427Koplampjes, motorkap en radiateur….? Die handel moet je toch voor uiterlijk 200 geregeld hebben….
Of het dan een Citroën is of Opel maakt geen hol uit, die onderdelen liggen er zat op de sloop.
Geld kosten gaat het je zo wie zo. Als deze auto verder goed is, zou ik hem toch gewoon laten maken (al dan niet ergens anders). Het feit is dat je nu weet wat voor een auto je hebt, maar je weet nooit wat je terug koopt….Andere optie zou zijn om die 1000 die de schadehersteller je aanbiedt, aan te pakken en vervolgens een goedkoper/ander exemplaar terug halen. Hou je die paar overige knaken bij de hand voor een onderhoudsbeurtje.
14 mei 2015 om 18:38 #18284428Als je er € 1000,00 voor kan krijgen, heel snel aanpakken.
Hoe zuinig is je citroen? Mijn vectra b 1.6 haalt 1 op 13 gemiddeld en die is een maatje groter dan een saxo. Kies voor die € 1000 een astra of vectra b en je kan weer door rijden.
14 mei 2015 om 19:00 #18284429AnoniemLid sinds:
1 January 1970die 1500 schade kan ik me wel wat bij voorstellen
spuiten kost al 250 per deel
dan de onderdelen zelf nog
het materiaal verf primer schuurpapier enz enzdan de uren zit al vlot 50/60 per uur
dus om te roepen dat die hersteller je wil oplichten…….
je radiateur is niet voor niets defect
boel is toch wel wat onzet
slorplaat zit te ver naar achter
bumper zit ook niet meer op z,n plek
bumpersteunen afgebroken enz enz ;)15 mei 2015 om 09:32 #18284430Wordt ik net gebeld door de ZOON van de schade’hersteller’.
Jaja voor 250,- wil die m wel overnemen ditdat. Zoals dennisnmgn88 al zei, ze aasden er al op.
Ik zeg minimaal 600,- aangezien die helemaal roestvrij is, verder niks mankeert etc, en nieuwste model is.
Ze zouden m al paar week geleden zo goedkoop mogelijk maken met gebruikte onderdelen etc, maar nogsteeds niks aan gebeurt.
Ik denk gewoon minimaal laten maken daar, zodat ie daar weg kan. Ik kan m ook via ANWB verkopen, maar met schade weetniet wat ik kan verwachten daar.15 mei 2015 om 13:19 #18284431krijg je de schade vergoed of kost deze schade je de no claim korting?
Met schade is hij echt geen € 600 waard, maar waarom staat hij daar, JIj bepaald toch door wie hij gemaakt word?
En heb je nu al 3 weken geen auto of heb je zelf al een andere gekocht en moet je de schade auto alleen kwijt?Vind je verhaal erg onduidelijk.
15 mei 2015 om 16:32 #18284432Persoonlijk had ik hem na zo’n telefoontje gelijk weg gehaald daar.
1 ding weet je zeker, hij heeft daar 3 weken alleen maar voor hun eigen belang gestaan.
Ze willen hem hebben, en geven jou het gevoel daar goed mee af te zijn.Mocht je hem daar toch laten maken, kun je er vergif op innemen dat je de volgende tegenslag voor de kiezen krijgt.
Ik kan me heel goed voorstellen dat ze dan “spontaan” meer schade vinden, en/of de schade niet goed (genoeg) herstellen. Ze zullen je hoe dan ook een hak proberen te zetten, vanwege het niet ingaan op hun voorstel.
Een normale degelijke autohersteller doet namelijk maar 1 ding. Das je auto maken, niet proberen van je af te nemen.Mijn advies is dus bovenstaand, en bij elke tegenspraak van de verkoper direct afkappen. Mocht hij dan (alsnog) lastig doen, zou ik hem rustig vertellen dat je de rechtsbijstand ma eens inlicht over het reilen en zeilen van de afgelopen weken.
15 mei 2015 om 16:50 #18284433Verplaatst naar Auto algemeen omdat dit geen Opel Astra is.
18 mei 2015 om 10:52 #18284434Nou ja deze week maar gewoon weg halen daar, ofwel naar andere garage slepen en die gast een paar tikken geven. Heb ik er vrede mee want dit is 10x niks.
18 mei 2015 om 18:56 #18284411Hoeveel je er ook aan uitgeeft de auto zal niet veel meer waard worden dan de dagwaarde.
En hoe goed het hersteld is de auto zal ook door de meeste mensen bestempeld worden als schadeauto.
Ik denk dat je beter deze auto kan verkopen en zoeken naar een goede andere (opel :thumb )
Nog een weekje en het vakantiegeld is er ook weer. :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.