Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Wat onverwachte schade
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juni 2012 om 10:21 #18040438
@Jerremy wrote:
Er zijn nog lieden zat die knaken als water uitgeven aan dikke velgen, mooi opknappen etc. en dan kopen ze maar goedkope banden, want uiteindelijk is ‘t geld bijna op.. Juist dat enige wat de verbinding met de weg vormt van een paar cm2
Heb voor €1500,- aan velgen, en voor ruim €300,- aan banden onder de calibra liggen… BBS met Toyo’s, maar rijd op de Vectra(daily) op de achteras met 1 of ander vaag nooit-van-gehoord merk rond… Gaat prima, rijdt er veel kilometers mee met weinig slijtage en geen hoge snelheden.
De toyo’s hebben veel grip, en slijten wat harder… so be it, heb liever goede grip dan dat de banden 1000 km langer mee gaan!Maar idd, er zijn er genoeg die een setje velgen van €800,- kopen waar 4 nankangs bij zitten bijvoorbeeld… Heb nog 2 Nankangs liggen ergens, slijten voor de donder niet, maar als het regent :thumbdown
26 juni 2012 om 12:38 #18040439Jep, ik zie het ook vaker. Cheap-ass bandjes die amper te balanceren zijn, trillen als de ziekte en zijn vaak na 25-30 dkm kaal. Toen ik voor m’n Vectra A met wat roest langs de wielranden Michelins ging kopen à 120 euro per band werd ik uitgelachen door een paar lui in m’n omgeving. Diezelfde lui stonden wel met het eerstbeste herfstweer achterstevoren tegen een stoeprand. ;)
26 juni 2012 om 13:04 #18040440En als je zo’n toko belt met de vraag of de set niet aan te passen is met A-merk banden, dan kunnen ze die A-merk banden niet leveren, of het duurt een tijdje voor de banden er zijn. Schijnt dus niet veel voor te komen dat mensen toch kiezen voor A-merk in zo’n geval!
Voor de Calibra alleen het beste, voor de Vectra mag het wel wat minder :jerry
26 juni 2012 om 13:37 #18040441@kaneelschep wrote:
Wil niet de moraalridder uithangen[]
maar je doet het wel :P :jerrygoed toch dat ie het er zo vanaf gebracht heeft. klein beetje schade en verder alles prima ;) 240 is nog niet heel dramatisch hard.
en jaaaa er kan van alles gebeuren op snelheid.
maar er kan ook een boeing op je flat vallen als je veilig thuis op de bank denkt te zitten. :PJa maar het ligt wel iets genuanceerder. Dat er een Boeing op je huisvalt is niet een bewust risico dat je neemt.
Tuurlijk ik rijd ook wel is hard, daarom, maar eerlijkheids halve moet ik wel zeggen dat ik bij mijn weten zelf (dus als bestuurder) nog nooit 240 heb gereden.
Waarschijnlijk zal ik dat niet doen ook. Ben er niet kapot van zulke snelheden.. Voor mij ook geen must have het nou percee zelf is te moeten rijden eigenlijk.
Niet dat ik bang ben of aan mezelf twijfel, maar ik weet niet, heeft niet mijn voorkeur en vind het niet nodig. 180 ofzo vind ik hard zat !26 juni 2012 om 16:22 #18040442@kaneelschep wrote:
Wil niet de moraalridder uithangen[]
maar je doet het wel :P :jerrygoed toch dat ie het er zo vanaf gebracht heeft. klein beetje schade en verder alles prima ;) 240 is nog niet heel dramatisch hard.
en jaaaa er kan van alles gebeuren op snelheid.
maar er kan ook een boeing op je flat vallen als je veilig thuis op de bank denkt te zitten. :P:jerry :jerry :jerry
26 juni 2012 om 16:50 #18040443Dit was al redelijk genuanceerd voor mijn doen ;) :thumb
En het is natuurlijk maar wat je gewend bent. Ik maak al heel lang veeeeeel kilometers per jaar overal heen.
Vooral met de Kadett gsi vond ik 160-170 altijd een heerlijke kruissnelheid op een snelweg. Dat zit al dicht tegen jouw max van 180 aan. Dus wat jij hard noemt, noem ik lekker cruisen. :)
Mijn vader (bijna 70) heeft sinds jaar of 4 een audi a6 tdi quattro met bijna 200pk. En die rijdt in Duitsland hele stukken tegen de 200 met mijn moeder ernaast. Die dat niet eens merkt! :D
Hij kan dat. Als jij je niet veilig voelt bij die snelheden, moet je het zeker ook niet doen. Ieder zijn ding! :thumbup ;)
Maar banden van elk merk kunnen wel eens klappen zonder reden. (klopt het af) Net zoals boeings toch echt neer storten. Waar je niet eens voor kiest! Zoals je al zelf zegt ;) Dan ga ik liever met iets waar ik zelf voor koos.
Dat was natuurlijk het punt.. Alles kan wel een keer gebeuren. Geen zin om dan maar niks te doen.iig!
Nogmaals petje af dat ie hem perfect naar de kant heeft gekregen toch!? ;)26 juni 2012 om 19:37 #18040444dat is zeker netjes, de meeste zullen achterstevoren hebben gestaan. Denk wel dat hij een hartslag van 200+ heeft gehad…
Ik heb voor mijn motegi racing velgen dunlop bandjes gekocht, was wel 173 euro per band kwijt :shock:
30 juni 2012 om 20:41 #18040445Dacht update hem even. Ben weekje weg geweest op de Vrachtwagen in Zweden. Voordat ik weg ben gegaan nog 2 nieuwe Michelins erop gezet en hij rijdt heeeeerlijk.
Had hiervoor wat getril rond de 120 maar dat is nu helemaal weg.
Alle velgjes met band staan nu op 0-0 en de velg waar de band was opgevouwen had maar 5 gram nodig. Helemaal geen schade dus, wat een geluk.
Toch maar weer even naar Duitsland toe om op naar Emmen te gaan maar dit keer maar geen topsnelheden.
200km/h en hij reed zo perfect als maar kon. Totale controle en geen enkele trilling of wat dan ook.
Nu laat ik hem mooi langs de kant staan en gewoon een keertje per week mee rijden tot dat ik de distributie riem kan vervangen.
Nu je in deze tijden zonder degelijke reden je spullen kan pakken bij je werk (en waar ik dus de dupe van ben) is dit niet zo makkelijk op te hoesten.
Dus dat wordt maar even niet rijden.30 juni 2012 om 21:22 #18040446Als ik al 180km/u rij zit mijn hart al in me keel :jerry blijft toch een oud dieseltje wat dan 4400tmp aan houd. Het zijn die toeren waar ik me dan zorgen over maak :hmmz snelheid valt op zicht mee. :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.