Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Wat onderhoud vragen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 april 2011 om 12:15 #17235771
Hallo,
Ik ben een tijdje niet geweest, schandalig natuurlijk, maar ik had geen tijd en geen vragen..
Nu heb ik een aantal punten die ik het liefst zelf wil gaan aanpakken, en heb ik dus wat hulp nodig, ik ben namelijk wel redelijk handig, maar heb geen kennis van autotechniek, maar onder het mom zoals het eraf komt, gaat het weer vast lukt het me meestal wel.
Als eerste zijn mijn remschijven versleten, hiervoor heb ik nieuwe nodig, ik zal al dat de montage bijna het zelfde is als met de Swift die ik hiervoor had, dus dat gaat me wel lukken. Maar waar koop ik die het beste? is er een auto materialen webshop die goedkoop onderdelen aanbieden? of is er een onderdelenhuis in Utrecht die een stuk goedkoper is dan anderen?
Dan een lastigere vraag.
Een jaar geleden heb ik mijn veer gebroken, de auto stuurde alle kanten op. Deze is na wat gedoe vervangen, het slingeren werd een stuk minder, de garage rade mij aan wel nog even te laten uitlijnen. Dit laten doen, gewoon bij Euromasters dus een goede, dit hielp tegen het rechtsaf willen rijden, maar mijn stuur kwam er wel rechtsgedraait uit. De auto blijft ook iets slingeren, ik kan er mee rijden, maar zodra er wat wind is, wordt het toch wel spannend, en 120/130 rijden is erg vermoeiend.Met de vakantie op komst wil ik dit dus wel graag gaan oplossen.
De garage gaf aan dat er iets speling zit in de stabilisator stang, dat is dus het eerst waar ik aan dacht, wat denken jullie? is de kans groot dat dit het is of kunnen het nog 200 andere dingen zijn? als ik ze dan namelijk allemaal moet vervangen wordt het een duur kwarwei.
Een andere, zou ik dit zelf kunnen? en wat kost zo iets bij de garage.
Door wat pech, heb ik nu erg weinig geld, en dus moet ik het zo goedkoop mogelijk ‘laten’ doen.Groet Niels
17 april 2011 om 12:53 #17857457is er niet een forum lid in jou omgeving die eerst is met je zou kunnen kijken wat er nou allemaal aan de hand is bij je auto??????en is een opzet maken wat er gebeuren moet en tegen welke kosten
bij mij zou je welkom zijn ,of bij Wim v6 ik weet niet waar je weg komt .
verder staan er op markt plaats op je type auto onderdelen ook aan biedingen van remmen werk ik denk dat voor jou een kompleet setje dus 2 schijven en een set remblokjes zo rond de 100€ aan huis zal kosten .
monteren is ongeveer als je het heel netjes doet 1 uurtje werk .
dus ik denk kijk is naar een forum lid die met je mee wilt denken en eventueel ingangen heeft in de automaterialen ..
Bert
17 april 2011 om 12:56 #17857458remschijven kun je ook via ebay kopen zijn daar ook goedkoper.
Erwin
17 april 2011 om 13:12 #17857459Ik vind ebay voor remschijven toch wel spannend, je moet dan maar hopen dat het geen chinese kwaliteit is.. Of is dat gewoon goed.
Ik kom uit Utrecht, dus alles is niet al te ver weg..
De remschijven vervangen zal niet het probleem zijn, dat heb ik vaker gedaan.
17 april 2011 om 18:38 #17857460Ik heb even naar de remmen gekeken.. Maar daar schijnen per type auto ook weer een aantal opties in te zijn?
Hoe kom ik er achter welke ik moet hebben?
Ik heb een 1.2 comfort uit 2002Overigens ga ik graag in op je aanbod Famempeters…
18 april 2011 om 07:40 #17857461je gaat naar haga.nl dan kun je daar op hbase klikken en dan kom je op de grossier site kun je je kenteken invoeren en de prijzen bekijken ( ex btw)
Erwin
18 april 2011 om 10:13 #17857462rem schijven zijn de volgende .
heb je geventileerde schijven buitenmaat 240 x totaal hoogte 41 en de schijf dikte 22 mm
heb je een masieve schijf
ook 240mm x 41 mm maar dan masief 11 mm
even kijken wat voor een schijf er gemonteerd is kan beide .
verder heb je 4 gats schijven nodig
Car-parts in Goor heeft de komplete set dus 2 x remschijf en 1 x set blokken voor 77€ vracht is 13€ dus voor zeg 90€ heb je de boel nieuw en goed
car -parts 06 24349826of Da -solutions Swifterband in de flevo polder
deze heeft op markt plaats mooie advertentie met alle bematingen er bij en zeker niet duur
kost voor jou ook net 70€ inkl blokken 1 jaar garantie 1 e montage delen uit duitsland
tel 032 1841203je mag ook een van beide sets kopen en meenemen bij zoeken naar de vreemde dingen die voor bij je zitten,zijn schijven en blokken ook zo gemonteerd de wielen moeten er toch af,,en mogelijk je stuur ff recht zetten,, is eigenlijk de uitlijn boer z,n probleem zou even terrug gaan .
Bert
18 april 2011 om 11:20 #17857463Je zegt dat je stuur rechts gedraaid zit nu? Dus na het uitlijnen staat je stuur scheef als je rechtuit rijdt? Een beetje fatsoenlijke uitlijnboer zorgt ervoor dat het stuur gewoon recht staat met de wielen in de rechtuit stand, anders had ik het niet geaccepteerd.
19 april 2011 om 19:46 #17857464Het verhaal speelt al een beetje te lang om nog terug te gaan..
Ik ben vrijwel direct daarna op vakantie gegaan, en dus pas vol geladen de snelweg opgegaan, in een corsa denk je dan tjah niet gek met al die spullen achterin.. Na 4 weken kun je niet echt meer terug..
Ik denk dat er meer moet gebeuren, ik hoorde vandaag bij langzaam rijden iets ontzetten piepen, ik vermoed een wiel of zo, het leek niet uit de motor te komen iig.. Dus of mijn achterrem die vast zit, of de lagers.. Ik hoop het niet..
Ik moet nu dus eens goed in kaart gaan brengen wat er allemaal mis is, zodat ik kan bepalen wat nu meteen moet.. en wat ik nu meteen kan..
Groet Niels
20 april 2011 om 08:36 #17857465[rquote=1915752&tid=146556&author=Nagtie]Ik vind ebay voor remschijven toch wel spannend, je moet dan maar hopen dat het geen chinese kwaliteit is.. Of is dat gewoon goed.
Ik kom uit Utrecht, dus alles is niet al te ver weg..
De remschijven vervangen zal niet het probleem zijn, dat heb ik vaker gedaan.[/rquote]
Gewoon een duitse retailer opzoeken.
Als je op Ebay zoekt, pakt hij standaard alleen omliggende landen. (engeland, belgie, frankrijk, duitsland)Vooral duits is prima, gezien de regels op imitatie onderdelen daar erg streng zijn. O.a. Auto Teile Perfekt is een goeie duitse shop.
Verder, piepen kan prima van de remmen komen. De meeste remblokken zijn zo gebouwd dat er een metalen stripje tegen je remschijf gaat schuren wanneer het remblok op raakt. Daardoor hoor je dat je ze moet vervangen.
Lijkt me check nummer 1 om te doen.20 april 2011 om 14:53 #17857466jah maar dat piepen is dan toch alleen wanneer je remt? of altijd?
20 april 2011 om 16:15 #17857467[rquote=1917846&tid=146556&author=Nagtie]jah maar dat piepen is dan toch alleen wanneer je remt? of altijd?[/rquote]
Ligt er aan hoe erg ze versleten zijn.
Als je echt op het allerlaatste zit is het mogelijk dat het metalen stripje constant tegen de schijf zit.
Of hij is gewoon verbogen geraakt waardoor hij constant piept.
Iig, checkpunt nummer 1 bij piepen wat bij de wielen vandaan komt.20 april 2011 om 17:29 #17857468okee.. Nah jah mijn schijven worden toch vervangen, dan de remblokken ook..
Als het dan stopt met piepen dan was het dat dus.. haha
20 april 2011 om 18:00 #17857469[rquote=1917968&tid=146556&author=Nagtie]okee.. Nah jah mijn schijven worden toch vervangen, dan de remblokken ook..
Als het dan stopt met piepen dan was het dat dus.. haha
[/rquote]
Draai gewoon je stuur ff zodat je er goed achter kan kijken, en haal desnoods even een wiel er af. Zo geheckt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.