Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Wat moet ik hiermee aan?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2012 om 14:51 #17253914
Hoi!
Ik ben nu sinds een halfjaar in het bezit van een Corsa B (overgenomen van de vriend van m’n nicht)
Niet wetende dat er zoveel gebreken aan zaten (zoals hij zelf al zei: In perfecte staat)
Inmiddels heb ik kunnen accepteren dat hij de APK in April al niet meer gaat halen.
Echter krijgt hij nu steeds meer kuren waardoor de kosten uit de hand lopen en het nu een beetje to much wordt.Sinds vandaag heeft m’n uitlaat besloten zich los te laten.
Hoeveel zou het repareren / vervangen er van ongeveer kosten?
En wat moet ik er anders mee aan? Is het nog verkoopbaar als “project”auto? Gezien er nog wel een paar bruikbare onderdelen zijn.
Of is het gewoon een kwestie van immers geradeaus naar de sloop :'(
Wat ik overigens bijzonder jammer zou vinden want ik ben echt dol op deze auto.Ik denk ik vraag het maar hier, want zit op een ander algemeen autoforum waar ze de Corsa al bij het woord beginnen af te kraken.
26 december 2012 om 15:04 #18088244Welke gebreken zitten er aan dan ?
Als het alleen de einddemper en remmen zijn dan is het allemaal nog wel te overzien ?
Overigens lijkt het alsof het rubber alleen van de houder is geschoten en het een kwestie van terug steken is ?26 december 2012 om 15:13 #18088245Voor ie nog laag hing rustte hij op het chassis.. Volgens ANWB waren er wat bevestigingsonderdelen weggeroest. (Zag namelijk vliegende onderdelen toen ik de snelweg afging waardoor ik gelijk de ANWB had gebeld)
Verdere gebreken:
Extreme roest onder de auto en bij de achterbak.
Remmen zijn niet 100%
V-snaar begint de laatste tijd steeds meer te piepen
Olie lekkage loopt een beetje uit de hand (als de verwarming aan staat wordt je binnen vergast met oliegeuren)
Tankdop is niet waterdicht meer (niet de tank zelf gelukkig)
Banden raken op z’n eind
Steeds meer dashboard lampjes begeven het :lol: Al is dat nog wel te overzienEn er zullen nog wel wat gebreken zijn maar daar kan ik nu even niet op komen.
26 december 2012 om 15:23 #18088246Tja, als het nog een “standaard” Corsa B is dan zou ik deze lekker wegdoen tegen de oud ijzer prijs en een andere Corsa terug kopen. Er staat momenteel genoeg leuks te koop voor relatief weinig geld ?
26 december 2012 om 15:28 #18088247Wat bedoel je met oud ijzer prijs.. Gewoon de sloop?
En heeft er iemand ervaring met die sloophandelaren op Marktplaats die je auto komen afhalen, afrekenen en meteen vrijwaringsbewijs overhandigen?Als het namelijk iets leuks oplevert zou ik inderdaad kunnen overwegen er een nieuwe van te kopen.. Al ben ik te dol op mijn huidige omdat ik weet wat ik eraan heb, hoe hard het kan (165 als het echt meezit :wors ) en ik m’n eigen dingen heb ingebouwd (andere speakers, en radio al kan ik dat er wel makkelijk uit krijgen maar speakers was een klote werk)
26 december 2012 om 15:36 #18088248Zelf strippen, goede onderdelen los verkopen en auto aan oud ijzerboer brengen.
26 december 2012 om 15:37 #18088249@astraTD wrote:
Zelf strippen, goede onderdelen los verkopen en auto aan oud ijzerboer brengen.
Dat waarderen m’n ouders hier niet zo.. Geen ruimte :lol:
26 december 2012 om 15:56 #18088250ophanging zal wel van de chassisbalk afgebroken zijn, gebeurt wel vaker
als je n handelaar m op laat halen, en hij vult een handgeschreven vrijwaring in dan wel ff opletten of die met iemand belt of achter een laptop/oid zit, dit omdat hij m ook meteen in zn handelsvoorraad zet ( en dit kan alleen via de telefoon of computer )
als die m gewoon uitschrijft, zonder geldige transactiecode of tijdstip is die dus niet gevrijwaard en staat dan dus nog op jou naam…
heb je toevallig wat foto’s en meer gegevens van de auto?
misschien heb ik er interesse in ( als cirquit project ofzo )26 december 2012 om 18:12 #18088251uitlaat kun je wel weer ophangen aan de beugel. het klipje zal er wel af zijn (even onder je auto liggen en je ziet het gelijk.
Verdere gebreken:
Extreme roest onder de auto en bij de achterbak. je bedoelt bij je reserve wiel neem ik aan. dit kun je zelf laten lassen bij een oudmetaal boer. hoeft niet eens netjes, zolang het maar weer in de tectiel staat. dit zal je de kop niet kostenRemmen zijn niet 100% remmen vervangen zijn ook niet bepaald de kosten bij een corsa. als het mee zit zelfs nog massiefe schijven. wellicht moet je de boel alleen gangbaar maken
V-snaar begint de laatste tijd steeds meer te piepen. deze kun je zelf nog wel vervangen voor een nieuwe
Olie lekkage loopt een beetje uit de hand (als de verwarming aan staat wordt je binnen vergast met oliegeuren) kleppendekselpakking zal wel slecht zijn. dus een 8v motor. kun je zo bij de dealer laten vervangen, of een garage. is 15min werk.
je kan daarna zelf je gehele motorblok even schoonspuiten met remmenreiniger. zelf ook pas geleden gedaan. wordt weer als nieuwTankdop is niet waterdicht meer (niet de tank zelf gelukkig) ff andere halen op de sloop
Banden raken op z’n eind al je 13” banden heb, dan heb ik er nog 2 voo je liggen, op stalen velg, michelin. mag voor heel weinig weg
Steeds meer dashboard lampjes begeven het Al is dat nog wel te overzien lampjes zelf even vervangen
verder zou ik hem na laten lopen bij een universeel bedrijf.
als de roestschade meevalt. en je motor loopt netjes. zou ik hem nog wel houden hoor.
met de meeste dingen zijn er vast forum leden die je willen helpen26 december 2012 om 18:29 #18088252Ik zie het somber in, maar ik ga morgen nog even onder de auto liggen, en haal voor de zekerheid maar koper/staaldraad. (Heb ik in ieder geval iets)
Over roest:
Neen. Als je de achterbak open doet en je kijkt rechtsonder wat normaal gesloten is schrik je je het tingtangel.
Verder onder de auto op diverse plekken, onder passagiersstoel achter, voor ergens meen ik, aan de zijkant van de deuren.Remschijven en blokken waren toen 55 euro. (voor) Paar maanden terug. Die zullen nog wel goed zijn.
Maar ik denk voornamelijk omdat er lucht in m’n remvloeistof zit (vraag me niet hoe) dat ie daarom slecht remt, kan dat?
En waar haal je die doe het zelf ontluchters?V-Snaar: Is dat makkelijk?
Olie lekkage: Hij is toen bij Kwikfit schoon gespoten, heeft eventjes z’n resultaat gehad maar niet lang.
Pakking is inderdaad niet goed.Tankdop: Ja moet ik wel eentje hebben in de goeie kleur, staat zo raar anders :lol:
Banden: Weet ik niet zeker meer, zal ik morgen eens bekijken
Dashboard is wel te doen ja, het is alleen irritant om te doen :lol:
Motor loopt voor zover ik weet wel netjes.. Hij haalt althans de topsnelheid van 165 nog steeds.
Maar Robert, als je zo kijkt naar hetgeen wat genoemd is.. Aan welk totaalbedrag denk je dan ongeveer?
Met het oog dat een garage het e.e.a doet, want heb zelf 2 linkerhanden :lol: Tenzij het echt stap voor stap uitgelegd staat :P26 december 2012 om 19:29 #18088253meesta kan je zelf wel doen.
ik zou in iedergeval voordat je ook maar iets doet kijken naar de roest schade.
-hoe erg is de roest?
-is het nog aan te pakken d.m.v. schoonmaken, behandelen, en tectiel spuiten.
-prik je al ergens doorheen?heb je toevallig een 5 deurs corsa? hoe oud??
plaats anders eens foto’s. met name van de roest schade.
als de roest schade der mate erg is dat je moet lassen, is dat buitengewoon te gek om te doen.
staan voor weinig corsa btjes tekoop.
maar onthoud wel, je weet wat je heb, niet wat je zal kopen.olie lekkage kun je zelf wel verhelpen. is kweste niet nieuwe pakking kopen (7.95), kleppendeksel zelf demonteren lukt wel, zijn alleen bouwtjes. pakking vervangen.
banden zou ik niet nieuw vervangen, gewoon net 2de hands setje op marktplaats zoeken
remmen zou ik eerst na laten kijken, als de garage de schijven nog dik genoeg bevindt, kun je er nieuw remvloeistof ingooien.
een goede moderne garage heeft daar een mooi systeem voor, die zuigt de oude olie eruit, en tegelijk komt er nieuw in, dus luchtvrij.
kost je niet de kop. grote kans dat het alleen kwestie van gangbaar maken is.tankdop: je bedoelt dus de klep, deze heb ik wel liggen voor je, hij is grijs.
desnoods zelf overspuiten in de kleur:D of even de sloop opzoeken, kun je zelf vervangen. is 1 boutjev snaar, spanner los draaien, riem uitnemen, nieuwe riem plaatsen onder spanning. is goed zelf te doen. na montage kun je zelf voelen of hij te strak zit. mag een heel klein beetje beweging in zitten. je hoort het snel genoeg of die goed zit, v snaar zelf kost ook iets van een 10 euro ofzo.
handig om te weten:
-roest schade. plaats eens foto’s
-bouwjaar
-motor
-3 of 5 deurs26 december 2012 om 19:51 #18088254Foto’s zal ik morgen meteen doen, meeste zit onder de auto dus wordt lastig.
En je kan op bepaalde plekken erdoor heen prikken ja.Ik heb een 5 deurs Corsa uit ’93.
Corsa 1.4i GLS (Motorcode C14NZ)26 december 2012 om 19:59 #18088255als je er al doorheen kan prikken zou ik hem wegdoen.
gek genoeg lijkt de 5 deurs harder te rotten dan de 3 deurs.
hij is al van 93, dus zal hij zeke op de bekende plekken goed roesten.
bekijk ook je remleidingen eens goed, die willen ook goed roesten.26 december 2012 om 20:03 #18088256Maar het leukste is waar volgens mij ook best wat Corsa’s last van hebben, roest hebben aan de motorkap/voorkant.
Dat heb ik dan weer niet. :wors :lol:
Maar morgen hoor en zie je meer. :thumb27 december 2012 om 09:41 #18088257Uitlaat zit weer vast.. Kostte even wat moeite :)
Kon niet goed onder de auto kruipen om een foto van de roest te maken omdat ik nog net niet in een plas water lag.
Maar vanaf de buitenkant;Kofferbak;
Hier prik je ook zo doorheen.En dit heb ik aan beide kanten bij de deur onderin in de hoek.
Maar dit is nog niks vergeleken met onder de auto.
27 december 2012 om 10:32 #18088258Een kennis van me heeft vorig jaar een Corsa B van ’93 gesloopt. Die op het eerste gezicht minder roest had dan die van jouw. Nou dat hebben we geweten. Dat ding was helemaal stokverrot toen ie werd gestript. Demonteer je achterlichten maar eens, en kijk dan eens wat je tegen komt. Ik wil je niet demotiveren, maar ik denk dat je beter om een ander B’tje kan zoeken, en dan je eigen spul overbouwen.
Elke Corsa B heeft wel last van het roestmonster, maar als je een betere basis hebt(=minder roest), en je behandeld dit meteen, heb je er minder werk van en je hebt er nog jaren plezier van(als je het bijhoudt) ;).
27 december 2012 om 11:20 #18088259draai je achterbumper er maar ff af, denk dat je je dan door schrikt ;)
heb je je radiateurbalk ook ff bekeken? die zijn namelijk ook snel verrot van rond dat bouwjaar.persoonlijk zou ik goass eens bellen, die heb ik laatst ook aan de telefoon gehad, die geeft voor sommige auto’s 150 euro.
ik denk wanneer je de voor en achter bumper er af haalt je echt nog veel meer tegen komt.had ik bij mijn corsa ook.
aan de binnenkant van de kofferbak, daar heb je zo klepje zitten waar je lichten achter zitten, trek die er eens af, dan naar de wielbak kijken.
k wil niet zeggen dat alle corsatjes gelijk zijn, maar mijne was ook daar flink rot.27 december 2012 om 11:56 #18088260Moet dit in de vorm van een peptalk voorstellen? Dan is ie aardig mislukt :lol:
27 december 2012 om 12:32 #18088261”Ik ben nu sinds een halfjaar in het bezit van een Corsa B (overgenomen van de vriend van m’n nicht)
Niet wetende dat er zoveel gebreken aan zaten (zoals hij zelf al zei: In perfecte staat)”Deze roestschade had je een half jaar geleden ook wel kunnen zien toch?
ik zou em weg doen en een andere terug kopen :thumbup
27 december 2012 om 12:35 #18088262Neen want ik wist toen niet dat het een algemeen bekend probleem was bij de Corsa’s. Pas toen ie bij Kwikfit omhoog ging kreeg ik een rolberoerte :lol:
Ja ik kan hem wel weg doen en een andere halen.. Maar zoals ook iemand zei in een ander topic: Je weet wat je hebt, maar niet wat je koopt. :
27 december 2012 om 12:49 #18088263@ColinC wrote:
Neen want ik wist toen niet dat het een algemeen bekend probleem was bij de Corsa’s. Pas toen ie bij Kwikfit omhoog ging kreeg ik een rolberoerte :lol:
Ja ik kan hem wel weg doen en een andere halen.. Maar zoals ook iemand zei in een ander topic: Je weet wat je hebt, maar niet wat je koopt. :
als je kokerbalken zo krokant zijn en je kofferruimte ook,dan zie je dit toch al je een auto koopt :hmmz :hmmz
maarja daar heb je nu niks meer aan.
je weet nu wat je hebt! maar dat is niet veel meer denk ik…
succes met je keuze :thumbup
27 december 2012 om 13:55 #18088264Als je het niet zelf kunt fixen, dan kun je m beter op de sloop drukken ben ik bang. Dat gaat aardig in de papieren lopen en voor dat geld kun je ook een nettere auto kopen.
27 december 2012 om 17:17 #18088265@ColinC wrote:
Moet dit in de vorm van een peptalk voorstellen? Dan is ie aardig mislukt :lol:
nee, was meer bedoeld dat je de auo maar ff verder moet bekijken.
dalijk denk je dat je hem wel klaar wil maken, en dan heb je de boven genoemde plekken bijvoorbeeld niet bekeken.
zal zonde zijn als je gaat beginnen aan dat je van het ene in het andere valt ;)27 december 2012 om 17:34 #18088266Klopt. Roest is al ver heen ja.
Ik zou hem toch maar weg doen.27 december 2012 om 17:43 #18088267Als je zeker weet dat je bijv. een Corsa-B gaat rijden hierna, trek dan zoveel mogelijk delen eraf die je kan :) Zoals dynamo, startmotor, ruitenwissermotortjes, slotenset e.d., koplampen/achterlichten. Gewoon de zut die je in de schuur in een krat kan proppen en vergeten kan tot je iets kapot hebt aan je nieuwe auto :) En dan de auto laten ophalen door de sloop voor een vrijwaring. :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.