Wat moet ik doen! Verkoop, lpg of lpg G3?

Forumindex Forums Modellen Astra Wat moet ik doen! Verkoop, lpg of lpg G3?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Berichten
  • #18087312
    TheGeneral
      Lid sinds:
      21 February 2010

      agit lpg in rijssen

      #18087313
      JasperZwolle
        Lid sinds:
        4 January 2012

        Qua afstand absoluut te doen. Thanks man! Ik ga informeren.

        #18087314
        TheGeneral
          Lid sinds:
          21 February 2010

          Ik ben daar netjes geholpen en ze hebben ook een goede service! succes

          #18087315
          robert_corsa
            Lid sinds:
            16 May 2009

            Ik ben r geen vvoorstander van om gas in te laten bouwen.
            Je astra heeft erg weinig gelopen. Die motor is nooit echt goed warm geweest. Nu wil jïj eveneens heel veel mee gaan rijden. Dat gaat die motor niet fijn vinden.
            Mij. Collega had een hele oude polo. 13.000 km gereden uit 1989
            Hij ging er even 20.000 in het jaar mee rrijden. Na een half jaar begon jet blokje te tijken. Alles wat kapot kon ging stuk. Veel slangen uitgedroogd

            Desondanks. Zou ik lpg inbouwen. Oudere noteren zijn super betrouwbaar. Benzine en dieselprijs gaan komend jaar nog vors omhoog. Gas prijs zal redelijk gelijk blijven.

            #18087316
            Mr-T-Opel-Astra-G
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 August 2011

              Bij het aanschaffen van LPG kun je dit inderdaad beter laten doen door een erkend bedrijf. Mocht je de overweging maken, investeer dan in iets wat duurzaam is.
              Prijzen bij een erkend bedrijf voor een G3 (3e generatie) liggen inderdaad tussen de 1500-2000 euro. Hierbij heb je wel de garantie op je systeem. De technologie op deze systemen (G3) zijn geoptimaliseerd tegenover oudere generaties. (Logisch, technologie verbeterd door de tijd heen) dus als je het al wilt gaan doen, kort jezelf EN je auto niet in op kosten. Zoals ik kan lezen heb je nog een pareltje staan, die wil je ook houden. Je kunt dan kiezen tussen een ring-tank (wordt geplaatst in je reservewiel reservoir) of een tank achter in je kofferbak. Verschil ligt ook aan het aantal liter wat je tank kan houden.

              Persoonlijk zou ik het niet doen. De meerwaarde die je wenst te halen met het inbouwen van LPG tegenover de waarde van de F neemt sterk af. Zoek een mooie koper voor je F-je die je een eerlijke prijs kan/wil geven voor je F. Maar dit ligt geheel aan je eigen wensen/eisen.

              Als laatste: Dit is een mooie auto om te houden als hobby, plus je hebt geschiedenis met deze auto. zoals ik het nu hoor snap ik je dilemma wel, maar we kunnen niet beoordelen waar je prioriteiten liggen.

              Groetjes, sander

              #18087317
              devries_met_ck
                Lid sinds:
                30 June 2012

                Minder waard wordt die er zeker niet van,
                Al helemaal niet met de huidige brandstofprijzen,
                Daarbij menige oldtimer opel heeft zijn derde of vierde leven aan de lpg-tank te danken
                Ik rij hier met de e-kadett sedan jaarlijks een 75xxx ALLEEN op lpg,
                meestal met de aanhanger erachter en een mini-graver

                Heb de onsteking afgesteld staan dat die optimaal op lpg staat,
                de gehele cabarateur is vervangen door
                een gasmengstuk met hieraan de gasklep,
                resultaat nooit geen uitgedroogde cabarateur meer of ellende met de vlotter,
                dat is het voordeel van volledig op lpg rijden
                ik heb geen benzine-brandstofstyeem meer nodig.
                Tevens is door de optimale afstelling van de eigenschappenn die lpg heeft,
                het brandstofverbruik gemiddeld 1 op 13

                Om nooit stil te komen staan met een lege lpg-tank heb ik
                twee 90 liter tanken lpg in de kofferbak liggen met allebei een aparte
                vulnippel en een tweede afsluiter + relais zodat als de eerste leeg is ik om kan
                schakelen naar de tweede tank

                Succes en veel plezier met goedkoper tanken king: king:

                #18087318
                Mr-T-Opel-Astra-G
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 August 2011

                  Mooie set-up, met wat voor een budget is dit te realiseren?

                  #18087319
                  KadAstra-EF
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 July 2010

                    @Mr-T-Opel-Astra-G wrote:

                    Bij het aanschaffen van LPG kun je dit inderdaad beter laten doen door een erkend bedrijf. Mocht je de overweging maken, investeer dan in iets wat duurzaam is.
                    Prijzen bij een erkend bedrijf voor een G3 (3e generatie) liggen inderdaad tussen de 1500-2000 euro. Hierbij heb je wel de garantie op je systeem. De technologie op deze systemen (G3) zijn geoptimaliseerd tegenover oudere generaties. (Logisch, technologie verbeterd door de tijd heen) dus als je het al wilt gaan doen, kort jezelf EN je auto niet in op kosten. Zoals ik kan lezen heb je nog een pareltje staan, die wil je ook houden. Je kunt dan kiezen tussen een ring-tank (wordt geplaatst in je reservewiel reservoir) of een tank achter in je kofferbak. Verschil ligt ook aan het aantal liter wat je tank kan houden.

                    Persoonlijk zou ik het niet doen. De meerwaarde die je wenst te halen met het inbouwen van LPG tegenover de waarde van de F neemt sterk af. Zoek een mooie koper voor je F-je die je een eerlijke prijs kan/wil geven voor je F. Maar dit ligt geheel aan je eigen wensen/eisen.

                    Als laatste: Dit is een mooie auto om te houden als hobby, plus je hebt geschiedenis met deze auto. zoals ik het nu hoor snap ik je dilemma wel, maar we kunnen niet beoordelen waar je prioriteiten liggen.

                    Groetjes, sander

                    Even Sander’s verhaal aanvullen met een foto waarbij de LPG tank gewoon in de kofferbak ligt:

                    Rik :D

                    #18087320
                    syl-astra
                      Lid sinds:
                      3 October 2007

                      zou ze gewoon alle twee in ruilen op een jonge diesel
                      inruil krijg je nog wat voor een astra
                      gewoon verkopen brengt het nog geen 800 euro op
                      gas inbouwen zou ik ook niet doen
                      want dan moet je zolang rijden totdat het weer winst gevent is dat de astra weg gerot is
                      tegen die tijd

                      #18087321
                      devries_met_ck
                        Lid sinds:
                        30 June 2012

                        LPG erin verdien je zeker terug binnen een jaar als je 35xx a 40xxx per jaar rijdt.

                        Berekening
                        benzinekosten 3500liter x 1,70 = 5950 euro aan benzine.
                        kosten lpg 4000liter x 0,80= 3200 euro.

                        5950 – 3200 euro is 2750 euro VERSCHIL wat je GOEDKOPER UIT BENT.

                        Laat de installatie 2000 euro kosten en je 20 euro per maand duurder uit bent,
                        heb je het eersrte jaar 500 euro bespaard, rijd je er dan nog een jaar mee door
                        heb je puur en alleen aan brandstof al een dikke 3250 euro bespaard,
                        tel je er dan nog een jaar bij zit je op een 6000 euro,
                        laat je dan ook 1000 euro onderhoud aan de astra plus lpg-installatie gedaan hebben
                        leverd op LPG rijden in 3 jaar tijd je 5000 euro op. ;) ;) ;)

                        Tel je dit door naar 5 jaar praat je over een kleine 11000 euro aan brandstofkosten-besparing.
                        Doorrijden gaat dan zeer veel geld opleveren,
                        zoveel dat de paar honderd euro afschrijving van de astra-f in
                        financieel opzicht geen rol van belang spelen,
                        daar de brandstofbesparing als je haar echt 5 jaar houdt een 11000 euro is.

                        Mooi voorbeeld hier op het forum het bewijs van onderhoud, poetsen en bijhouden,
                        en je met de juiste tectylbeurt zo een astra makkelijk naar zeer hoge kilometer standen op lpg.
                        Zie bv Kadastra met zeer respectabele kilometerstand op lpg king: king:

                        #18087322
                        KadAstra-EF
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 July 2010

                          @devries_met_ck wrote:

                          LPG erin verdien je zeker terug binnen een jaar als je 35xx a 40xxx per jaar rijdt.

                          Berekening
                          benzinekosten 3500liter x 1,70 = 5950 euro aan benzine.
                          kosten lpg 4000liter x 0,80= 3200 euro.

                          5950 – 3200 euro is 2750 euro VERSCHIL wat je GOEDKOPER UIT BENT.

                          Laat de installatie 2000 euro kosten en je 20 euro per maand duurder uit bent,
                          heb je het eersrte jaar 500 euro bespaard, rijd je er dan nog een jaar mee door
                          heb je puur en alleen aan brandstof al een dikke 3250 euro bespaard,
                          tel je er dan nog een jaar bij zit je op een 6000 euro,
                          laat je dan ook 1000 euro onderhoud aan de astra plus lpg-installatie gedaan hebben
                          leverd op LPG rijden in 3 jaar tijd je 5000 euro op. ;) ;) ;)

                          Tel je dit door naar 5 jaar praat je over een kleine 11000 euro aan brandstofkosten-besparing.
                          Doorrijden gaat dan zeer veel geld opleveren,
                          zoveel dat de paar honderd euro afschrijving van de astra-f in
                          financieel opzicht geen rol van belang spelen,
                          daar de brandstofbesparing als je haar echt 5 jaar houdt een 11000 euro is.

                          Mooi voorbeeld hier op het forum het bewijs van onderhoud, poetsen en bijhouden,
                          en je met de juiste tectylbeurt zo een astra makkelijk naar zeer hoge kilometer standen op lpg.
                          Zie bv Kadastra met zeer respectabele kilometerstand op lpg king: king:

                          Helemaal mee eens !!!!

                          Ik reed in 2002 ook minimaal 42000 km per jaar en had de kosten voor de inbouw er al na 1,5 jaar eruit gereden !!!!
                          Dus voor de rest is het goekoper rijden :angel
                          maar nu, anno 2012 rijd ik nog maar net 20.000 per jaar maar dan nog kan het uit.

                          Rik :D

                          #18087323
                          Fearless
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2005

                            @JasperZwolle wrote:

                            @ Fearless: Moet zoiets niet verplicht door een erkend bedrijf gebeuren? :hmmz

                            @ The General: heb je een adresje? :wors

                            Nee, maar wil je lpg op kenteken moet je naar de rdw. En die willen die nummers zien, hoe nieuw je spul ook is. Het is dus eigenlijk een mooie vervangingsset.voor als je al lpg hebt.

                            #18087324
                            KadAstra-EF
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 July 2010

                              Klopt, je krijgt een nieuw kentekenbewijs waarop je auto 50 KG zwaarder is geworden door de LPG tankinstallatie.
                              En natuurlijk de vermelding “brandstof: LPG”

                              Rik :D

                              #18087325
                              eddepet007
                                Lid sinds:
                                11 February 2005

                                Als der g3 op kan gewoon houden en inlaten bouwen hoorde laatst prijzen rond 1600 euro
                                Agit is idd goeie meestal met 1 a 2 dagen terug
                                Had Astra met 300 000 op teller op lpg dus heb je nog effe te gaan

                                #18087326
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  @robert_corsa wrote:

                                  Ik ben r geen vvoorstander van om gas in te laten bouwen.
                                  Je astra heeft erg weinig gelopen. Die motor is nooit echt goed warm geweest. Nu wil jïj eveneens heel veel mee gaan rijden. Dat gaat die motor niet fijn vinden.
                                  Mij. Collega had een hele oude polo. 13.000 km gereden uit 1989
                                  Hij ging er even 20.000 in het jaar mee rrijden. Na een half jaar begon jet blokje te tijken. Alles wat kapot kon ging stuk. Veel slangen uitgedroogd

                                  Desondanks. Zou ik lpg inbouwen. Oudere noteren zijn super betrouwbaar. Benzine en dieselprijs gaan komend jaar nog vors omhoog. Gas prijs zal redelijk gelijk blijven.

                                  Ik weet er wel meer die ineens VEEL kilometers zijn gaan rijden met een motor die niks weg heeft, en alleen maar korte stukken, echter zonder problemen.
                                  ja je zal inderdaad de slangen en zo wat meer in de gaten moeten houden het eerste jaar.

                                  dat tikken is puur achterstallig onderhoud van de huidige eigenaar geweest.
                                  een motor die altijd korte ritjes heeft gereden heeft veel vervuiling intern, zelfs als het maar 13.000km op de klok heeft.
                                  in zo’n geval kun je het beste eerst 2x bij 5000km olie + filter wisselen voordat je naar de beurten iedere 10.000km gaat..

                                  verder mag het GEEN probleem zijn..

                                  Willem

                                  #18087327
                                  OscaR-16v
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 May 2009

                                    gewoon de astra houden en g3 in laten bouwen. je weet nu wat je hebt.

                                    Ruil je beide wagens in, is het altijd maar afwachten wat je weer krijgt. voor hetzelfde geld koop je andermans ellende

                                    #18087328
                                    JasperZwolle
                                      Lid sinds:
                                      4 January 2012

                                      Dank weer voor de vele reacties, meningen en adviezen. Die neem ik zeker ter harte! :wors

                                      @ devries_met_ck: dat is een confronterend rekensommetje!

                                      En inderdaad, zoals OscaR-16v zegt: deze auto vertrouw ik 100%. Ik weet dat de km-stand klopt en weet dat mn opa hem altijd voor elk dingetje naar ZAM in Zeist bracht, al moest er slechts een lampje vervangen worden….

                                      Maar mijn hamvraag op dit moment: is er iemand die een F op LPG G3 heeft? Ben benieuwd naar die ervaringen.

                                      #18087329
                                      eddepet007
                                        Lid sinds:
                                        11 February 2005

                                        Zijn best veel f jes op g3
                                        Ook wel op gewoon lpg zelf tyden 1 gereden was 1400 ding liep lekker 1 op 10 /11
                                        Was geen snelheids monster maar altyd starten lopen

                                        #18087330
                                        KadAstra-EF
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          24 July 2010

                                          @eddepet007 wrote:

                                          Zijn best veel f jes op g3
                                          Ook wel op gewoon lpg zelf tyden 1 gereden was 1400 ding liep lekker 1 op 10 /11
                                          Was geen snelheids monster maar altyd starten lopen

                                          Klopt, die van mij rijdt 1:11.
                                          Is ook niet de snelste maar altijd starten en lopen.
                                          Nou ja, behalve als de startmotor of accu het begeeft :sleeping

                                          Rik :D

                                          #18087331
                                          devries_met_ck
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2012

                                            idem hier van de 3 b-kadettjes op lpg op tot de e-kadett op lpg.
                                            Sleutel om en lopen ALTIJD!!! :thumb :thumb :thumb

                                            #18087332
                                            JasperZwolle
                                              Lid sinds:
                                              4 January 2012

                                              Hallo forumgenoten,

                                              Heb besloten en al aktie ondernomen. De Saxo is verkocht en volgende week komt er G3 in (sorry Mr F…..). De kosten zijn 1450 euro voor ringtank in reservewieluitsparing dus dat viel me best mee. Wel uiteraard een beetje goed onderhouden vanaf nu (jaar stil gestaan) dus ik zal hier nog wel es verschijnen voor vraagjes! :D

                                              Goede start van 2013!

                                              #18087333
                                              eddepet007
                                                Lid sinds:
                                                11 February 2005

                                                Denk goeie beslissing
                                                Verkoop had hij met de huidige prijzen waarschijnlijk niet de wereld op gebrach nu weet je iig dat je mooie tyd vooruit kunt

                                                #18087334
                                                astraTD
                                                  Lid sinds:
                                                  9 March 2009

                                                  Inderdaad mooie beslissing, hier over de grens betaal je 58cent voor een liter gas.. dus binnen enkele duizende kilometers heb je die kosten wel eruit.

                                                  #18087335
                                                  Mr.F
                                                    Lid sinds:
                                                    3 November 2008

                                                    Hoezo sorry? Het is jou auto! :thumbup
                                                    Wel goed dat hij weer dagelijks gebruikt gaat worden.
                                                    Wel 1 tip: laat de vulopening in de achterbumper monteren en niet in het achterscherm -> roest.

                                                    #18087336
                                                    harrynijhof
                                                      Lid sinds:
                                                      29 March 2012

                                                      @Mr.F wrote:

                                                      Hoezo sorry? Het is jou auto! :thumbup
                                                      Wel goed dat hij weer dagelijks gebruikt gaat worden.
                                                      Wel 1 tip: laat de vulopening in de achterbumper monteren en niet in het achterscherm -> roest.

                                                      Laat de vulopening achter het tankklepje monteren!
                                                      Ik heb dat namelijk ook, zit gewoon naast de benzinetankdop, moet er een tuitje opdraaien en dan kan ik gas tanken.
                                                      Werkt perfect, en niks geen zichtbare gaten in de auto.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.